Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Motor loopt koud slecht: lambdasonde malfunction - filmpje van motor toegevoegd

  1. #21

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Toevallig nog een (ervarings)deskundige in de buurt of iemand met een goede tip?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #22

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Inmiddels heb ik de bougiekabels vervangen, dit maakt bij de koude start geen verschil. Had ik ook niet verwacht, maar de oude kabels waren zo beschadigd dat vervanging zeker nodig was.

    Omdat de motor standaard zo'n 1,5 minuut koud slecht loopt, denk ik dat het iets is dat eerst warm moet worden en dan beter werkt. Dat zou natuurlijk de lambdasonde kunnen zijn, maar misschien ook wel de LMM. Maar dan zou ik ook een foutmelding op de linker cilinderbank kunnen krijgen. Die heb ik nog niet gezien, maar uitlezen lukt momenteel helaas ook niet.

    Ik denk niet dat het aan een injector ligt, aangezien het behoorlijk naar onverbrande benzine ruikt als 'ie zo slecht loopt. Die lijken het dus wel te doen.

    Zou het dan een bobine kunnen zijn? Kan ik daar nog iets aan testen?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #23

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Na vervangen van de bougiekabels heb ik het geheugen weer uitgelezen, de motor gaf geen storingen meer. Dat probleem opgelost, maar de motor loopt nog slecht en verbruikt olie en kvs. Hoogstwaarschijnlijk is een koppakking lek, zie hier het topic.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #24

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Ik wil net posten doe je wel onderhoud aan de auto??

  5. #25

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Ja en of. vanwaar je vraag?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power


  6. #26

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Ik heb het topic doorgelezen maar dit soort symptomen kom je al in een vroeg stadium tegen. Het lijkt er meer op alsof het genegeerd is. Houd je de onderhoudsintervallen aan of krijgt de auto pas onderhoud als er iets is? (hiermee bedoel ik niet het olie wisselen ed.)
    Het is niet aanvallend of beledigend bedoeld vandaar mijn vraag.
    Laatst gewijzigd door Cambridge; 15-08-12 om 07:48.

  7. #27

    Standaard Re: Lambdasonde malfunction

    Ik onderhoud de auto meer dan regelmatig, enige pech is dat de vorige eigenaar dat waarschijnlijk verzuimd heeft en waar hij wel onderhoud heeft gepleegd, dit niet goed gedaan heeft.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •