Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #141

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    hallo even een update.
    De kabelbomen in koffer zijn ok, pomp zelf werkt, relais aan de pomp (214) werkt ook.
    MAAR er is geen stroom op de rode voedingsdraad. kan iemand mij vertellen waar deze vandaan komt?? vermoed van de zekeringskast.
    Hier zit de zelfde relais nr 214 maar deze klikt niet. Relais al getest en niet stuk. Dus vermoed dat de aansturing van deze relais de oorzaak is. Maar weet iemand waar deze aansturing vandaan komt?????

    groetjes Marc.
    Laatst gewijzigd door Marcenchrisje; 01-08-10 om 20:42.

  2. #142

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    zal wel van de centrale computer van het dak vandaan komen..

  3. #143

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    zal wel van de centrale computer van het dak vandaan komen..
    Waar vind ik die? En kan ik die nakijken op een of andere manier???
    En de schakelaar in de raam bovenaan, is zeker niet de bediener van de relais in de zekeringkast???

  4. #144

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Die rode kabel (dik) gaat eerst naar een 1-pins stekker (zwart) en vervolgens als rood/zwarte kabel naar de zekering (30A) in de zekeringenkast voor in de auto (zoek maar naar zekering voor automatisch dak).
    Vanaf die zekering gaat de rode kabel weer naar de plus-verbinding in de kabelboom. Het kan dus zijn dat de kabel van het pomprelais tot aan de zekering goed is en dat de zekering ook goed is, maar dat de kabel van de zekering naar de plus-verbinding in de kabelboom niet goed is.

    Je zou dus eens kunnen meten of daar wel stroom op staat.

  5. #145

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa Bekijk Berichten
    Die rode kabel (dik) gaat eerst naar een 1-pins stekker (zwart) en vervolgens als rood/zwarte kabel naar de zekering (30A) in de zekeringenkast voor in de auto (zoek maar naar zekering voor automatisch dak).
    Vanaf die zekering gaat de rode kabel weer naar de plus-verbinding in de kabelboom. Het kan dus zijn dat de kabel van het pomprelais tot aan de zekering goed is en dat de zekering ook goed is, maar dat de kabel van de zekering naar de plus-verbinding in de kabelboom niet goed is.

    Je zou dus eens kunnen meten of daar wel stroom op staat.
    Beste HaHa,
    Heb net de zekeringkast opengedaan: Hier vind ik geen rood/zwarte draad. Wel een rood/witte draad die door relais 214 in verbinding gezet word met draad rood/blauw en deze geeft spanning.
    Weet jij, of iemand, misschien waar de twee draadjes die de relais bedienen vandaan komen????
    en word de rood/witte draad, in de zekeringkast, uiteindelijk de rood/zwarte aan de pomp????
    Zit daar mischien een sturings-app tussen??


  6. #146

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Als het goed is gaat de rood/zwarte draad (het blijft een dikke draad) naar een zekering in de zekeringkast onder de voorruit (dus te benaderen via de motorkap).
    Je kunt de stroomdraden van bovenaf niet zien. Als je de opbergruimte onder het stuur weghaalt, dan zou je de rood/zwarte draad wel moeten kunnen vinden, maar dan moet je wel even goed zoeken.

    Check eerst even achter in de auto bij de pomp en de 1-polige zwarte stekker welke stroomdraden je daar tegenkomt. Van de zwarte stekker gaat de rood/zwarte draad namelijk in één keer naar voor naar de zekeringkast (de kleur blijft dus hetzelfde).
    Er zit geen regelapparaat tussen die stekker en de zekering.

  7. #147

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Hallo, ben er een paar dagen tussenuit geweest, en heb ontdekt waar de fout zat.
    Het was toch de schakelaar op het slot van de achterklep. Deze onderbreekt blijkbaar de stroomtoevoer.
    Toch bedankt voor de hulp.

    Groetjes Marc..

  8. Ad
  9. #148
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcenchrisje Bekijk Berichten
    Hallo, ben er een paar dagen tussenuit geweest, en heb ontdekt waar de fout zat.
    Het was toch de schakelaar op het slot van de achterklep. Deze onderbreekt blijkbaar de stroomtoevoer.
    Toch bedankt voor de hulp.

    Groetjes Marc..
    Hallo Marc,

    Ik heb het zelfde euvel. Ging het op slot doen van de achterklep met de sleutel bij jou soms ook heel moeizaam?
    En heb je misschien een foto van de schakelaar die op het slot zit van de achterklep? En wat kost zo'n schakelaar?

    Groet, Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  10. #149

    Standaard Re: Audi 80 Cabrio - defekte elektrische kap

    Hallo Rudy,

    Als je het electrische stelelement bedoelt, dat was 1,5 jaar geleden iets van 120 euro (nieuw). Als je de bekleding van het kofferdeksel verwijdert, dan heb je hem zo gevonden (zwart met een 6-polige stekker).
    Volgens mij zit het stelelement met 2 boutjes vast aan het kofferdeksel en via een stangetje wordt het slot bedient.

  11. #150

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard Audi 80 1994 Cabrio, werking kap

    Hallo,
    Ik heb al een hele tijd op dit forum gezocht, maar ik kan het juiste antwoord niet vinden.
    Ik heb een audi 80 cabrio uit 1994 gekocht met elektrische kap. Er zit geen handleiding bij, en deze kan ik ook nergens krijgen, dus ik weet niet hoe de kap naar beneden moet. Moet ik dan bijvoorbeeld de auto op de handrem zetten of in zijn vrij oid?
    Graag een antwoord, bij voorbaat dank.

    ToMM

  12. #151
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1994 Cabrio, werking kap

    Niet goed gezocht, ik had 'm met twee minuten.

    http://www.audiforum.nl/forum/cabrio...niet-open.html
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #152

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Elektrisch dak gaat niet verder dan half open

    hallo iedereen,ik heb onlangs een audi 80 cabrio van 1994 aangekocht,maar er was een probleem met het dak.
    ik dacht dat de pomp stuk was,dus heb ik het eens getest en de pomp werkt.
    als ik op de knop druk gaan de ruiten naar beneden en de kap gaat electrish open tot in de helft,het kofferdeksel gaat open en vanaf dan blokkeert het.ze wilt er verder niet in.
    wat ik heb opgemerkt is dat de klep een beetje naar beneden komt.
    Kan iemand mij helpen wat de oorzaak zou kunnen zijn en of ik dit mss kan verhelpen.

  14. #153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    hallo,

    Ik heb dus al een tijdje hetzelfde probleem met mijn Audi Cabrio, 2.6 uit 1996.

    mijn waarnemingen :

    - Motor uit (kan bij mij ook met motor aan)
    - Handrem erop (lampje brand)
    - In zijn vrij
    - Dak ontgrendelen
    - Knopje inhouden
    - Ramen gaan omlaag
    - Dak gaat omhoog en vouwt dubbel
    - Dan krijgen we het punt dat de deksel opengaat of eigenlijk alleen maar ontgrendelt en dan niks meer doet.

    verder help ik hem dan om contact uit te zetten, deksel handmatig omhoog doen en ook het dak dubbel vouwen en erin proppen klep dicht doen en dan weer gaan zitten contact aan en knopje drukken en dan vergrendelt de klep en dat is mijn half automatische versie :P...

    Ben al een keertje bij aantal dealers geweest en ook al round garages maar enigste wat die konden mededelen was dat het aan de stuurcomputer lag van het dak systeem...
    Laatst gewijzigd door Vinnoesz; 16-11-11 om 00:14.

  15. #154

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard audi 80 cabrio dak afregelen

    Hallo,

    ik heb onlangs een nieuw plastic achterraam geplaatst en omdat dit bij 21 graden celsius moet gebeuren, heb ik mijn dak gedemonteerd en in huis de nieuw ruit geplaatst? Nu wil ik mijn dak terugplaatsen maar krijg het maar niet goed geplaatst. Heeft iemand enkele tips die me kunnen helpen ?
    Ik heb wel enkele spacertjes gevonden maar waar deze tussen of onder moeten geen idee ???

    Mvg

    Mario

  16. #155

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Question Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    Beste leden,

    Ik heb de cabriolet 2.8 uit 1993 gekocht zonder werkende elektrische kap (handmatig bedienen is geen moeite), alleen het stoorde mij wel en ben ik eens gaan zoeken waar het probleem zou kunnen zitten.

    Aangezien het midden console waar de handrem zit met de elektrische bediening + electrische ramen (voor het bedienen van alle 4 de ramen) + aansteker plug, ben ik daar begonnen met zoeken. Want geen van die 3 elektra deed het eigenlijk. Dus ik heb het tussenstuk verwijdert en toen hoopte ik dat de stekkers niet waren aangesloten...

    Ik had gelukkig gelijk, toen ik het midden console er tussen uit had gehaald bleken ze er voor de sier in te zitten. Dus kwestie van plug en play zou je denken. Maar toen kwam de volgende verrassing; Geen kabels of stekkers te vinden?! Ik heb nog even gezocht tussen de bekleding of het misschien weg gestopt zou zitten maar helaas..

    Toen heb ik besloten om door te zoeken in de hoop om ze alsnog te vinden. Ik was gelijk begonnen om de achterbank en de achterleuning eruit te halen en zo gezegd zo gedaan. Mijn ogen zagen een boel kabels lopen maar geen makkelijke aansluitingen of iets dergelijks of losse kabels.

    Helaas ben ik geen elektricien en ben benieuwd of iemand misschien ervaring heeft met dit probleem? Ik heb een aantal foto's gemaakt zodat het misschien wat duidelijker zal zijn dan ik heb omschreven net hierboven.

    CAM00048.jpgCAM00049.jpg

    Als iemand van jullie informatie heeft of tips dan hoor ik dat heel graag!

    groeten Dirk

  17. #156
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    Bij veel oude auto's is er geknoeid door hobbyisten. Ik kan me zo voorstellen dat de auto helemaal geen elektrisch bediende kap heeft, maar alleen de schakelaar daarvoor omdat iemand alleen dat paneel gebruikt kon vinden.
    Ik zou eens gaan zoeken bij de kap of de bediening überhaupt gemonteerd zit. Zou me niet verbazen als dat niet zo is (en wees daar blij mee, defecten aan elektrische kapbediening zijn bijna standaard bij deze modellen).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #157

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Bij veel oude auto's is er geknoeid door hobbyisten. Ik kan me zo voorstellen dat de auto helemaal geen elektrisch bediende kap heeft, maar alleen de schakelaar daarvoor omdat iemand alleen dat paneel gebruikt kon vinden.
    Ik zou eens gaan zoeken bij de kap of de bediening überhaupt gemonteerd zit. Zou me niet verbazen als dat niet zo is (en wees daar blij mee, defecten aan elektrische kapbediening zijn bijna standaard bij deze modellen).
    Bedankt voor je reactie, Maar het is wel degelijk een elektrische kap, alles zit zit gemonteerd, hydroliek pomp en alle bekabeling rechts achter onder de zit bank. Zoals elke auto met een leeftijd heeft het kuren, maar wat kapot is moet ook te maken zijn toch?

    Ben graag positief van mening, en geloof er ook heilig in dat er voor elk probleem een oplossing moet wezen. Is er geen mogelijkheid om de elektrische kap te bedienen buiten het knopje om in het middenconsole? En is er dan niemand die zich ooit heeft verdiept in het elektra systeem van audi? Dat kan toch bijna niet..

  19. #158
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    Gebruik de zoekfunctie eens en verdiep je in de tientallen topics over de elektrische kap en zijn storingen. Heeft geen zin om alles nogmaals te herhalen als er al jaren over is gediscussieerd...

    Je vindt de zoekfunctie rechtsboven, maar even bladeren door het Cabriolet-subforum helpt je ook al een stuk verder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #159

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    bedankt voor uw advies maar het vragen naar de weg als je deze niet kent is toch veel sneller als zelf zoeken en verdwalen? heb al tientalle topics bekeken en gelezen, maar sommige schema`s zijn niet meer te downloaden en heel vaak in het duits waar ik slechts de basis van ken.

    als u weet waar ik mijn antwoord kan vinden kunt u me ook helpen waar ik moet zoeken ipv te zeggen dat ik moet zoeken en niet mag vragen.

  21. #160
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische kap werkt niet - kabels niet te vinden bij handrem console

    Wat heeft het voor zin om alles steeds te herhalen? Het forum is er niet alleen voor Dirk, maar ook voor iedereen die daarna komt met dezelfde vraag en die wél de moeite neemt om te zoeken. Wie wordt geconfronteerd met een enorme lijst topics ziet door de bomen het bos niet meer, daarom vragen we wat zelfwerkzaamheid van je. Ja, dat kost wat tijd en moeite.

    Zoals al gezegd: blader eens door dit subforum en lees de tientallen onderwerpen over 'kap werkt niet meer'. Daar staan allerlei tips in voor het weer repareren, voor handbediening en troubleshooten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •