Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: Remmen upgrade met S2 remmen?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley hegeman Bekijk Berichten
    Ik had een 80 2.8 en heb al veel geprobeerd om het rem gevoel te verbeteren, inclusief revisie. De rem capaciteit was wel volgens de norm alleen ze waren ontzettend zompig. Ja ik heb ze wel goed ontlucht. ik heb nu meer het idee dat rek in de slangen en of leidingen het probleem vormen. ik zou dus niet veel verbetering verwachten van de G60 klauwen. En daarnaast is de standaard rembekrachtiger wel geschikt voor deze remset?
    Waar zou dan het meeste gehaald kunnen worden stalflexledingen misschien?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Toen ik rvs omvlochten remleidingen (Goodridge in mijn geval) had gemonteerd was het remgevoel stukken beter.

    Ik heb trouwens nog een set G60's liggen, incl origineel revisiesetje.
    Als je interesse hebt, stuur maar een mailtje naar ferry@audicoupe.nl
    Laatst gewijzigd door QuattroNL; 20-04-14 om 16:54.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaedes Bekijk Berichten

    Wat ik lees is dat tot en met de 2.6 zijn andere klauwen en schijven, de 2.8 heeft dikkere schijven en de S2 versie heeft dubbele zuigers.
    blijkbaar zouden de remmen van een A6 V6 TDI uit '99 ook 1:1 passen en een echte verbetering zijn?
    Klopt. De remmen van de A6 V6 TDI '99 zijn zgn. Girling 57 enkel zuiger remmen met 280mm schijven. Dit zou dan weer overeen moeten komen met de remmen die op de laatste 2.8E cabriolets zijn geleverd. Is een aan te bevelen upgrade, plug & play.

    Staan nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m799619766

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    @Jaedes,
    Ik heb ook een 2.6 en heb een keer geperforeerde Brembo sportschijven met Ferodo DS2500 gemonteerd. ik had toen meer remgevoel en ook meer remkracht. Nadell is dat zowel schijven als blokken na 30000 km versleten waren.
    Ik ben nu bezig met een andere upgrade, nl. Porsche Boxter klauwen (de grijze) met 2-delige schijven van 312x25 mm.
    De schijven, althans het hart moet op maat worden gemaakt, evenals de adapter. Dit past op 16" velgen en ik denk dat ik voor rond de € 1000 klaar ben.
    Dit is voor mij een langetermijn project, dat ik eind dit jaar hoop af te ronden. Dit is al eerder gedaan door mensen die persé met 4x108 wilden blijven rijden.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Heb net een set Bolero's 4x108 uit Engeland gescoord. Zouden in goede staat moeten zijn, dus afwachten.......

    Qua remmen ben ik een set Girling 60's verder. Nu nog aanvullen met Zimmerman schijven en DS2500 blokken.
    Denk dat we meteen stahlflex leidingen doen, dit zou ook een behoorlijke verbetering moeten zijn.
    Hoor alleen veel slechte reviews van Zimmerman schijven, wat is de waarheid?

    Andere vraag:
    Is de hoofdremcilinder van de 2.6 wel voldoende om Girling 60's te bekrachtigen?
    Oftewel is de hoofdremcilinder van een 2.8 anders als van een 2.6?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Voor de staalomvlochten remleidingen: ik heb via E-bay deze set gekocht: http://www.ebay.de/itm/APEX-Stainles...item1c3cbe9408

    Goede kwaliteit en de verzendkosten & -tijd vielen erg mee.

    Bij het monteren van mijn Girling 60's merkte ik dat het ontluchten alleen met lopende motor gaat. Verder heb ik, met de originele, vacuum bekrachtigde, hoofd remcilinder, erg veel dode slag (zijn hier mensen die hier een goede up-grade voor weten??).

  7. #27
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Voor de staalomvlochten remleidingen: ik heb via E-bay deze set gekocht: http://www.ebay.de/itm/APEX-Stainles...item1c3cbe9408

    Goede kwaliteit en de verzendkosten & -tijd vielen erg mee.

    Bij het monteren van mijn Girling 60's merkte ik dat het ontluchten alleen met lopende motor gaat. Verder heb ik, met de originele, vacuum bekrachtigde, hoofd remcilinder, erg veel dode slag (zijn hier mensen die hier een goede up-grade voor weten??).

    HMM, dat (niet kunnen) ontluchten zou naar mijn idee in dit geval niets met het type remklauw te maken kunnen hebben...
    Ik denk dat het meer te maken heeft met de wijze van ontluchten. Hoe heb jij ontlucht?
    Het mooiste vind ik eigenlijk om met zo`n setje druk zetten op remvloeistofreservoir te zetten, en dan de nippel op de klauw opendraaien.
    Kan eigenlijk niet fout gaan.

    Ook "dode slag" mag volgens mij niets met de nieuwe klauwen te maken hebben. Hoogstens heeft de HRC/bekrachtiger onvoldoende capaciteit voor deze klauwen, waardoor het net wat minder stevig zal remmen als mogelijk is met het 2.8-spul.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 23-04-14 om 14:39.

  8. Ad
  9. #28
    MuK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    34
    Posts
    72
    Kudos
    0

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Hallo,

    Ik heb nog een set girling g60 klauwen liggen, zijn werkend van mijn coupe afgekomen, en heb ze vervangen omdat ik er rs2 remmen op gezet heb.

    Mocht je de ombouw naar een steek van 5x112 willen maken, heb ik ook nog fusees incl naven voor de vooras liggen. Dan heb je voor de voorkant alleen nog remschijven nodig.

    Volgens mij passen op een voorwielaangedreven auto op de achteras 5x112 naven van een A3, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

    Voor de spullen hoef ik niet de hoofdprijs te hebben.

    Als je intresse hebt kun je een mailtje sturen naar muk1989@gmail.com

    Gr.
    Mark

  10. #29
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Voor de staalomvlochten remleidingen: ik heb via E-bay deze set gekocht: http://www.ebay.de/itm/APEX-Stainles...item1c3cbe9408

    Goede kwaliteit en de verzendkosten & -tijd vielen erg mee.

    Bij het monteren van mijn Girling 60's merkte ik dat het ontluchten alleen met lopende motor gaat. Verder heb ik, met de originele, vacuum bekrachtigde, hoofd remcilinder, erg veel dode slag (zijn hier mensen die hier een goede up-grade voor weten??).

    vind ik vreemd normaal moet dat geen probleem zijn bij onze cabrio ook geen last van.
    heb je de goede klauw wel op de goede kant??
    de ontluchtingsnippel moet boven zitten die fout word vaak gemaakt dan gaat ontluchten haast niet goed.


    de naven van een a6 rond 98 past er zo op zonder aanpassen ook de voorste passen van de a6 die kun je zo in je eigen fusees persen
    ga ik zelf ook doen.
    audi 80 b2 type 81 coupe gt 1984 2.0 5 cilinder java grun

    audi 80 b4 typ 89 cabriolet 1996 2.8 v6 lpg sepang blauw ZIE PROJECTEN

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Heren,

    Ben een set girling60 verder van Ferry, nog nieuw maken en ze kunnen eronder.
    Kan alleen geen Ferodo Ds2500 vinden voor op de Girling's.

    Heeft iemand een juist type of ander alternatief?

    Voor de remleidingen is het advies om deze op te laten meten en dan op maat maken.
    Of weet iemand de juiste set qua lengte? Dus wel voor een girling60 op een 2.6

  12. #31
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaedes Bekijk Berichten
    Ben een set girling60 verder van Ferry, nog nieuw maken en ze kunnen eronder.
    Ze zijn onderweg hoor, met revisiesetjes en al.
    Veel plezier ermee

    G60-verpakt.jpg

  13. #32

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MuK Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb nog een set girling g60 klauwen liggen, zijn werkend van mijn coupe afgekomen, en heb ze vervangen omdat ik er rs2 remmen op gezet heb.

    Mocht je de ombouw naar een steek van 5x112 willen maken, heb ik ook nog fusees incl naven voor de vooras liggen. Dan heb je voor de voorkant alleen nog remschijven nodig.

    Volgens mij passen op een voorwielaangedreven auto op de achteras 5x112 naven van een A3, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

    Voor de spullen hoef ik niet de hoofdprijs te hebben.

    Als je intresse hebt kun je een mailtje sturen naar muk1989@gmail.com

    Gr.
    Mark
    S2 klauwen zijn G60

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Heren,

    Voordat ik definitief de Zimmerman en EBC of Ferodo laat komen:
    Er is geen enkele test te vinden die bevestigd dat het remmen verbeterd, de remweg verkort of iets dergelijks. Wat ik wel lees is op verschillende forums dat er na 30.000km nieuwe schijven en blokken onder moeten.
    Er wordt zelfs beweerd dat originele schijven en blokken hetzelfde effect geven.

    Wat ik zoek is een verbetering van de remkracht en niet dat je vol het rempedaal in moet trappen voordat er iets gebeurt.
    Het is normaal straatgebruik maar moet wel goed zijn.
    Ben benieuwd of iemand meer weet!

  15. #34
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Wat ik eerder al schreef: de grootste verbetering zat bij mij in de staal (RVS) omvlochten remleidingen.
    Ik heb geen ervaring met de mate van slijtage. Met de UrQ rij ik te weinig en de 90 is net verkocht.
    De combi Zimmermann-Ferodo bevalt mij wel erg goed en zou ik zo weer kiezen.

    Ik zou inderdaad wel blokken voor straatgebruik nemen (EBC greenstuff of Ferodo DS2500), anders slijten je schijven te snel (tenzij je daar ook keramische voor neemt maar dat is way overkill (zelfs zeker niet aan te raden) voor de straat).

    Als je toch nieuwe schijven+blokken nodig hebt dan zou ik gelijk de Zimmermann-Ferodo combi nemen. Volgens mij is origineel Audi-spul een stuk duurder. En als het dan even goed is dan is de keus snel gemaakt
    Laatst gewijzigd door QuattroNL; 02-05-14 om 10:19.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Heren,
    Toch wat advies nog nodig voor de schokbrekers:
    Er zijn Bilstein en Sachs beschikbaar via dezelfde kanalen: bilstein compleet zit op €244,- en Sachs zit op €399,-

    Van Bilstein B4 heb ik gelezen dat er iets achter niet helemaal/goed zou passen.
    Verder zou je een stofhoezen set en 'domlager' op zijn Duits nodig hebben. Volgens mij schotels/lagers waar de schokbrekers in vallen/liggen.
    Zijn er nog meer dingen die nodig zijn bij vervanging van de verlagingset voor compleet orgineel?

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaedes Bekijk Berichten
    Heren,
    Toch wat advies nog nodig voor de schokbrekers:
    Er zijn Bilstein en Sachs beschikbaar via dezelfde kanalen: bilstein compleet zit op €244,- en Sachs zit op €399,-

    Van Bilstein B4 heb ik gelezen dat er iets achter niet helemaal/goed zou passen.
    Verder zou je een stofhoezen set en 'domlager' op zijn Duits nodig hebben. Volgens mij schotels/lagers waar de schokbrekers in vallen/liggen.
    Zijn er nog meer dingen die nodig zijn bij vervanging van de verlagingset voor compleet orgineel?
    Ik denk dat het een goede zaak is om binnen een topic "on-topic" te blijven. Dit topic gaat over remmen en niet over schokbrekers. Ik heb laats een topic aangemaakt met de informatie die ik over schokbrekers heb. Kijk hier maar eens: http://www.audiforum.nl/forum/model-...past-maar.html

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Dan graag verplaatsen naar een passend topic.

    Het doorsteken van de schokbrekers achter is een bekend verhaal, hier ben ik achter.
    Alleen Bilstein of Sachs of welk ander advies ook , ORGINEEL, ben ik benieuwd naar.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaedes Bekijk Berichten
    Dan graag verplaatsen naar een passend topic.

    Het doorsteken van de schokbrekers achter is een bekend verhaal, hier ben ik achter.
    Alleen Bilstein of Sachs of welk ander advies ook , ORGINEEL, ben ik benieuwd naar.
    Ik ben geen moderator...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •