Welkom. Vraag gaat over een Cabriolet, dus verplaatst naar het Cabriolet-subforum.
Welke luidsprekers, die in het dashboard? Ik vermoed dat je ergens iets hebt losgetrokken of sluiting hebt veroorzaakt.
Beste forumleden,
Om te beginnen stel ik me even voor, want ik ben nieuw op dit forum: Mijn naam is hans en ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een audi 2.6 V6 cabrio uit 1997. Afgelopen weekend is echter een probleem ontstaan. Na wat rommelen aan de luidsprekers, welke bij in- en uitbouwen uitvielen en knarsten, loopt de motor ineens erg raar. bij starten hoog toerental en daarna constant hoog-laag-hoog. met rijden ook en met overschakelen loopt het toerental erg hoog op, kortom, niet mee te rijden. Heb de beveiligingscode van de radio opnieuw moeten invoeren, dat komt meestal als de stroom eraf is geweest toch? vanochtend was de accu leeg en heb ik de auto met startkabels moeten starten, nog steeds hetzelfde. De garage kan geen foutmelding ontdekken. Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Welkom. Vraag gaat over een Cabriolet, dus verplaatst naar het Cabriolet-subforum.
Welke luidsprekers, die in het dashboard? Ik vermoed dat je ergens iets hebt losgetrokken of sluiting hebt veroorzaakt.
Bedankt voor je reactie,
De luidsprekers in de zijpanelen achter. Bij het de- en hermonteren, knarsten deze en vielen ze uit.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft.
Bij de garage spraken ze over het gasklephuis, maar het lijkt me niet dat zo'n probleem van het ene op het andere moment ontstaat, zeker ook omdat de radio even volledig is uitgevallen.
Help!
Lijkt me sterk dat de speakers daar iets mee te maken hebben, zijn geen actieve speakers. Tenzij je met het demonteren ergens een draad hebt gesloopt lijken me deze zaken niet gerelateerd.
Deze auto is tot op zekere hoogte uit te lezen, de foutcodes die eruit komen moeten je verder kunnen helpen.
Inderdaad, heb vandaag de oud eigenaar gebeld, hij heeft iets soortgelijks meegemaakt toen de accu verleeg was nadat hij de radio aan had laten staan. De auto startte toen wel, maar erg slecht en viel toen in een soort noodloop, waarbij dezelfde verschijnselen zich voordeden. Zou dit dan ook een noodloop zijn en kan dat gereset worden, ook al geeft het analyse apparaat geen foutcode? Wie weet dit, of heeft dit ook al eens meegemaakt?
Groeten
Gisteren de computer laten resetten en alles is weer normaal. Dus, als je iets soortgelijks hebt na een zwakke accu: resetten en relaxen!
Maar nu even wat anders. Mijn rechter achterlichtkapje is gescheurd, waar kan ik onderdelen vinden?
Groeten
Weet iemand hoe dat resetten moet? Ik heb namelijk echt precies hetzelfde (accu leeg nadat speakers weer aangesloten zijn). Ook mijn audi schommelt in toeren wanneer hij stationair loopt. Dacht eerst aan stationair toeren sensor (of stappenmotor) dus deze los gehaald en schoongemaakt maar mocht niet baten. Toen zag ik dit topic.
Dat resetten wil ik graag proberen. Massa van de accu al een hele nacht los gehad en ook beide polen van de accu afgehaald en plus en min (vd auto) tegen elkaar aangehouden (zodat ie sneller ontlaad) maar ook dat mocht niet baten.
Weet iemand hoe dat resetten moet?
Blijkbaar is niet het leeg raken van de accu het probleem maar het gas bijgeven tijdens t starten van de auto met een lege accu. Daarvan raakt de ecu/gasklep in de war. De Audi aan een laptop gehangen en uitgelezen, werkt overigens perfect. Basisinstellingen teruggezet en de auto loopt weer zoals het hoort.
Dit kun je zelf doen zoals hier onder staat, heb dit ook al eens gedaad en werkte bij mijn 2.6 v6.
Als je bij een audi pre facelift de accu los gooit moet je de gasklep opnieuw inleren met vcds of een rijdende reset doen.
zo doe je een inleer rijdend, ik hoop dat je duits kunt lezen.
Vorbedingungen für den Reset:
Kühlmitteltemperatur mindestens 80 °C
Elektrische Verbraucher ausgeschaltet (Lüfter für Kühler darf bei der Prüfung nicht laufen)
Klimaanlage ausgeschaltet
Bei Automatikfahrzeugen Wählhebel auf P oder N gestellt
Kein Fehler im Fehlerspeicher
Batteriespannung min. 12 Volt
Der Reset erfolgt dann folgendermaßen:
Batterie am Minuspol abklemmen und ca. 5 min abgeklemmt lassen - Batterie wieder anklemmen
Zündschlüssel auf Zündung EIN drehen, NICHT starten!! Bei Fahrzeugen mit E-Gas oder auch den 1,8l Motoren ohne E-Gas kann man nun die Drosselklappe bzw. Stellmotor für kurze Zeit (ca. 20 sec.) arbeiten hören, wie diverse Positionen angefahren werden.
Zündung AUS schalten
Fahrzeug starten, kein Gas geben!!! Und kurze Zeit (ca. 2-5 min.) im Leerlauf laufen lassen.
Danach das Fahrzeug mit wechselnden Lastbedingungen (Stadt, Landstraße, Autobahn) für min. 20 bis max. 50km fahren, damit die neuen Lernwerte angelernt werden. Dabei ruhig mal bis zum Drehzahlbegrenzer beschleunigen, auch konstant rollen lassen, oder untertourig fahren.
Hier ook hetzelfde probleem bij mijn Audi cabrio 2.6 1997, na het vervangen van de accu loopt de motor te hhog stationair en schommeld het toerental, helaas vind mijn obd uitlees apparaat geen connectie met de auto en dus maar het hierboven beschreven “reset rijdend” uitgevoerd.
Helaas blijft het probleem bestaan, iemand nog andere ideën ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Niemand met dit probleem in het verleden ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
@Raz0r, nog niet maar gaat wel gebeuren zsm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
De enige link met de accu die ik kan bedenken is dat het gasklephuis opnieuw ingeleerd moet worden na spanningsloos geweest te zijn.
EDIT: dat staat hierboven dus ook. Zal toch op de een of andere manier uitgelezen moeten worden.
Het is idd even wachten op uitlezen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Vandaag uitgelezen, fotcode gasklephuis gewist, opnieuw ingeregeld en loopt weer zoals een V6 hoort te lopen... rustig.
Niet vergeten voor degene die dit probleem ook willen verhelpen, je hebt een verloopkabel tbv de eobd nodig.
Gelukkig had ik deze al in mijn bezit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned