Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39

Onderwerp: Oliedruklampje en geen alternatorspanning?

  1. #21
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    dank je voor dit antwoord !
    allereerst nu met oliedrukmeter de reele druk meten die uit het blok komt...
    want blijf tot hier toe ook twijfels hebben dat dit niet samen kan hangen met de alternator die ineens geen spanning meer geeft , misschien daarom dat het metertje niet genoeg stroom heeft om meer dan een bar druk weer te geven...

    daartegenover had natuurlijk olielampje wel moeten uitgaan , aangezien ik de 2 sensoren heb vervangen. maar een kapotte oliepomp kan dan ook nog altijd buiten de schelpen...
    of een slecht contact in tableau .... ?

    eerst meten dus....

    groeten ,

  2. #22
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Lijkt me een strak plan. Eerst in het relatief eenvoudige en voor de hand liggende zoeken. In dit geval is meten zeer zeker weten. Daarna komen de meer complexere (en vaak ook duurdere) alternatieven wel in het zicht.

    Mocht het helemaal mis zijn met je huidige blok, dan komen natuurlijk Superunknowns opties in zicht. En die zijn natuurlijk alleen maar van belang, als je de auto wilt behouden. Dus dat hangt ook van de rest van de auto af, in welke staat deze is.

    Blijft een feit, dat de Cabriolet toch ondertussen wel een liefhebbersauto is, en dat zo langzamerhand de meeste exemplaren ook wel in handen gaan belanden van een liefhebber, die er dan ook wel iets voor over heeft om deze auto weer netjes te maken. Ik ben zelf nu (inclusief mijn nieuwe dakje) toch ook zo'n 2500 tot 3000 Euries aan geld en meer dan anderhalf jaar in de tijd verder, maar hij is nu dan eindelijk af (op een paar kleine puntjes op de i na nog, die gelukkig verder niet storend zijn).
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #23
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    ok even stand van zaken terug vertellen... vandaag zo goed mogelijk oliedruk gemeten. had namenlijk geen juist adaptertje om erin te draaien dus moest het met conisch 'pennetje' dat ik in het gat kan duwen. ging toch direct naar 5 bar en spoot er goed uit.

    daarna de oude lage oliedruksensor terug geplaatst (is zo een grote dikke , met twee aansluitingen) en samen met de lader eraan laten draaien
    (alternator is kapot zoals ik al zei,word binnen 2 weken vervangen)
    dit gaf bij koude terug 5 bar op het metertje in de console aan en als ie warmer werd 2 bar.
    toen bleef het rode olielampje wel nog branden...

    erjuist hem nog eens 10 minuten laten draaien (ondanks hij eerst precies niet wou , trok precies valse lucht maar kwam er dan toch door) en na goei tien minuten draaien
    ging het rode lampje ineens uit.... iemand nu nog een idee ? stond toen op 2 bar en bij gasgeven 5 bar

    het nieuwe sensortje zal ondanks dezelfde cijfers erop dan toch niet juiste weergave geven ... OF de oude is echt kapot en geeft teveel aan ...
    en waarom blijft het rode dan op mijn tableau branden (zonder gezoem wat vroeger wel was)

    ik lees het wel ,

    Groeten Kristof

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad (ik heb een 7A conversie, maar toch). Bij mij was het probleem weg na het vervangen van de olietemperatuursensor
    Heb je de olietemperatuursensor al uitgesloten?

  5. #25
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    hoe bedoel je uitgesloten ? deze zit mee op de oliepomp gevezen ,
    want denk dat deze gewoon werkt hoor... kan deze ook fout van oliedruklampje geven ?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Ik had hetzelfde probleem met m'n 7A, handen in het haar... Heb m'n auto toen naar Coen Donkers gebracht. Ook hij heeft toen de beide druk sensoren vervangen en ook bij hem bleef het lampje branden (drukmeter wel goed). Hij kwam toen met het idee van de temperatuursensor en dat bleek de oplossing... Ik heb dit dus niet zelf gedaan, maar het is denk ik een goed idee om ook eens in die richting te kijken bij jouw NG!

  7. #27
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    ok , kan nooit geen kwaad om zo'n oude sensoren te vervangen. zal is op zoek gaan naar die van op oliepomp dan.
    want eerlijk gezegd verschoot ik dat het ineens uit ging na goede tien minuten draaien , al ging het erna wel terug branden (zonder gezoem...)

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Bij mij ging het lampje af en toe (steeds vaker) branden, tot het bijna continue brandde (telkens vergezeld van 3x piepen), echter alleen bij warme motor. Soms zoemde de autocheck van te voren, maar misschien had dit te maken met een 'half' signaal.

  10. #29
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    hopelijk pakken ze mijn sensor nog terug in de winkel , al vrees ik ervoor want heeft ermee gedraaid... maar klopt niet dat dit maar 1 bar gaf toen....

    ok begin volgende week temp sensortje halen se ... (veronderstel niet dat ie heel de oliepomp heeft vervangen ervoor ?)

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    61
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Soort gelijke ervaring gehad. Olielampje samen met korte piepjes bij meer dan 2000 toeren. Onder de 2000 toeren geen probleem. Oliedruk en niveau goed.
    Druksensor laten vervangen. Bleef olielampje branden. Na zo'n 10 minuten ging lampje af en toe uit. Daarna nog af en toe aan. En vervolgens bleef deze uit. ???????
    Nu geen probleem meer mee.
    Audi A4 1.9 TDI sedan PROLINE business 2004
    Audi Cabrio 2.3E rood 1992

  12. #31
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    ja heb derjuist de olietempsensor van in de oliepomp gaan bestellen , na het paasweekend heb ik deze....
    dus volgende week monteer ik deze samen met andere alternator en ben benieuwd of ie het dan nog doet

  13. #32
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    duuuussss ;
    vandaag de temp sensor van op de oliepomp vervangen (alternator nog niet , maar charcheur hangde er mee aan)
    en het is nog niet echt ok, dit gebeurde er :

    - koud , olielampje brand continu en 5 bar druk op het metertje

    - na tien minuten draaien , gaat het soms uit - soms aan , en metertje gaf +- 2 bar aan (iets meer , maar geen 2.5)

    - na 15 min draaien ongeveer , fan van de motor slaagt aan en heb 90 graden motortemp ongeveer , nu 2 bar nog altijd (als ik gas gaf direct terug 5) en het lampje van de oliedruk ging heel af en toe aan

    iemand suggesties nu ?

    Groeten ,

  14. #33
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    die oliedruk waardes klinkt vrij normaal, lijkt me dan toch een storing in een sensor ergens waardoor je lampje gaat branden.

  15. #34
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    het rare is dat nu alle drie sensoren al vervangen zijn geweest , enkel de lage druk is bij mij zon dikke met twee ansluitingen ... met de nieuwe gaf die andere waarden dan de originele...
    misschien moet ik daar eentje van bij audi zelf voor halen...

    en zou het in instrumenten bord kunnen liggen ? of massa ergens ? .... maar ja massa zou hem meer problemen moeten hebben want enkel het olielampje ?...

    groeten ,

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi1986 Bekijk Berichten
    het rare is dat nu alle drie sensoren al vervangen zijn geweest , enkel de lage druk is bij mij zon dikke met twee ansluitingen ... met de nieuwe gaf die andere waarden dan de originele...
    misschien moet ik daar eentje van bij audi zelf voor halen...

    en zou het in instrumenten bord kunnen liggen ? of massa ergens ? .... maar ja massa zou hem meer problemen moeten hebben want enkel het olielampje ?...

    groeten ,
    Je combi instrument en/of kabelboom zijn nu m.i. De volgende verdachten...

  17. #36
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    lastig te controleren dus he
    ja logica was gisteren wel zoek , koud meer branden , warmer tijdje niet meer en dan zo soms is secondje...

  18. #37
    audi1986's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    alternator is vervangen ondertussen , laadstroom is ok
    maar het oliedruklampje blijft aan , tot hem warm word en soms wel en soms niet aangaat...
    in't kort terug de lage druksensor vervangen... hopelijk zit het daarin.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    Hallo, ik was even benieuwd naar de status van het olielampje. Ik zit met hetzelfde probleem. Koud is het lampje uit, warm gaat ie branden en af en toe gaat ie uit...

    Groeten Johan

  20. #39
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: oliedruk lampje en geen alternatorspannining ?

    heb je ook gekeken of je niet toevallig een defecte zekering hebt? Hoe hoog is je stationair toerental?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •