Pagina 7 van 12 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #121

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Er zit een magneetschakeling in de stijl boven het raam.
    Deze blokkeert als de auto niet op de handrem staat en/of als de de versnelling niet in vrij / P staat.

    Daarnaast kan het natuurlijk ook een storing zijn, die je reset door de accu los te koppelen, maar die daarna gewoon weer terug komt als je het dak hebt bedient.

    Als je echt wilt dat mensen op het forum je helpen zul je echter ook de problemen duidelijker moeten omschrijven. Dus niet: "veel controle lampjes begonnen te knipperen", maar aangeven welke lampjes er knipperen en op welk moment, etc.

  2. #122

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Mischien moet je ook even kijken naar de rechter kabelboom in de kofferbak, kan een draadbreuk zijn waardoor je cabrio denkt dat de achterklep open staat en dus niet het openen van de kap in werking wilt stellen, ik heb hetzelfde probleem gehad echter ontgrendelde de kaphendel wel maar de deksel boven de kap wilde niet omhoog gaan. (heb elektrische kap)
    Dus de kabelboom naar je achterklep bij mij waren er meerdere draden kapot door het knikken.

    grt Mike

  3. #123

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Ben wel benieuwd, we hebben inmiddels weer veel mooi weer gehad: heb je het dak al kunnen openen?

  4. #124

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Ik zit me te verbijten. Nog steeds doet het dak het niet. Inmiddels heb ik een lekke hydraulische cilinder vervangen en een massakabel roestvrij gemaakt maar nog steeds niets. Het gekke is dat 2 weken geleden het lampje van het cabriodak plotseling oplichtte en vervolgens kon ik het dak weer open en sluiten. Daarna deed hij het niet meer omdat de hydraulische vloeistof gezakt was tot minimumniveau vanwege de lekke hydraulische cilinder. Maar met aangevulde vloeistof en een nieuwe hydraulische cilinder gebeurt er nog steeds niets

  5. #125

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Bastiaan S2, je had gelijk. Het klotsen heeft met water in mijn lichtunits te maken. Waarschijnlijk komt er water via het slot naar binnen.


  6. #126

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.8 Bekijk Berichten
    Ik zit me te verbijten. Nog steeds doet het dak het niet. Inmiddels heb ik een lekke hydraulische cilinder vervangen en een massakabel roestvrij gemaakt maar nog steeds niets. Het gekke is dat 2 weken geleden het lampje van het cabriodak plotseling oplichtte en vervolgens kon ik het dak weer open en sluiten. Daarna deed hij het niet meer omdat de hydraulische vloeistof gezakt was tot minimumniveau vanwege de lekke hydraulische cilinder. Maar met aangevulde vloeistof en een nieuwe hydraulische cilinder gebeurt er nog steeds niets
    Heb je de kabelbomen in de kofferbak (die bij de scharnieren) al gecontroleerd/vervangen?
    Is het electrische stelelement van het kofferdekselslot wel goed?

  7. #127

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Wat bedoel je met stelelement?
    Laatst gewijzigd door 2.8; 29-06-10 om 18:23.

  8. Ad
  9. #128

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    je electrische bediening van het slot van je achterklep. Dat is het stelelement. Het gebeurt erg vaak dat die dingen kapot zijn.. Je kan het controleren en doormeten hetzelfde met de draadbomen..

  10. #129

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.8 Bekijk Berichten
    Bastiaan S2, je had gelijk. Het klotsen heeft met water in mijn lichtunits te maken. Waarschijnlijk komt er water via het slot naar binnen.
    Echt heel apart. Bij de reflectorunit die ik hiervoor had zaten geen weglek gaatjes aan de zijkanten om het water weg te laten lopen. maar bij de nieuwe die ik had zaten ze er wel in en dus geen last van water in mijn reflectorunit. Onderdeelnummer is exact hetzelfde die erop stond. Toch vreemd.

    Productiefout?

  11. #130

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    je electrische bediening van het slot van je achterklep. Dat is het stelelement. Het gebeurt erg vaak dat die dingen kapot zijn.. Je kan het controleren en doormeten hetzelfde met de draadbomen..
    Ik vermoed ook dat daar het probleem zit. Mijn slot reageert soms wel en soms niet op mijn afstandsbediening. Daarnaast vraag ik mij af of de microschakelaar van de centrale vergrendeling goed funktioneert. Als ik via de afstandsbediening deze activeer dan schuift deze even uit maar komt direct in dezelfde stand terug. Naar mijn idee moet het schuifje of in of uit staan. Klopt dat en zo ja hoe meet ik dit door? Ik ben niet zo heel erg thuis in electronica maar wil het wel graag leren.

  12. #131

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Hoop dat je duits beter is dan je electra dan. De duitse site audicabrio.info oid staat alles op beschreven..

  13. #132

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    78
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Cabriodak wil niet sluiten.

    Goede morgen, Wij hebben probleem met het sluiten van cabriodak van Audi uit 1996.
    De klep komt een klein stukje omhoog en daarna stopt alles.

    Mijn vraag is wat kan dat zijn en is het mogelijk om kap op een of andere manier met de hand dicht te maken?

    Met vriendelijke groeten,

    Chris Kersten

    ASK Wijchen

    Telefoon: 0653198966

  14. #133
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriodak wil niet sluiten.

    Verplaatst naar het juiste subforum.

    Doe zelf eerst eens wat onderzoek, kijk eens rond in dit subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #134

    Standaard Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Hey,

    Wij hebben net een tweedehands Audi 80 cabrio bwj 1999 aangeschaft
    PRACHTIG ding.... mmmmmmmmmmm
    Maar: de elektrische kap doet het niet.
    De verkoper vertelde ons dat het de motor was die stuk was, maar daar zijn wij nog niet van overtuigd.
    Kan iemand ons helpen????
    Mss met een elektrisch schema....
    of gouden raad???

    Thanks a lot

    Chrisje (van MarcenChrisje)
    xx

  16. #135
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Topic verplaatst naar het juiste subforum, kijk hier eens rond want ongeveer alle verschillende oorzaken voor een niet werkende kap zijn hier al eens voorbij gekomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #136

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    de pomp is alvast makkelijk te checken. Die kan je rechtstreeks onder spanning zetten om te testen. En verderop krijg je in de topics waaar Tom je al op wijst de eindeloze verhalen over kabelboompjes bij de achterklepscharnieren en de CV bediening van de achterklep. Uitlezen kan, maar kijk voor de juiste procedure even rond op dit forum of als je duits aardig is op het duitse audicabrio info forum..

  18. #137

    Standaard Electrische kap werkt niet

    Sinds kort ben ik eigenaar van een audi cabriolet uit 2000. Er is al veel over geschreven maar heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden dus graag jullie hulp!

    De electrische kap weigert of helemaal of hij stopt bij het openen van de afdekplaat van de kap en gaat niet omhoog. Tevens gaat de kofferbak niet op slot bij centraal vergrendelen. de bekende kabelboom? of iets anders?

    Tevens gaan de ramen vanaf de middenconsole wel allemaal naar beneden maar niet omhoog? Heeft iemand dit al is meegemaakt?

    ik hoor graag van jullie!


    Groeten

    Wouter

  19. #138
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Electrische kap werkt niet

    Waarschijnlijk inderdaad de kabelboom. Dit had ik niet eens gevraagd, maar eerst gecheckt. De ramen zijn waarschijnlijk ook de kabelboom, maar nu in de deuropening.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #139

    Standaard Re: Electrische kap werkt niet

    Bedankt Tom,

    Ben er inmiddels achter dat de kapo het gewoon helemaal doet maat alleen als de kofferbak een kleine stukje open staat. zodra ik hem dicht doe (nog niet eens op slot) doet de kap het niet meer? Help???

    Groeten

    Wouter

  21. #140

    Standaard Re: Electrische kap werkt niet

    De kap doet het als de kofferbak een stukje open staat? Dat zou juist helemaal niet mogen, kofferbak MOET dicht zijn tijdens het openen en sluiten. Daarom wordt de kofferbak ook automatisch vergrendeld en aan het eind van het proces ontgrendeld.

    Ik zou toch eens de kabelboom gaan checken/vervangen.

Pagina 7 van 12 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •