Misschien de relais. Probeer hier al eens een andere te steken. Kan zijn dat deze dicht blijft staan.
Ik zal eens de stuurkast bij een bevriende Audi dealer laten uitlezen. Eens zien wat dat brengt.
Gaat pas over 2 weken gebeuren want ik zit vanaf a.s. vrijdag voor mijn werk in het buitenland.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de eventuele vorderingen.
Als allerlaatste redmiddel is er nog altijd Coen Donkers in Veghel.
Groet Rudy
1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de
Er zitten in de daklijst wel een paar schakelaars, je kunt hier bij komen door de binnenbekleding van de stijlen los te maken. Uitlezen is echter veel handiger, want dan heb je tenminste een idee in welke richting je moet zoeken.
1. Werkt het lampje op het dashboard?
2. Gaat de achterklep nog op slot?
3. Gaan de ramen ook nog een stukje naar beneden?
probleem al opgelost?
Ik vraag me af of de schakelaars in de raamstijl echt iets met dit probleem hebben te maken. Deze zitten namelijk helemaal voorin het proces. Je geeft zelf ook al aan de het dak wel gedeeltelijk open gaat. Heb je wel genoeg stroom?
Bij mijn cabrio kon ik de motor altijd laten draaien (wat ik ook deed, omdat de ramen erg moeizaam gingen).
Stopt het dak abrupt, of gaat het steeds langzamer?
1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de
Ondertussen al weer een eind op weg...maar nog geen oplossing.
Bij Carglass geweest en de A lijst laten checken of ze daar misschien iets geraakt hadden, niet dus. Ik ben er de hele tijd bijgeweest en ze hebben me ook laten zien dat ze idd ook niets hebben kunnen raken met de de- en montage van de ruit. Hoefde niets te betalen terwijl ze wel ruim één uur en 20 min. bezig waren. Dit was service en de monteur vond het ook wel een leermoment voor hemzelf!
Daarna bij mijn eigen VW Audi dealer geweest waar ik ook met mijn lease Golf kom en ze mijn Audi Cabriolet dus ook kennen,
langs geweest, afspraak gemaakt. Vervolgens op de dag van de afspraak geweest...45 min. zitten wachten, krijg ik de mededeling dat mijn Audi Cabriolet te oud is en dat ze te nieuwe software hebben!!! Ik stond even verbaasd te kijken, op de dag van het maken van de afspraak hebben ze notabene alles opgevraagd van kenteken, bouwjaar en zelfs chassisnummer.
Kreeg doodleuk te horen dat ze me dus niet konden helpen en dat mijn auto te oud is...konden me alleen maar vertellen dat ik naar een andere VW Audi dealer moest die de oude software wel zou hebben. Ze namen niet eens de moeite om voor me te bellen. Daar kom ik dus ook nooit meer terug als klant. Duidelijk geen service.
Vervolgens bij de VW Audi dealer terechtgekomen waar ze me met behulp van de diagnose apparatuur een eind op weg hebben kunnen helpen maar ook niet helemaal konden zeggen waar het wel aan lag. Ook daar kreeg ik te horen dat de software te nieuw was...maar de desbetreffende monteur had nog ergens een oude PC staan met de benodigde oude software en zelfs ook nog wat documentatie in de vorm van schema's en diverse foutmeldingen en oplossingen in de vorm van een soort stroomschema.
Een goede vriend van me heeft een eigen garage en helpt me nu met het oplossen van het probleem.
(Is nogal technisch aangelegd en heeft ook wel iets met het merk Audi...maar dan in een zeer extreme vorm! Misschien komt hij een keer mee naar een meeting maar het zou leuk zijn als dat een groot event zou zijn...misschien is zijn garage iets voor een meeting. Daarover later meer als ik het er met de meeting crew over heb gehad.)
...to be continued!
1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de
Hallo,
Met de vagcom software kun je de dak electronica ook uitlezen. Heb het hier (gemert) op de laptop staan, en heb een kabel. Zo heb ik m'n storing ook op kunnen lossen. Lag bij mij aan de kofferbak kabelboom, echter daar lijkt het niet op in jou geval. Wellicht een van de schakelaars in het dak zelf, of in het dekselslot. Ik wil je wel helpen.
Mvrgr
Marijn
Heb ik weer. Prachtig weer maar kan ik mijn dak niet ontgrendelen. Ook het controlelampje van het dak brandt niet op het moment dat ik de sleutel op contact zet. Van de week heb ik een probleem gehad. Veel controlelampjes begonnen te knipperen toen ik mijn motor wilde starten wat vervolgens niet lukte. Toen ik de sleutel er uit haalde bleven deze lampjes knipperen (kortsluiting?). Pluspool van de accu losgehaald en weer vastgemaakt en geen knipperende controlelampjes meer waarna de motor vervolgens weer startte. Wat kan hier aan de hand zijn? En wat mij verder opviel is dat ik de benzine in de tank hoor klotsen wat mij voorheen nooit is opgevallen. Misschien ver gezocht maar kan daar een verband tussen bestaan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.