Hehehe, bij mijn B3 is die ook al een jaar of 5 geleden vervangen! :scatter:Oorspronkelijk geplaatst door tom
Nou, dan heb ik wat te doen zaterdag. Mesje, aansteker en krimpkous mee en klussen maar 8)
Tenk joe very muts !
Als we dit forum toch ook niet hadden. Was ik me toch bijna naar de dealer gereden...
Hehehe, bij mijn B3 is die ook al een jaar of 5 geleden vervangen! :scatter:Oorspronkelijk geplaatst door tom
Update
Probleem opgelost. Maar niet door een nieuwe kabel in te bouwen. De kabelboom vervangen zou een duur grapje worden. De dealer vraagt er 157 euro voor :shock: :shock:
Het af en toe wel en niet doen heeft te maken met het feit dat de draad ik kwestie kennelijk niet helemaal "door" is.
Als ik de draad recht hou komt er wel stroom door. Als de kabel gevouwen zit (dus als het kofferdeksel dicht zit) wordt de stroom vaak onderbroken.
Ik heb het als volgt opgelost: Ik heb de hele kabel een centimeter of 10 het kofferdeksel ingewurmd.
Hierdoor komt het versleten/vaak gebogen gedeelte niet langer meer op het scharnierpunt te zitten maar zit het strak vastgeklemd langs een metalen stang van het scharnierwerk van de gasdemper.
Op het scharnierpunt zit nu een "vers" stuk kabel dat altijd strak vast en recht heeft gezeten aan het onderste stuk van de gasdemper assembly.
Uiteraard heb ik geluk dat de kabel niet helemaal door is en alleen contact verliest bij buigen. Dat buigen van het versleten deel van de kabel komt nu niet meer voor en ik heb al een week geen trubbels meer gehad
Volgens ETKA kost een "kabelset voor achterklep rechts, art.nr. 8G0 971 726 G" maar liefst EUR 157,04
Je krijgt dan wel de kabelboom met alle afdichtrubbers en stekkers enzo maar toch...
De magazijnmedewerker van de dealer heeft me moeten reanimeren toen ie de prijs noemde... :shock: :shock:
(Ik weet niet waar jij dan een kabelboom vandaan zou halen TenS3 ?)
Voor een Audi 80 Sedan uit 1992 (ik heb er maar eentje gekozen uit hetzelfde bouwjaar als m'n Cabrio) kost een "kabelset voor achterklep" een lieve EUR 134,43 incl. BTW.
De Cabrio heeft inderdaad andere kabelsets. De 80 sedan heeft er maar eentje (alleen aan de linkerkant). Die gaat oa. naar de kentekenplaatverlichting en het slot enzo.
Die zal bij de Cabrio nauwelijks afwijken denk ik (het slot wordt echter afgehandeld in de rechter kabelboom).
De Cabrio heeft echter ook nog een kabelboom aan de rechterkant. Daar zitten de draden in voor het hele slot mechanisme en het "softtop-cover open -> kofferbak op slot ->
softtop-cover microswitch detecteerd cover weer dicht -> kofferbak weer van het slot af" verhaal (wat bij mij dus niet meer werkte) enz.
Mischien dat op deze site een kabeltje wordt genoemd voor jouw cabrio http://web409.p15147527.pureserver.i...4218d9ea847c14
Nope. Ze hebben uberhaupt maar 9 kabels voor audi. En typisch kabels voor de klima-regeling of de stoelverwarming.
Zaken als kabelbomen voor achterkleppen etc. hebben ze helemaal niet voor Audi (niet dat ik kan vinden tenminste).
HELD!Oorspronkelijk geplaatst door steef
zo zeg... even een probleempje tackelen dat ik al sinds de aanschaf heb... kap moet open door handmatig de 'klinkjes' omhoog te trekken (@Steven: je kan de kap best openen/sluiten zonder die knop hoor, ik doe het al sinds de aanschaf, incidenteel werkt het knopje ineens wel maar meestal niet)
knopje in deurlijst doet het soms bij mij niet - blijkt dus waarsch aan de combinatie met het slot dat soms niet dichtgaat te liggen.
En dan gebruik ik de good old fashioned handmatige methode. Zo doe ik het eigenlijk als sinds ik de auto heb: kleine klepjes omhoog (zitten tegen grote dakklep aan), daaronder zit aan beide kanten van de auto een hendeltje wat je omhoog kan halen om de klep manueel te ontgrendelen. Als je het voorzichtig doet kan je er met een vinger net bij zonder dat die vinger beschadigd raakt.
Zo, om maar ff een topic uit 2004 op te halen
ja, daarom ook: held - hij gaf me het spoor: sluit de achterklep als je wilt openen? Ik ga dat binnenkort maar eens oplossen.
Kortsluiting was te wijten aan paar loshangende draadjes waarschijnlijk. Of het lag aan wat gammele bedrading van de draai-unit van de blower - de linker knop waarmee je de sterkte regelt. Ding doet beetje raar als je eraan zit.
Dus ik kom er maar niet aan en kijk het even een paar weekjes aan, voordat ik de boel definitief dichtbouw.... mijn Nak is bijna gerepareerd
Nu alleen nog de snelheidsmeter vervangen... wordt ook nog ff een zoektocht.
De elektrische kap van onze Cabriolet uit '97 heeft 'weiger-neigingen', voorral bij openen. Héél soms doet 'ie het goed, meestal stopt 'ie een paar keer, en soms doet 'ie gewoon helemaal niks. Mijn garagist heeft weinig ervaring hiermee en bij de lokale Audi-dealer staan ze helemaal glazig te kijken, dus maar weer eens dit forum geraadpleegd.
Wanneer hij halverwege weigert laat ik even de knop (op middenconsole) los, daarna weer omhoog en soms gaat 'ie dan. Zo niet herhaal ik deze handeling. Doet 'ie dan nog steeds niks, duw ik zelfs de knop even naar beneden, en laat 'm een stukje sluiten. Knop weer los, omhoog, een klein duwtje mee en warempel daar gaat ie dan weer, zij het niet van harte. Het kan gebeuren dat ik dit een keer of drie moet herhalen voordat ik 'm helemaal dichtheb
Iemand die op basis van bovenstaande een nuttige tip kan geven?
hmmm, probleem nog altijd niet opgelost... Monteur denkt dat het te maken kan hebben met (een tekort aan) de olie in de pomp die rechts achter in de kofferbak zit. Helaas weet hij nog niet hoe dit te checken, laat staan hoe bij te vullen.
Vandaag wilde hij helemaal niet open (en later helemaal niet dicht...) en in beide gevallen ging het 'cabrio-waarschuwings-lampje' op het dashboard tussen de klokken niet alleen branden maar daarna knipperen. Na verscheidene malen contact uit en aan stopte het knipperen en jawel hoor, daar ging de kap, zij het niet van harte maar met horten en stoten.
:-? iemand die hier iets mee kan...? Bij voorbaat dank!
ik heb alleen ervaring met de handmatige kappen.
Ik heb geen idee hoe de electrieken van de electrische kap werken anders dan dat als er problemen zijn met de beruchte kabelboom in de kofferklep (zie search) de kap niet zal willen bewegen omdat het signaal om het slot van de kofferbak op slot te doen, óf de feedback daarvan (zit op slot dus ga verder met de volgende stap) niet werkt, of soms niet werkt.
Als een kap halverwege blijft steken is dat hele process met dat slot al lang achter de rug. Het regelapparaat heeft dan allang besloten dat het slot goed dicht zit waarna de rest van de procedure in gang werd gezet.