Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Dank voor jullie reacties, maar ik heb het niet over de afdekklep (waar het dak in valt). Ik heb het over het niet open kunnen doen van de hendel (bij de voorkant), dus het ontgrendelen van het dak. Daarvoor zijn een aantal zekerheden nodig, voordat dit gaat werken. Althans zo bekijk ik de materie nu..

  2. #202

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Nee hoor, dat is volledig mechanisch. Zoals al geroepen is alleen de klep van de bak electrisch en deze is wel afhankelijk van handrem, contact, kofferdeksel dicht en ramen naar beneden
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #203

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Om het even scherp te krijgen. Ik snap dat de hendel mechanisch is. Echter op de helft wordt hij nu geblokkeerd. Hij wordt dus ergens tegen gehouden. En of andere sensor staat niet in de 'meerwerkstand'. Het gaat dus puur om het feit dat ik het dak niet geopend krijg. Mijn vraag is, waar is dit van afhankelijk? Ik lees namelijk iets over een magneetschakelaar. Etc.

  4. #204
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    is nergens van afhankelijk, zijn 2 staalkabels die aan de draaihendel zijn verbonden
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #205

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    er zit dus geen enkel mechanisme op die dit kan tegenhouden zeg je? Ik heb de staalkabels gezien. Echter, mijn hendel gaat gewoon niet verder dan de helft van het mechanisme. Hij wordt dus duidelijk ergens door geblokkeerd. En ik weet niet waardoor. Er zit een metalen pin voor zo lijkt het. Daar komt ie tegenaan.


  6. #206
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Dan zal het mechanisme van je hendel niet helemaal "los komen" lijkt me. Zoals reeds geschreven, het is geheel mechanisch en er komt geen elektronica bij te pas. Helpt een beetje WD40 niet niet misschien? Ik smeer dat soort zaken toch zeker 1 keer per jaar. Misschien dat deze pen gewoon niet meer vloeiend gaat.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  7. #207

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Cabriodak, alle schakelaars overbruggen?

    Beste Audiliefhebbers,

    Pasgeleden heb ik een Audi 80 cabrio uit 1996 gekocht met een niet werkend dak.
    Na uitvoerig onderzoek ben ik er achter gekomen dat er veel geknoeid is met de achterklep, zo zit de kabelboom aan de linkerkant er niet eens in, dit is volgens mij van de verlichting.
    Aan de rechterkant was hij doorgesleten en heb ik dit opnieuw gesoldeerd, verder zit het schakelaartje van het slot er volgens mij ook niet goed verbonden.
    deze heb ik met een tyrap zo aangetrokken dat deze altijd dicht zit.
    Schakelaar in de auto werkt goed want het lampje gaat knipperen, als ik de relay naast de hydrauliekpomp doorverbind gaat de pomp lopen.

    Ik weet dat er veel over de problemen met de kap en zijn elektra geschreven zijn.
    Maar ik kom er niet uit, weet iemand hoe je alle beveiliging schakelaars kunt overbruggen?

    Of misschien wel stap voor stap omdat ik niet goed kan weerplaatsen waar het probleem zit.
    Ik heb uitvoerig alle problemen van anderen doorgelezen maar kom daar niet verder mee.



    Mvg Dani

  8. Ad
  9. #208
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Cabriodak, alle schakelaars overbruggen?

    Welkom hier op het forum. Ten eerste hoe kom je er bij dat je een Audi 80 cabrio hebt, het is een Audi cabriolet en geen 80!
    Het volgende, misschien kun je stap voor stap uitleggen wat er wel werkt, bijvoorbeeld gaat je dak vergrendeling wel los na uj iy njhet draaien van je kruk aan het dak, gaan je ramen wel naar beneden etc etc.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  10. #209

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Cabriodak, alle schakelaars overbruggen?

    Hallo,

    Contact slot omdraaien;
    Handrem aangetrokken,
    Ramen dicht,
    Dak-ontgrendeling open draaien en iets lostrekken,

    De ramen gaan nu allemaal zo'n 15 cm open,
    Het lampje op het dashboard van het dak gaat knipperen als ik het knopje naast de handrem van het dak beweeg,
    Verder gebeurd er niets, ik hoor geen relay's en de pomp gaat ook niet lopen,



    Mvg

  11. #210
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Cabriodak, alle schakelaars overbruggen?

    Ik heb even bij die van mij gekeken,
    1: handrem erop
    2:dak ontgrendeld en omhoog geduwd klein stukje, ramen gaan stukje naar beneden
    3: zodra ik het knopje omhoog trek gaat de hydraulic pomp lopen en gaat het dak achter omhoog en voorste gedeelte achterover daarna gaat mijn klep open en vouwt het dak zich in het vak.
    Ik heb daarna hetzelfde gedaan met de achterklep slot open dus links omgedraaid zodat ik de klep kan openen, dan vouwt het dak zich wel op maar gaat de klep alleen los van de vergrendeling maar gaat niet omhoog en dan gaat mijn lampje knipperen.

    Op 1 of andere manier denk ik dat je nog een storing hebt in je kabelboom bij de achterklep.
    of er gaat geen signaal naar je pomp om die in het werk te stellen.
    Tot zover weet ik er iets van op dit moment.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  12. #211

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Cabriodak, alle schakelaars overbruggen?

    Allereerst bedankt voor de moeite!

    Verder op onderzoek uit gegaan en ik ben er achter gekomen nadat ik zag dat de kabelboom aan de linkerkant helemaal doorgesmolten was dat er nog steeds een kortsluiting ergens in de auto moet zitten.
    Ik denk iets met een binnenverlichting want de schakelaar in de klep veroorzaakt de kortsluiting als ik deze aansluit.
    De verlichting in de bak blijft continu branden.
    Waarschijnlijk zit er niets anders op dan de binnenkant van de auto te strippen en te kijken waar de kortsluiting zich bevind, wellicht is dan ook het probleem met het dak verholpen.


    Mvg Dani

  13. #212
    V6-je's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Lightbulb Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Bij een B4 met elektrisch dak zit een slot op de grendel boven de voorruit.
    Die ontgrendelt pas als je het contact ook AAN zet.
    Bij uitvoering met mechanisch dak weet ik niet of er uitvoeringen zijn die dat ook zo hebben.
    Vergeet je niet per ongeluk het contact aan te zetten...??
    V8 Rule :::: 1 5 4 8 6 3 7 2

  14. #213

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Ik heb naar lang (online) zoeken vorige week voor mij het antwoord gevonden. Als je de zonnenklep aan de bestuurderskant naar beneden doet en dan wegklapt naar links, dan heb je vrij zicht op de dakstijl. Daar vind je een kleine inkeping van ongeveer een centimeter. Hij is smal, maar daar kun je precies je sleutel in steken. Als je dat voorzichtig doet, dan ontgrendelt het (mechanische) mechanisme voor het dak.

    Dit was voor mij de oplossing. Ik hoop dat iemand hier in de toekomst ook wat aan heeft.
    Ps: misschien staat het ook al eerder op dit forum uitgelegd, maar dan heb ik er over heen gelezen.
    Ik vond het antwoord op een kleine duitse site over Audi's.

  15. #214
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Nou, dat is ook een weetje, zeg. Zou moeten staan in de handleiding, maar die is bij onze cabrio's meestal weg. Ik loop al jaren te zoeken naar een handleiding, maakt niet uit in welke taal.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  16. #215
    handige harrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Leeftijd
    62
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Nou, dat is ook een weetje, zeg. Zou moeten staan in de handleiding, maar die is bij onze cabrio's meestal weg. Ik loop al jaren te zoeken naar een handleiding, maakt niet uit in welke taal.
    Het staat in de handleiding van de cabrio onder de kop "noodontgrendeling", er wordt ook naar verwezen in de extra handleiding voor de- en montage van de optionele hardtop.
    Ik heb gelukkig een complete set boekjes, zelfs voor de, niet meer aanwezige, originele gamma radio. Ik weet niet precies hoe het zit met het copyright maar ik wil deze anders best wel inscanne en als pdf op het forum plempen. Ik heb ook nog een tweede instructieboekje waar ik wel afstand van wil doen.
    Nur fliegen ist schöner

  17. #216
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ontgrendelen mechanisch dak lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handige harrie Bekijk Berichten
    Het staat in de handleiding van de cabrio onder de kop "noodontgrendeling", er wordt ook naar verwezen in de extra handleiding voor de- en montage van de optionele hardtop.
    Ik heb gelukkig een complete set boekjes, zelfs voor de, niet meer aanwezige, originele gamma radio. Ik weet niet precies hoe het zit met het copyright maar ik wil deze anders best wel inscanne en als pdf op het forum plempen. Ik heb ook nog een tweede instructieboekje waar ik wel afstand van wil doen.
    U heeft een PB van mij.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  18. #217

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    gaat je verdeck wel omhoog? je gasveren kunnen ook zijn overleden..

  19. #218

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    ik heb ook al wat gedonder gehad met dat linnen dak van mijn A4 cabrio. ik bespaar je de détails. maar ik las ergens dat je best eens de smeltveiligheid van de dakbediening een half minuutje verwijdert en dan terug plaatst om ze te resetten. Tot nu toe werkt dat bij mij.

  20. #219

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Heppie een Cabrio, doet de kap het niet... 8-(

    Zo even een topic uit 2006 een nieuw leven in blazen. Na een de zoekfunctie (he steven)te hebben gebruikt ben ik bij dit topic terecht gekomen. Ik heb ook het probleem met de kabelboom. Ik schrok nogal van de prijzen die er destijds gerekend werden voor een kabelboom.
    Ik heb vorige week bij titanparts een kabelboom gekocht welke nog ligt te wachten voor inbouw.
    http://www.ebay.nl/itm/KABELSET-KABE...c2af9e3&_uhb=1

    Er zit wel een handleiding bij maar deze is onduidelijk. Kunnen jullie mij helpen aan een goede beschrijving. Vooral waar je moet snijden en solderen.

  21. #220
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Heppie een Cabrio, doet de kap het niet... 8-(

    Mijn klep gaat altijd open, zonder al die toestanden die Audi bedacht heeft. De garage, waar ik toentertijd de auto kocht, heeft een "by-pass"gemaakt, en via een extra knopje op de middenconsole, kan ik mijn klep openen en sluiten. Of de auto nu "aan" staat of niet, maakt allemaal niet uit. Maakt het allemaal erg simpel.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •