Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Lampje cabrio dak knippert

  1. #1

    Cool Lampje cabrio dak knippert

    Hallo allemaal,

    Heb de volgende vraag: mijn controllelampje op het dashboard knipperd als ik het dak dicht maak !!??
    En als ik het dak open heb is er niks aan de hand, ook als de hardtop er op zit branden er geen lampjes.

    Ik weet niet hoe dit in elkaar zit en waar er gekontroleerd wordt of het dakl dicht is neem aan dat
    het lampje uit moet zij ik heb helaas geen handleiding.

    Alle info is wenselijk Patrick Clement.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Hier iets zinvols te vinden? Anders even verder zoeken in dit subforum...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Heb ik ook eens gehad. Toen ik het electrische stelelement van het kofferdekselslot + de kabelboom die rechtsachter het kofferdeksel ingaat had vervangen werkte alles weer naar behoren.

    Ik zeg niet dat dit bij jou ook zo is, maar het zou goed kunnen.

    Je kunt de storing ook (laten) uitlezen met VagCom, moet je wel een 2x2 kabel hebben. De aansluiting zit in de zekeringenkast links onder de vooruit.

  4. #4

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Uitlezen, resetten, testen en uitlezen.

  5. #5

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Hoi hoi alle tja dat uitlezen gaat pas lukken na het weekend....
    Maar wat betekend eigelijk het knipperde lampje (niet goed dicht ofzo...?)

    Indien er nog meer mensen ideeen hebben hoor of lees ik dit graag.

    Bedankt Patrick.


  6. #6

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Het knipperen slaat op een foutcode of een sensor van het dakmechanisme die niet geregistreerd is terwijl 'ie dat al wel had moeten zijn.

  7. #7

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Ik zit ook even te stoeien met een cabriodak. Nog niet echt naar gekeken, maar gister op aanraden van een mede cabrio eigenaar even het kabelboompje aan de rechterkant bekeken. Daar lopen volgens mij 2/4 draden doorheen ofzo, in een zwarte mantel. Het leek erop dat het wel goed zat, maar toen ik eens goed keek en de draad optilde was het meteen duidelijk, allemaal doorgescheurd. ALs je geluk hebt maken die nog contact met dichte klep, maar zeer waarschijnlijk niet. Die ga ik zaterdag eens vervangen.

    Eens even kijken hoe we een zo groot mogelijk stuk kunnen vervangen, zodat het risico op opnieuw kapot gaan zo klein mogelijk is..

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Ik zit ook even te stoeien met een cabriodak. Nog niet echt naar gekeken, maar gister op aanraden van een mede cabrio eigenaar even het kabelboompje aan de rechterkant bekeken. Daar lopen volgens mij 2/4 draden doorheen ofzo, in een zwarte mantel. Het leek erop dat het wel goed zat, maar toen ik eens goed keek en de draad optilde was het meteen duidelijk, allemaal doorgescheurd. ALs je geluk hebt maken die nog contact met dichte klep, maar zeer waarschijnlijk niet. Die ga ik zaterdag eens vervangen.

    Eens even kijken hoe we een zo groot mogelijk stuk kunnen vervangen, zodat het risico op opnieuw kapot gaan zo klein mogelijk is..
    Kabeltje is 7 aderig...

  10. #9

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Ja, ik heb het gezien. vond het nogal dun en had even snel gekeken. Vandaar dat ik er niet meteen 7 zag zitten.. maargoed, ze zijn allemaal kapot bij mij.. Morgen even een stukje krimpkous halen, en het soldeerapparaat aanzetten.. lekker bakken en braden...

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Niet allemaal op dezelfde plaats doorknippen, dan krijg je een enorme klont soldeerpunten in de kabelboom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    zo het is gelukt, kon de draad ietsje doortrekken uit de klep, zodat de soldeerpunten niet gevouwen worden.

    Toch is het nog niet zoals het zou moeten zijn.

    Heeft er hier iemand kabelboom informatie van de schakelaar in de deurstijl (2pins, waar gaan ze heen?), de slotvangers van de deksel (5/6 pins, welke moet ik aansturen om te testen of ze nog wel kunnen openklikken)

    Ik zit er ook aan te denken om maar gewoon uit te zoeken welke draad ik op spanning moet zetten om de sloten open te laten klikken. Als ik dat weet bouw ik die draad gewoon naar de schakelaar, en let ik zelf wel op dat de achterklep niet open is. ik heb wel eens iemand iets horen zeggen over een dergelijke oplossing. Lijkt mij prima. Behalve mijn vraag, weet iemand of daarna mijn daklampje blijft knipperen, ookal zit de deksel weer goed gesloten over mijn kap heen? Dat zou wel irritant zijn natuurlijk..

  13. #12

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Persoonlijk zou ik de auto wegbrengen naar iemand die weet hoe dit soort storingen verholpen moet worden.
    Blijft mooi spul zo'n Cabrio en zeker als alles eraan werkt.

  14. #13

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    ach, ik ben niet zo bang om iets te verzieken. En als ik de auto zou wegbrengen zou ik zoveel geld kwijt zijn, en nog niets weten. Dat vind ik dan weer zonde. Ik zoek het liever zelf uit.

  15. #14

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Je kan toch gewoon vragen bij reparatie waar het aan lag? Als de klant mij dat vraagt dan krijgt 'ie daar het antwoord op.

  16. #15

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Hoi hoi , afgelopen weekend helaas geen tijd gehad.
    Gisteravond wel eens effe gekeken wat er allemaal in de koffer bak zit enzo.

    Nu gebeurde er het volgende auto is dicht op slot en het cabrio dak is ook dicht
    vervolgens maak ik de wagen met de cv open ik stap in zet de wagen op contact
    vervolgens knipperd het lampje van het opendak 10 keer hierna was deze uit vervolgens
    start ik de wagen het lampje blijft uit....? na ongeveer een kilometer te hebben gereden
    ging het lampje helaas weer knipperen raar maar waar.

    Tja kan iemand mij vertellen op welke plaatsen er sensoren zitten die het dak inspecteren
    op dicht zijn ........?

    Wederom alle bedankt mzzls.

  17. #16

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Zoek even je probleem op google. Vervolgens kom je ergens op problemcar, daar staat een schematisch plaatje waar alle sensoren zitten.

    Maargoed, je kan je veel zoeken besparen door even uit te lezen. Op audicabrio.info staat een prachtige uitleg hoe de nulletjes en eentjes gelezen kunnen worden. Zo kan je prima zien waarom je lampje knippert en dus gericht zoeken/vervangen. Ik gok nog steeds op je kofferbak, de kabelboom of het slotmechanisme van de cv.

  18. #17

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cambridge Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik de auto wegbrengen naar iemand die weet hoe dit soort storingen verholpen moet worden.
    Blijft mooi spul zo'n Cabrio en zeker als alles eraan werkt.
    Ik snap het, maar alles wat ik nu kan en doe aan auto's heb ik mijzelf aangeleerd door gewoon doen. Ik heb wel eens wat verziekt, en vaak doe je er de eerste keer langer over dan de tweede keer, maar ik heb in ieder geval nog weinig geleerd van iets laten doen en vervolgens vragen waar het aan lag..

  19. #18

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Mag gesloten worden!

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    We sluiten hier geen topics. Best aardig als je in ieder geval even vermeldt wat de oplossing was, hebben anderen er ook nog iets aan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard Re: Lampje cabrio dak knippert

    Hoi Tom,

    Oke ik wist niet dat er geen topics gesloten werden.

    Wat betrefd de oplossing:
    De oplossing was als volgt de kabelboom aan de rechterzijde van de koffer
    klep heb ik vervangen door een nieuw exemplaar en de problemen
    van het knipperde lampje was ook weg.

    Sorry dat ik dit niet meer vermeld heb.

    Groeten Patrick

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •