Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Bonjour,

    Ik heb een Cabrio met manuele ende handmatige und non-automatische kapbediening.

    Als ik op het knoppie bij de slotplaat van de bestuurdersdeur in druk gaat in m'n instrumentarium het lampje met het "storing in dakkie" symbooltje knipperen.

    De schakelaar is een normale puls-schakelaar zo lijkt het. Als ik de schakelaar bypass en met een paperclip de twee pootjes (plus en min) met elkaar verbind, dus een druk op de knop simuleer, gaat de waarschuwingslampje ook knipperen.

    Het resultaat is ten alle tijde dat de sloten van de "soft-top afdekplaat" niet reageren en ik de kap dus niet op kan bergen :bad-words:

    Potverdikke. Schijnt de zon, ken ik me dak niet afdoen :roll:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Microswitch dood?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Microswitch dood?
    Om dat te testen heb ik dus een paperclip op de twee pootjes gehouden die uit de schakelaar komen.
    Dan vliegt het "warning, warning, softtop failure, run for your lives" lampje in het dash ook aan :?

    Zou die schakelaar toch nog voor problemen kunnen zorgen, ook al bypass ik de drukknop door de pootjes direct ff te verbinden ?
    (het is een puls-schakelaar denk ik want normaal druk je em in, laat je em los en dan pas is het "klik klak" en schieten de sloten los)

    In dat geval zal ik de schakelaar es ff helemaal loskoppelen en de twee draadjes ff aantikken om de werking van de schakelaar te simuleren.

    De dealer vraag trouwens 39 euro voor dat pruts schakelaartje
    Een komplete "alle ramen op en neer" schakelaar voor de middentunnel kost "maar" 24 euro terwijl die veel complexer is.
    Hoe bedoel je "poot uitdraaien"
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Balen met dit weer! Hoe is het trouwens met je schade ? door dat onmens..
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    3300 euro schade volgens de expert !!!

    Er is veel meer kapot dat op het eerste zich lijkt (is bijna altijd zo...)

    De motorophanging heeft ook een douw gekregen.
    Als ik (relatief) goedkoop m'n onderdelen koop ben ik 1000 a 1100 euro kwijt. En dan moet het spuiten en monteren nog beginnen.

    Een oom van me heeft een autoschade bedrijf. Daar laat ik het spuiten doen.
    De boel loshalen en nieuwe onderdelen zoals de slotplaat assembly etc. monteer ik zelf.
    Ik mag de brug ook gebruiken mocht het nodig zijn (is volgens mij wel handig voor het verwijderen van de bumper).
    Daarmee bespaar ik deels op arbeidsloon dus dat scheelt in elk geval.

    De kapotte onderdelen zitten in elk geval met bouten vast dus er hoeft niet gelast te worden.

    Wat zou het spuiten van een B4 motorkap (nieuw, uit IngolStadt) trouwens kosten want dat is het enige dat echt gespoten moet worden. De rest zit intern en zie je toch niet (al spuit ik ze wel ff mee hoor.

    Ik heb nog geen fatsoenlijke B4 motorkap kunnen vinden. Er is altijd wat mee loos :?
    Ik heb geen zin om een motorkap van de sloop te halen en vervolgens de boel te moeten uitdeuken en strak maken. Kan ik net zo goed een nieuwe halen in Erp.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    Schade valt altijd duur uit ja.

    Dat werkt wel handig zo via je oom. Top.
    Als ik jouw was zou ik idd je frontplaat ook mee laten spuiten, zal toch wel goedkoper zijn via je oom?
    Mmm 1500 smeuro ben je dus altijd kwijt, (en dan je verzekeringspremie nog).
    Kun je niet een '3300 euro rekening' laten maken door je Oom voor de verzekering, en voor minder 1500 euro laten maken. Kun je voor de rest je premieverhoging betalen!! Kassa!
    (we gaan trouwens off-topic in je eigen Topic )
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nope, de auto is niet all-risk verzekerd. Ik ben overal voor verzekerd behalve "vandalisme" en "zelf ergens tegen aan rijden". Dat zou de maand-premie onbetaalbaar maken...
    En dan zit ik al bij de goedkoopste maatschappij die ik toen kon vinden (Centraal Beheer Achmea).

    Wat betreft die frontplaat. Natuurlijk hangt die frontplaat toevallig in de spuitkabine als de motorkap gespoten wordt en kan het voorkomen dat de spuiter soms even uitschiet en per ongeluk wat lak over dat "andere onderdeel" spuit :o


    Maar inderdaad, terug naar het onderwerp waar het mee begonnen is: Me dak-open-dicht knoppie.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nou, je gelooft het niet. Ik rij net weg van de zaak (vergadering tot 21:00 uur) en wat denk je...

    Hij doet ut weer !

    Ik snap er geen hol van. Vanmiddag was ie echt niet aan de praat te krijgen. Vervolgens staat ie een paar uur stil en viola, like nothing ever happened...

    Audi's, het zijn soms net vrouwen... :? :P

    In elk geval dakloos naar huis gereden. Was totaal niet koud en toch nog ff een frisse neus gehaald 8)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Warmte-gerelateerd probleem, dus? Probeer het morgen overdag nog eens (wat ben ik blij met die jaren-'70-bakkies, als mijn accu en mijn tank vol zijn kan ik rijden!)

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    hehehe...de cabio bepaalt zelf wanneer het warm genoeg is om zonder kap te rijden :wink:

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  12. #11

    Standaard

    Net zoals ruitenwissers die vanzelf aangaan bij regen...

    Revolutionair...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Net zoals ruitenwissers die vanzelf aangaan bij regen...
    Dat was toch bij Citroën, waar ze auto's maken voor mensen die te stom zijn om te letten op borden 'pas op, brug opgebroken'?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Steven,

    Zelf ben ik beslist niet technisch doch heb bij mijn orientatie op de aanschaf van mijn cabrio diverse malen gehoord dat de kabelboom in de sleuf bij de kofferbak rechtsboven heel kwetsbaar is en van alles te maken heeft met de bediening van de afdekkap.

    Zo het kunnen zijn dat daar een draadbreuk zit?

    Met groet,

    Bram

  15. #14
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram
    Zelf ben ik beslist niet technisch doch heb bij mijn orientatie op de aanschaf van mijn cabrio diverse malen gehoord dat de kabelboom in de sleuf bij de kofferbak rechtsboven heel kwetsbaar is en van alles te maken heeft met de bediening van de afdekkap.

    Zo het kunnen zijn dat daar een draadbreuk zit?
    Kan natuurlijk altijd.

    Het probleem is erger geworden. HIj doet het tegenwoordig vaker niet dan wel :bad-words:
    Dit is dus recht-evenredig tegenstrijdig met het oplopen van de buiten-temperatuur welk zou moeten leiden tot een linieare toename van het aantal kap open momenten...

    Kan de oorzaak van de storing met een VAG-COM worden uitgelezen of gingen ze toen nog niet zo ver.
    Ik heb op een duitse audi-cabrio website gezien dat er behoorlijk wat sensoren in zo'n auto zitten die samen bepalen of het okay is om het kap-deksel te ontgrendelen (wat bij mij dus het probleem is).

    Gezien het feit dat er een speciaal "de kap doet nie" lampje gaat knipperen in het instrumentarium zegt me dat er ergens een "if then else" conditie getriggerd is die dan toch uit te lezen moet zijn.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat verhaal van die kabelboom in de klep lijkt me heel aannemelijk. Vraag maar eens aan een aantal B4-rijdende forummers hoe breukgevoelig die dingen zijn.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    kabelboom verhaal is heel erg waarschijnlijk maar je kunt controleren of je achterklep wel op slot gaat als de kap probeert te openen moet namelijk werkt cpv wel goed?

  18. #17
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    En waar zou die kabelboom zich precies bevinden dan ?
    Ergens tussen de kofferbak en de kap-afdekklep ?

    Ik ken inderdaad genoeg verhalen over de kabelboom van de B4 kofferbak-klep. Maar de kabels voor de kap-afdekklep lopen natuurlijk niet in de zelfde bundel alswaar de lichten in de kofferbak klep mee worden aangestuurd.

    Wat er gebeurt is dit: Aan alle condities om de kap te mogen openen is voldaan, dus:
    - Snelheid = 0
    - Handrem = aangetrokken
    - Hendel in A-stijl is los
    - Kap is aan beide kanten opgeklapt
    Dan druk ik op de knop in de B-stijl en poef "warning warning warning..."


    Knipper knipper...
    (Gaat ook niet meer uit totdat ik de auto helemaal uitzet).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steef
    kabelboom verhaal is heel erg waarschijnlijk maar je kunt controleren of je achterklep wel op slot gaat als de kap probeert te openen moet namelijk werkt cpv wel goed?
    Je bedoeld dat de achterbak dicht zou moeten schieten als ik de knop op de b-stijl indruk ?
    (nooit op gelet eigenlijk)
    Het kofferbakslot reageert nog wel op de centrale deurvergrendeling.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #18

    Standaard

    kabelboom verlichting loopt links die van de vergrendeling loopt rechts als de vergrendeling de koferbak niet afsluit werkt de kap niet als beveiliging (kunnen elkaar raken)

  20. #19
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Dan ren ik ff naar de garage om dat uit te proberen. Ben zo terug


    Yesssss, dat is het inderdaad. De kofferbak zat niet op slot. Druk op de knop. Waarschuwingslampje springt aan. Kap-deksel springt niet van het slot.

    Met de hand de kofferbak op slot gedaan en viola, met een druk op de knop springen de sloten van het kap-deksel open. Sunshine at last.

    Maar goed. Er zit dus wel een kink in de kabel. Die zit zeker precies in het stuk waar de kofferbak scharniert ?

    Concreet hoort de kofferbak dus op slot te schieten als de knop in de b-stijl wordt ingedrukt correct ?
    (ik heb in elk geval een workaround)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  21. #20

    Standaard

    ja de kofferbak moet op slot schieten
    en het kabelboompje is redelijk simpel te controleren het loopt namelijk maar tot net achter de bekleding rechts achter in de koferbak is geloof ik gekopelt met een groene steker

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •