Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.3 start niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard 2.3 start niet

    hallo heb sinds 2 weken een 2.3l cabrio. maar nu wil hij niet starten. stappenmotor heb ik vervangen.maar men zegt dat het ook aan de water temperatuur sensor ligt
    als ik de sensor los haal start hij maar slaat hij weer af. is net of hij geen benzine krijgt, want kom je aan gaspedaal slaat hij af. maar sluit ik de sensor weer aan start hij helemaal niet. kent iemand dit probleem dan hoor ik het graag.
    mvg patick

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: 2.3 start niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cokkie Bekijk Berichten
    hallo heb sinds 2 weken een 2.3l cabrio. maar nu wil hij niet starten. stappenmotor heb ik vervangen.maar men zegt dat het ook aan de water temperatuur sensor ligt
    als ik de sensor los haal start hij maar slaat hij weer af. is net of hij geen benzine krijgt, want kom je aan gaspedaal slaat hij af. maar sluit ik de sensor weer aan start hij helemaal niet. kent iemand dit probleem dan hoor ik het graag.
    mvg patick
    de 2,3 5cilinder KAN WORDEN UITGELEZEN!
    dit is al eerder beschreven en geeft meer idee hoe en wat er verkeert zal zijn.
    maar als eerste hoe is de staat van de brandstofpomp filter en drukregelaar, pas als zeker is dat deze en de benz druk correct is kun je verder gaan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.3 start niet

    Lees hier eerst eens wat meer over deze motor (ook in het subforum voor de Coupé, de 80/90 en de 100) over deze motor. Je motorcode is NG, daarmee kun je veel informatie vinden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: 2.3 start niet

    2.3 Audi Cabriolet uit "92 vertoonde precies dit probleem. De auto was koud te starten met een aangesloten temperatuur sensor, maar sloeg vrij snel weer af bij oplopende temperatuur en was dan niet meer te starten. Na het loskoppelen van de sensor bij opgewarmde motor was er met de auto te rijden, al liep de motor extreem slecht.

    Na controle en vervanging van sensoren, etc., etc., etc. bleek er toch een lek in de grote zwarte rubber verbinding tussen de luchtweger en de gasklep te zitten. Deze haakse zwarte verbindingsslang met de vele zwarte ribben was bij de gasklephuis aansluiting ingescheurd. Dit lek was niet te zien en ook niet te detecteren met remreiniger. Achteraf gezien zou het wijs zijn geweest om dit reeds bros geworden rubber direct te vervangen aangezien valse lucht tussen luchtweger en gasklep te allen tijde voorkomen dient te worden om brandstof lucht mengverhoudingsproblemen te vermijden.
    Laatst gewijzigd door tom; 06-05-20 om 15:10.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •