Waar zou dan het meeste gehaald kunnen worden stalflexledingen misschien?
Afdrukvoorbeeld
Toen ik rvs omvlochten remleidingen (Goodridge in mijn geval) had gemonteerd was het remgevoel stukken beter.
Ik heb trouwens nog een set G60's liggen, incl origineel revisiesetje.
Als je interesse hebt, stuur maar een mailtje naar ferry@audicoupe.nl
Klopt. De remmen van de A6 V6 TDI '99 zijn zgn. Girling 57 enkel zuiger remmen met 280mm schijven. Dit zou dan weer overeen moeten komen met de remmen die op de laatste 2.8E cabriolets zijn geleverd. Is een aan te bevelen upgrade, plug & play.
Staan nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m799619766
@Jaedes,
Ik heb ook een 2.6 en heb een keer geperforeerde Brembo sportschijven met Ferodo DS2500 gemonteerd. ik had toen meer remgevoel en ook meer remkracht. Nadell is dat zowel schijven als blokken na 30000 km versleten waren.
Ik ben nu bezig met een andere upgrade, nl. Porsche Boxter klauwen (de grijze) met 2-delige schijven van 312x25 mm.
De schijven, althans het hart moet op maat worden gemaakt, evenals de adapter. Dit past op 16" velgen en ik denk dat ik voor rond de € 1000 klaar ben.
Dit is voor mij een langetermijn project, dat ik eind dit jaar hoop af te ronden. Dit is al eerder gedaan door mensen die persé met 4x108 wilden blijven rijden.
Heb net een set Bolero's 4x108 uit Engeland gescoord. Zouden in goede staat moeten zijn, dus afwachten.......
Qua remmen ben ik een set Girling 60's verder. Nu nog aanvullen met Zimmerman schijven en DS2500 blokken.
Denk dat we meteen stahlflex leidingen doen, dit zou ook een behoorlijke verbetering moeten zijn.
Hoor alleen veel slechte reviews van Zimmerman schijven, wat is de waarheid?
Andere vraag:
Is de hoofdremcilinder van de 2.6 wel voldoende om Girling 60's te bekrachtigen?
Oftewel is de hoofdremcilinder van een 2.8 anders als van een 2.6?
Voor de staalomvlochten remleidingen: ik heb via E-bay deze set gekocht: http://www.ebay.de/itm/APEX-Stainles...item1c3cbe9408
Goede kwaliteit en de verzendkosten & -tijd vielen erg mee.
Bij het monteren van mijn Girling 60's merkte ik dat het ontluchten alleen met lopende motor gaat. Verder heb ik, met de originele, vacuum bekrachtigde, hoofd remcilinder, erg veel dode slag (zijn hier mensen die hier een goede up-grade voor weten??).
HMM, dat (niet kunnen) ontluchten zou naar mijn idee in dit geval niets met het type remklauw te maken kunnen hebben...
Ik denk dat het meer te maken heeft met de wijze van ontluchten. Hoe heb jij ontlucht?
Het mooiste vind ik eigenlijk om met zo`n setje druk zetten op remvloeistofreservoir te zetten, en dan de nippel op de klauw opendraaien.
Kan eigenlijk niet fout gaan.
Ook "dode slag" mag volgens mij niets met de nieuwe klauwen te maken hebben. Hoogstens heeft de HRC/bekrachtiger onvoldoende capaciteit voor deze klauwen, waardoor het net wat minder stevig zal remmen als mogelijk is met het 2.8-spul.
Hallo,
Ik heb nog een set girling g60 klauwen liggen, zijn werkend van mijn coupe afgekomen, en heb ze vervangen omdat ik er rs2 remmen op gezet heb.
Mocht je de ombouw naar een steek van 5x112 willen maken, heb ik ook nog fusees incl naven voor de vooras liggen. Dan heb je voor de voorkant alleen nog remschijven nodig.
Volgens mij passen op een voorwielaangedreven auto op de achteras 5x112 naven van een A3, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Voor de spullen hoef ik niet de hoofdprijs te hebben.
Als je intresse hebt kun je een mailtje sturen naar muk1989@gmail.com
Gr.
Mark
vind ik vreemd normaal moet dat geen probleem zijn bij onze cabrio ook geen last van.
heb je de goede klauw wel op de goede kant??
de ontluchtingsnippel moet boven zitten die fout word vaak gemaakt dan gaat ontluchten haast niet goed.
de naven van een a6 rond 98 past er zo op zonder aanpassen ook de voorste passen van de a6 die kun je zo in je eigen fusees persen
ga ik zelf ook doen.
Heren,
Ben een set girling60 verder van Ferry, nog nieuw maken en ze kunnen eronder.
Kan alleen geen Ferodo Ds2500 vinden voor op de Girling's.
Heeft iemand een juist type of ander alternatief?
Voor de remleidingen is het advies om deze op te laten meten en dan op maat maken.
Of weet iemand de juiste set qua lengte? Dus wel voor een girling60 op een 2.6
Ze zijn onderweg hoor, met revisiesetjes en al.
Veel plezier ermee :)
Bijlage 187840
Heren,
Voordat ik definitief de Zimmerman en EBC of Ferodo laat komen:
Er is geen enkele test te vinden die bevestigd dat het remmen verbeterd, de remweg verkort of iets dergelijks. Wat ik wel lees is op verschillende forums dat er na 30.000km nieuwe schijven en blokken onder moeten.
Er wordt zelfs beweerd dat originele schijven en blokken hetzelfde effect geven.
Wat ik zoek is een verbetering van de remkracht en niet dat je vol het rempedaal in moet trappen voordat er iets gebeurt.
Het is normaal straatgebruik maar moet wel goed zijn.
Ben benieuwd of iemand meer weet!
Wat ik eerder al schreef: de grootste verbetering zat bij mij in de staal (RVS) omvlochten remleidingen.
Ik heb geen ervaring met de mate van slijtage. Met de UrQ rij ik te weinig en de 90 is net verkocht.
De combi Zimmermann-Ferodo bevalt mij wel erg goed en zou ik zo weer kiezen.
Ik zou inderdaad wel blokken voor straatgebruik nemen (EBC greenstuff of Ferodo DS2500), anders slijten je schijven te snel (tenzij je daar ook keramische voor neemt maar dat is way overkill (zelfs zeker niet aan te raden) voor de straat).
Als je toch nieuwe schijven+blokken nodig hebt dan zou ik gelijk de Zimmermann-Ferodo combi nemen. Volgens mij is origineel Audi-spul een stuk duurder. En als het dan even goed is dan is de keus snel gemaakt ;)
Heren,
Toch wat advies nog nodig voor de schokbrekers:
Er zijn Bilstein en Sachs beschikbaar via dezelfde kanalen: bilstein compleet zit op €244,- en Sachs zit op €399,-
Van Bilstein B4 heb ik gelezen dat er iets achter niet helemaal/goed zou passen.
Verder zou je een stofhoezen set en 'domlager' op zijn Duits nodig hebben. Volgens mij schotels/lagers waar de schokbrekers in vallen/liggen.
Zijn er nog meer dingen die nodig zijn bij vervanging van de verlagingset voor compleet orgineel?
Ik denk dat het een goede zaak is om binnen een topic "on-topic" te blijven. Dit topic gaat over remmen en niet over schokbrekers. Ik heb laats een topic aangemaakt met de informatie die ik over schokbrekers heb. Kijk hier maar eens: http://www.audiforum.nl/forum/model-...past-maar.html
Dan graag verplaatsen naar een passend topic.
Het doorsteken van de schokbrekers achter is een bekend verhaal, hier ben ik achter.
Alleen Bilstein of Sachs of welk ander advies ook , ORGINEEL, ben ik benieuwd naar.