Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Kosten overspuiten Cabriolet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Kosten overspuiten Cabriolet?

    Ik heb een leuke Audi Cabriolet op het oog: een origineel Hollandse uit '96 met zo'n 100dkm op de teller, blauw metallic van kleur, 1e eigenaar. Complete historie erbij. Nadeel van de auto is dat de carrosserie nogal rommelig is: rondom kleine krasjes, een aantal kleine deukjes en een achterbumper met een paar rimpels erin. Om deze weer netjes te krijgen is het volgens mij het beste om hem in zijn geheel over te spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zouden de kosten hiervan bedragen of kan iemand mij zelfs een bedrijf aanbevelen? Alvast bedankt voor adviezen!

  2. #2

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Normaal gesproken als je zelf lekker veel werk doet? 1300e ofzo? Als je zelf niets doet kan je zomaar op het dubbele uitkomen..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Wat versta je onder zelf veel doen, de auto zo kaal mogelijk aanleveren? Ik heb zelf geen ervaring met schadeherstel, zoals plamuren etc.etc.
    Daarnaast heb ik nu een aantal maal te maken gehad met schadeherstel en ben tot op heden niet echt tevreden over de kwaliteit van het geleverde spuitwerk en de aandacht die men in het algemeen besteed aan de klant en zijn wensen. Waar is nu een bedrijf waar men nog 'liefde voor het vak' heeft?

  4. #4

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Het voordeel van de cabrio is dat hij vrij makkelijk te spuiten is. Bumpers eraf, alle verlichting eraf, deurpanelen eraf, daarna strips onderaan en in het midden eraf, chromen stripjes een stukje naar boven tikken... Noem maar op. Dat kunnen de meesten wel. Het heeft weinig zin een spuiter daarvoor te betalen..

  5. #5
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gash Bekijk Berichten
    Ik heb een leuke Audi Cabriolet op het oog: een origineel Hollandse uit '96 met zo'n 100dkm op de teller, blauw metallic van kleur, 1e eigenaar. Complete historie erbij. Nadeel van de auto is dat de carrosserie nogal rommelig is: rondom kleine krasjes, een aantal kleine deukjes en een achterbumper met een paar rimpels erin. Om deze weer netjes te krijgen is het volgens mij het beste om hem in zijn geheel over te spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zouden de kosten hiervan bedragen of kan iemand mij zelfs een bedrijf aanbevelen? Alvast bedankt voor adviezen!
    Zou er eerst eens een ervaren detailer naar laten kijken (evert, poetsertje), met wetsanden en polijsten kun je heel veel krassen en andere defecten wegwerken, stuk goedkoper dan spuiten en je behoud je orginele lak.
    Je zult verbaast zijn wat een verbeteringen dat geeft.
    Kleine deukjes en rimpeltjes mischien met een spotrepair en uitdeuken zonder spuiten.
    Foto's hier kunnen ook al helpen.
    Laatst gewijzigd door rolf; 23-06-10 om 07:04.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Misschien dat een groot deel van de beschadigingen er inderdaad met wetsanden & polijsten verwijderd kunnen worden, maar er zitten toch rondom ook wat lelijkere plekken. Mijn plan is om deze zomer de Audi gewoon te rijden en in de herfst/winter met het opknappen te beginnen, dus voorlopig genoeg tijd om te beslissen.

  7. #7

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Eerlijk gezegd zou het idee mij niet zo aanstaan dat de 1e eigenaar zo onzorgvuldig met zn auto is omgegaan....maar das persoonlijk hoor.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Hallo! Ik heb 2 jaar geleden mijn cabriolet volledig over laten spuiten in de originele lakkleur. Ik heb de klus laten doen door een klein bedrijf, dat mij via een bevriende auto enthousiast was aangeraden. Hij had dus al ervaring (hetzij met een DAFje) met bewezen resultaat. Ik heb mijn auto met knikkende knieën achter gelaten bij een oude loods met dito spuitcabine en 2 Russische spuiters. Ik heb mijn Russische vrienden mijn foto camera gegeven om de vorderingen vast te leggen. Na ca. 3 weken was mijn auto klaar (omdat dit bedrijf zich bij mij in de buurt bevond ben ik natuurlijk een aantal malen tussendoor gaan kijken). Resultaat: een goed gespoten auto, professioneel gerepareerde deukjes en aanpassingen (antennegat dicht laten lassen en spiegels volledig laten spuiten) en een goede foto reportage. Kosten: € 1800,00. Let op! Dit bedrag is inclusief het strippen/voorbewerken/spuiten.

    Ik kan je deze werkwijze aanraden. In mijn omgeving zijn een aantal mensen in zee gegaan met, op het oog, chique autoschade bedrijven waarbij het resultaat dan toch tegenviel. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, maar toch in ieder geval een goede indicatie!!

    Succes!

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannym Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd zou het idee mij niet zo aanstaan dat de 1e eigenaar zo onzorgvuldig met zn auto is omgegaan....maar das persoonlijk hoor.
    Een auto uit '96 heeft waarschijnlijk meerdere eigenaars gehad, en na 14 jaar zien de meeste auto's er nou eenmaal zo uit... als ze niet al op de sloop liggen.

    Ik zou er niet mee zitten, als de auto technisch goed is kun je de buitenkant met wat detailen en restylen waarschijnlijk wel netjes krijgen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Een auto uit '96 heeft waarschijnlijk meerdere eigenaars gehad, en na 14 jaar zien de meeste auto's er nou eenmaal zo uit... als ze niet al op de sloop liggen.

    Ik zou er niet mee zitten, als de auto technisch goed is kun je de buitenkant met wat detailen en restylen waarschijnlijk wel netjes krijgen.
    Dat van die 1e eigenaar verzin ik natuurlijk niet zelf... dat schrijft Gash. En mijn auto zou er na 14 jaar zeker niet zo (als omschreven) uitzien. En dat geldt denk ik voor velen.

  12. #11
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Hallo! Ik heb 2 jaar geleden mijn cabriolet volledig over laten spuiten in de originele lakkleur. Ik heb de klus laten doen door een klein bedrijf, dat mij via een bevriende auto enthousiast was aangeraden. Hij had dus al ervaring (hetzij met een DAFje) met bewezen resultaat. Ik heb mijn auto met knikkende knieën achter gelaten bij een oude loods met dito spuitcabine en 2 Russische spuiters. Ik heb mijn Russische vrienden mijn foto camera gegeven om de vorderingen vast te leggen. Na ca. 3 weken was mijn auto klaar (omdat dit bedrijf zich bij mij in de buurt bevond ben ik natuurlijk een aantal malen tussendoor gaan kijken). Resultaat: een goed gespoten auto, professioneel gerepareerde deukjes en aanpassingen (antennegat dicht laten lassen en spiegels volledig laten spuiten) en een goede foto reportage. Kosten: € 1800,00. Let op! Dit bedrag is inclusief het strippen/voorbewerken/spuiten.

    Ik kan je deze werkwijze aanraden. In mijn omgeving zijn een aantal mensen in zee gegaan met, op het oog, chique autoschade bedrijven waarbij het resultaat dan toch tegenviel. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, maar toch in ieder geval een goede indicatie!!

    Succes!
    Zorg wel dat je een goede spuiter vindt. Ik heb mijn auto 3 jaar geleden ook aan de linkerkant opnieuw laten schuren, beetje bijplamuren en spuiten. In eerste instantie leek het wel prima. Nu komt de lak rondom de spiegels los (zijn niet gedemonteerd geweest gok ik), bij de c-stijl komt de lak los, en dan het ergste: roest in het voorspatbord én tegen de randen van de onderste deurstrips van beide deuren aan. Te hard geschuurd en de zinklaag beschadigd denk ik. Ik heb dus nu 2 onbeschadigde deuren en een spatbord gescoord voor 50e, maar die moeten ook weer geschuurd worden en overgespoten, dus dat wil ik over een jaar of twee met de hele auto in z'n geheel laten doen.

    Deze man woont bij mij in de straat, maar trekt nu na 3 jaar zijn handen ervan af als 'ja, die auto is 23 jaar, dat hoeft echt niet door mij gebeurd te zijn' (spatborden kunnen ook gaan roesten omdat er steentjes in de randen gaan liggen schuren, en deuren kan ook rotzooi tussen de strips kruipen van onderaf). Tsja, het is ook allemaal zwart gebeurd, en wat kun je dan?

    Als je iemand vindt die goed werk levert en het allemaal netjes bij wil herstellen, gok ik dat je zo tussen de 1500 en 2000 euro kwijt bent.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Hallo! Ik heb 2 jaar geleden mijn cabriolet volledig over laten spuiten in de originele lakkleur. Ik heb de klus laten doen door een klein bedrijf, dat mij via een bevriende auto enthousiast was aangeraden. Hij had dus al ervaring (hetzij met een DAFje) met bewezen resultaat. Ik heb mijn auto met knikkende knieën achter gelaten bij een oude loods met dito spuitcabine en 2 Russische spuiters. Ik heb mijn Russische vrienden mijn foto camera gegeven om de vorderingen vast te leggen. Na ca. 3 weken was mijn auto klaar (omdat dit bedrijf zich bij mij in de buurt bevond ben ik natuurlijk een aantal malen tussendoor gaan kijken). Resultaat: een goed gespoten auto, professioneel gerepareerde deukjes en aanpassingen (antennegat dicht laten lassen en spiegels volledig laten spuiten) en een goede foto reportage. Kosten: € 1800,00. Let op! Dit bedrag is inclusief het strippen/voorbewerken/spuiten.

    Ik kan je deze werkwijze aanraden. In mijn omgeving zijn een aantal mensen in zee gegaan met, op het oog, chique autoschade bedrijven waarbij het resultaat dan toch tegenviel. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, maar toch in ieder geval een goede indicatie!!

    Succes!
    Dat klinkt zeer interessant en reeel aangezien ik €1800 een stevig bedrag vind voor het werk wat zij (hoogst waarschijnlijk zonder bon) geleverd hebben. Eigenlijk vind ik het resultaat nog belangrijker dan het totale kostenplaatje. En zoals meerdere mensen ervaren hebben, leveren dure (focwa) bedrijven vaak maar een zeer matige kwaliteit ondanks een hoge rekening.
    Waar zit dit bedrijfje? Ik kom zelf uit Amsterdam, maar de afstand is voor mij geen probleem.

    Wat de vorige eigenaar betreft: dit is een man van in de 60 en volgens mij altijd voorzichtig geweest met zijn auto. Het is echter geen liefhebber van het poetsen van auto's. Ondanks dat ik ook zéér voorzichtig met mijn auto's ben, is het vrijwel onmogelijk je auto ook maar 1 jaar vrij van schade te houden wanneer je in een grote stad woont. Daarbij heb ik het nog niet meegemaakt dat een veroorzaker van schade zijn telefoonnummer heeft achtergelaten...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Het bedrijfje zat in Beek en Donk, tegenwoordig in helmond. Ik denk dat ik het tel. nr. nog wel ergens zal hebben. Ik laat dit binnenkort hier achter (als dat OK is met de moderator)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Het bedrijfje zat in Beek en Donk, tegenwoordig in helmond. Ik denk dat ik het tel. nr. nog wel ergens zal hebben. Ik laat dit binnenkort hier achter (als dat OK is met de moderator)

    Dat zou top zijn! Ik heb inmiddels in de Cabriolet gereden en het is een fijne auto. Als ik foto's van de wagen zou maken dan zou hij er zeer mooi uitzien, er zitten helaas overal kleine krasjes, beschadigingen en lakbeschadigingen door vogelpoep... .
    Ook onder de motorkap ziet het er zeer verzorgd uit, met diverse stickers mbt het onderhoud bij Audi (o.a. remvloeistof). Naast spuitwerk en de wit uitgeslagen achterruit, zijn er ook wat kleine kunststof delen die vervangen moeten worden maar dat zal het probleem niet zijn.
    Zijn 2 airbags voor een Cabriolet uit 1997 (ik maakte een foutje mbt bouwjaar) eigenlijk standaard? Vond het nogal een luxe..

  16. #15
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gash Bekijk Berichten
    Dat zou top zijn! Ik heb inmiddels in de Cabriolet gereden en het is een fijne auto. Als ik foto's van de wagen zou maken dan zou hij er zeer mooi uitzien, er zitten helaas overal kleine krasjes, beschadigingen en lakbeschadigingen door vogelpoep... .
    Ook onder de motorkap ziet het er zeer verzorgd uit, met diverse stickers mbt het onderhoud bij Audi (o.a. remvloeistof). Naast spuitwerk en de wit uitgeslagen achterruit, zijn er ook wat kleine kunststof delen die vervangen moeten worden maar dat zal het probleem niet zijn.
    Zijn 2 airbags voor een Cabriolet uit 1997 (ik maakte een foutje mbt bouwjaar) eigenlijk standaard? Vond het nogal een luxe..
    Geen idee of het optioneel of standaard was. Mijn '98 heeft er ook 2.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  17. #16

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Ik ga één keer raden en gelijk goed ben ik bang ......gekocht in Hilversum bij ene John (Engels sprekend)?
    Mooi huis heeft ie trouwens......

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    89
    Kudos
    0

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannym Bekijk Berichten
    Ik ga één keer raden en gelijk goed ben ik bang ......gekocht in Hilversum bij ene John (Engels sprekend)?
    Mooi huis heeft ie trouwens......

    Juist! Waarom heb jij hem laten staan? Mijn hoofd is inmiddels rood verbrand hahaha

  19. #18

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Zal je pm-en Gash.

    ps factor 50 bestaat ook .

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Telefoonnummer spuiter: 06 422 10 229, b.g.g. 06 471 03 347. Het eerste nummer is van de Spuiter zelf (hij heet Serge) en de het tweede van de jongen die bij hem in dienst is (die spreekt beter nederlands).

  21. #20

    Standaard Re: Kosten overspuiten Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolfie030 Bekijk Berichten
    Geen idee of het optioneel of standaard was. Mijn '98 heeft er ook 2.
    Bijrijders airbags is een optie geweest.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •