Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Auto laten spuiten

  1. #21
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Prachtig kleurtje inderdaad maar vind het duur projectje als het niet de originele kleur is aangezien idd alles eruit moet om het deftig te doen dit in tegenstaande met de originele kleur. 2800€ hiere voor compleet in origineel. Dus kga met dertijd gewoon verder met het origineel

    Kga wel die kleur gebruiken in huis met hoogglans
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  2. #22

    Talking Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caatje Bekijk Berichten
    Oeps, wordt misschien toch eens tijd voor een bril.
    Welnee, je ogen zijn vast nog heel goed.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SeannaPaul Bekijk Berichten
    Lijkt me eigenlijk best wel een strak plan

    Ik heb iets aangewakkerd met mijn thread Ben dus niet de enige met smaak
    Goed idee! Ik heb ook wel interesse om mijn cabrio over te laten spuiten in de originele kleur (gletsjer metallic LY5U)

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Dit is een topic van vier jaar oud en TS is hier ruim een jaar niet meer geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dit is een topic van vier jaar oud en TS is hier ruim een jaar niet meer geweest.
    Blijft natuurlijk een killer topic! Er is verder ook niks te lezen natuurlijk en er is ook geen enkele forum auto gespoten in die 4 jaar!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Dan wordt het tijd!

  7. #27

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    jouw beurt... Ik ben al een keer of twee, drie geweest!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #28
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Ben heel content met mijn originele Audi kleur, die je ook niet vaak ziet op een cabrio.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  10. #29

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    zeker! prachtige kleur,
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #30
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.373
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Zeer mooie bolide in die kleur. 👍
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ben heel content met mijn originele Audi kleur, die je ook niet vaak ziet op een cabrio.
    Schitterende auto Thalys!! Is die van jou af of ben je nog met dingen bezig?

  13. #32
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Ik heb in mijn speurtocht naar een cabrio, een paar jaar geleden, geen enkel exemplaar aangetroffen, waar wel iets niet aan gedaan moest worden. Hoofdpunt voor mij was, dat de auto zo origineel mogelijk was, en dat de basis OK was. En er moest een 2.3 in liggen.

    Hij is straks voor 99 % af. A.s. woensdag komen er nieuwe achterschijven en blokken op (vooras is vorig jaar al gedaan), gaat er een nieuwe lanbdasonde in (ik weet niet hoe oud die is, dus maar vervangen). Had ik willen doen gelijk met de montage van de RVS uitlaat, maar vergeten dat ding te bestellen. En dan zijn er alleen kleine zaken, die in de loop der tijd nog "verbeterd" kunnen worden. Bijvoorbeeld wil ik de portierpanelen weer opnieuw strak laten trekken. Ze zien er nu ook goed uit, maar toch zie je, dat het schuim achter de stof z'n beste tijd heeft gehad. Stoelen zijn al helemaal "gerestaureerd" met de originele stof.

    Toen ik heb kocht was tie al goed, maar wel voor verbetering vatbaar. En dus heb ik in de tijd , dat ik de auto nu heb, al heel veel gedaan / laten doen. Onderdelen koop ik altijd zelf, scheelt enorm in de kosten. Technisch gezien is tie straks nu 100 procent. Maar een zijn een paar kleine (vooral visuele) dingen, die nu ook wel goed zijn, maar die nog iets beter kunnen. Je moet wat te wensen houden, toch?

    Een lijstje, wat er aan de auto gedaan is:

    Distributie
    Remschijven en blokken, plus andere klauwen vooras.
    Remslangen
    Achterste remdrukverdeler vervangen (bij de achteras).
    Remvloeistof
    Stabilisatie koppelstangen vernieuwd.
    Nieuwe fusees
    Velgen laten restaureren / coaten.
    Nieuwe banden rondom
    Alarm, enz eruitgehaald en kabelbomen weer helemaal origineel gemaakt.
    Verborgen startonderbreker laten plaatsen, die ik zelf met de hand in- en uit kan schakelen, als ik hem "open" wegzet ergens.
    Audio aansluitingen weer origineel gemaakt (was een janboel).
    Alpine radio geïnstalleerd, nieuwe luidsprekers (4 stuks)
    Beide voorstoelen opnieuw "beschuimd" en bekleed. Frame in de bestuurdersstoel gerepareerd.
    Nieuwe, zwaardere accu gemonteerd.
    Beide sensoren voor het koelvloeistofcircuit vervangen (de "dunne en de dikke")
    Interieur lampje vervangen (schakelaartje kapot).
    Portierschakelaars vervangen (tijdrelais van de raambediening relais 343 bleef hangen, zodat de accu leeg getrokken werd na een weekje). Dat is een hele zoektocht geweest, en de oorzaak was zo banaal.
    Alle lampjes in het dashboard vervangen.
    Handschoenen kastje gerepareerd (hing niet goed af als tie open was)
    Verschillende kleine interieurdelen, die ik niet mooi meer vond, vervangen.
    Nieuwe ruitenwissers.
    Nieuwe afdekklepjes bij de softtop afdekklep.
    Nieuwe softtop.
    Nieuwe RVS uitlaat, van voor tot achter.
    En, is dan wel niet aan de auto zelf, maar de handleiding op de kop getikt. Die zijn altijd weg, en ik heb me rot gezocht (ook op beurzen in Duitsland) naar die handleiding. De andere boekjes zaten wel bij de auto.

    Pas (plm 3000 km geleden) de auto een beurt gegeven, met alle filters, bougies en olie (10w40 met TSL)

    en dan straks nog de achterschijven plus blokken en lambda.

    En dan zullen er echt wel wat kleinere zaken zijn, die ik vergeten heb.
    Kilometerstand staat nu op 230 DKm echte kilometers (ik heb de complete NAP historie van de auto)
    En ik heb een hardtop, in dezelfde kleur.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ik heb in mijn speurtocht naar een cabrio, een paar jaar geleden, geen enkel exemplaar aangetroffen, waar wel iets niet aan gedaan moest worden. Hoofdpunt voor mij was, dat de auto zo origineel mogelijk was, en dat de basis OK was. En er moest een 2.3 in liggen.

    Hij is straks voor 99 % af. A.s. woensdag komen er nieuwe achterschijven en blokken op (vooras is vorig jaar al gedaan), gaat er een nieuwe lanbdasonde in (ik weet niet hoe oud die is, dus maar vervangen). Had ik willen doen gelijk met de montage van de RVS uitlaat, maar vergeten dat ding te bestellen. En dan zijn er alleen kleine zaken, die in de loop der tijd nog "verbeterd" kunnen worden. Bijvoorbeeld wil ik de portierpanelen weer opnieuw strak laten trekken. Ze zien er nu ook goed uit, maar toch zie je, dat het schuim achter de stof z'n beste tijd heeft gehad. Stoelen zijn al helemaal "gerestaureerd" met de originele stof.

    Toen ik heb kocht was tie al goed, maar wel voor verbetering vatbaar. En dus heb ik in de tijd , dat ik de auto nu heb, al heel veel gedaan / laten doen. Onderdelen koop ik altijd zelf, scheelt enorm in de kosten. Technisch gezien is tie straks nu 100 procent. Maar een zijn een paar kleine (vooral visuele) dingen, die nu ook wel goed zijn, maar die nog iets beter kunnen. Je moet wat te wensen houden, toch?

    Een lijstje, wat er aan de auto gedaan is:

    Distributie
    Remschijven en blokken, plus andere klauwen vooras.
    Remslangen
    Achterste remdrukverdeler vervangen (bij de achteras).
    Remvloeistof
    Stabilisatie koppelstangen vernieuwd.
    Nieuwe fusees
    Velgen laten restaureren / coaten.
    Nieuwe banden rondom
    Alarm, enz eruitgehaald en kabelbomen weer helemaal origineel gemaakt.
    Verborgen startonderbreker laten plaatsen, die ik zelf met de hand in- en uit kan schakelen, als ik hem "open" wegzet ergens.
    Audio aansluitingen weer origineel gemaakt (was een janboel).
    Alpine radio geïnstalleerd, nieuwe luidsprekers (4 stuks)
    Beide voorstoelen opnieuw "beschuimd" en bekleed. Frame in de bestuurdersstoel gerepareerd.
    Nieuwe, zwaardere accu gemonteerd.
    Beide sensoren voor het koelvloeistofcircuit vervangen (de "dunne en de dikke")
    Interieur lampje vervangen (schakelaartje kapot).
    Portierschakelaars vervangen (tijdrelais van de raambediening relais 343 bleef hangen, zodat de accu leeg getrokken werd na een weekje). Dat is een hele zoektocht geweest, en de oorzaak was zo banaal.
    Alle lampjes in het dashboard vervangen.
    Handschoenen kastje gerepareerd (hing niet goed af als tie open was)
    Verschillende kleine interieurdelen, die ik niet mooi meer vond, vervangen.
    Nieuwe ruitenwissers.
    Nieuwe afdekklepjes bij de softtop afdekklep.
    Nieuwe softtop.
    Nieuwe RVS uitlaat, van voor tot achter.
    En, is dan wel niet aan de auto zelf, maar de handleiding op de kop getikt. Die zijn altijd weg, en ik heb me rot gezocht (ook op beurzen in Duitsland) naar die handleiding. De andere boekjes zaten wel bij de auto.

    Pas (plm 3000 km geleden) de auto een beurt gegeven, met alle filters, bougies en olie (10w40 met TSL)

    en dan straks nog de achterschijven plus blokken en lambda.

    En dan zullen er echt wel wat kleinere zaken zijn, die ik vergeten heb.
    Kilometerstand staat nu op 230 DKm echte kilometers (ik heb de complete NAP historie van de auto)
    En ik heb een hardtop, in dezelfde kleur.
    Supermooi verhaal! Ik ben met een soortgelijk project begonnen. Mag ik misschien je mail adres? 😄

  15. #34
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Tuurlijk....thalys9999@hotmail.com
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  16. #35
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ben heel content met mijn originele Audi kleur, die je ook niet vaak ziet op een cabrio.
    Mag ik vragen wat die uitlaat heeft gekost bij EPS? Zit erover te denken om daar ook een uitlaat te laten maken.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  17. #36
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Tuurlijk, ga er maar even voor zitten....1300 Euries (incl. BTW). Substancieel bedrag, maar dan heb je ook wat, plus levenslange garantie. Maar dat bedrag betreft dus mijn configuratie. Ik wilde een zo origineel mogelijke configuratie, dus (sport) kat, midden- en eindemper Alle wel met een directe doorflow, dus betere afvoer van de uitlaatgassen.

    Ook bij mijn garagist waren ze onder de indruk, dat de uitlaat zo mooi was nagebouwd. Wil je een andere configuratie, dan gaat het bedrag varieren (of omhoog, of omlaag). Het is maar net, wat je wil. En bedenk, dat als je alles nieuw after-market koop, dat je ook zo rond de 700 Euro kwijt bent, en dan heb je Bosal of Walker kwaliteit (en die is lager dan de originele Audi kwaliteit).

    Ook nog een nieuwe lambda geplaatst, en de auto kwam zonder slag of stoot door de APK (ook voor het CO gehalte). Dat was de reden, dat ik geen katvervanger wilde.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  18. #37
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Deze kom ik pas net tegen… wat een mooie bak


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ben heel content met mijn originele Audi kleur, die je ook niet vaak ziet op een cabrio.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  19. #38
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straycat Bekijk Berichten
    Deze kom ik pas net tegen… wat een mooie bak
    +1
    Wat een beauty!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  20. #39
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Tuurlijk, ga er maar even voor zitten....1300 Euries (incl. BTW). Substancieel bedrag, maar dan heb je ook wat, plus levenslange garantie. Maar dat bedrag betreft dus mijn configuratie. Ik wilde een zo origineel mogelijke configuratie, dus (sport) kat, midden- en eindemper Alle wel met een directe doorflow, dus betere afvoer van de uitlaatgassen.

    Ook bij mijn garagist waren ze onder de indruk, dat de uitlaat zo mooi was nagebouwd. Wil je een andere configuratie, dan gaat het bedrag varieren (of omhoog, of omlaag). Het is maar net, wat je wil. En bedenk, dat als je alles nieuw after-market koop, dat je ook zo rond de 700 Euro kwijt bent, en dan heb je Bosal of Walker kwaliteit (en die is lager dan de originele Audi kwaliteit).

    Ook nog een nieuwe lambda geplaatst, en de auto kwam zonder slag of stoot door de APK (ook voor het CO gehalte). Dat was de reden, dat ik geen katvervanger wilde.
    Nette prijs, ik wil geen kat etc, alleen hij mag niet te schreeuwerig zijn zoals ie nu is. Denk dat ik maar eens even een keer afreis naar het hoge Noorden.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  21. #40
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto laten spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Nette prijs, ik wil geen kat etc, alleen hij mag niet te schreeuwerig zijn zoals ie nu is. Denk dat ik maar eens even een keer afreis naar het hoge Noorden.
    Die van mij is ook geen schreeuwerd geworden. Past ook niet bij een cabrio. Het geluid is gewoon iets donkerder geworden, meer niet.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •