Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Remmen upgrade met S2 remmen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Remmen upgrade met S2 remmen?

    Zal me eerst even voorstellen:
    Sinds drie jaar rijd mijn vrouw een Cabriolet 2.6 uit '99. Was en is ons 'droommodel' dus het moest er maar van komen.
    Auto is verder helemaal goed: alleen het dak moet een keer vernieuwd worden, de stiksels beginnen af en toe los te laten....
    rondom wel een klein stukje verlaagd met sportveren, schokbrekers. Dit is optisch fraaier alleen niet altijd comfortabel, dus moet nog een keer terug gedraaid worden naar orgineel met RONAL velgen (als ik die kan vinden.......)

    Nu heb ik al sinds het begin dat we hem hebben, dat ie niet bijster goed remt. Dit is blijkbaar een euvel van de B4 en 'standaard'.
    Betere blokken helpt niks, dat is al geprobeerd.

    Nu begreep ik dat je 2.8 remmen of S2 remmen kan monteren en dat het remmen dan stukken beter/bijteriger wordt.
    Ben daarom op zoek naar zo'n set, weet alleen niet wat er verder nodig is om dit werkend te maken?
    http://www.ebay.de/itm/Audi-S2-Brems...-/221415692476

    Wat ik lees is dat tot en met de 2.6 zijn andere klauwen en schijven, de 2.8 heeft dikkere schijven en de S2 versie heeft dubbele zuigers.
    blijkbaar zouden de remmen van een A6 V6 TDI uit '99 ook 1:1 passen en een echte verbetering zijn?

    Hoop dat iemand dit een keer gedaan heeft en meer weet wat erbij komt kijken?

    groeten, Jacco

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Kap kun je laten vervangen aan huis. Heb ik ook pas geleden laten doen, en dan kun je zowat elke kleur nemen die je wilt.

    Door de cabriolet te verlagen gaat de auto er absoluut niet beter van rijden (is althans mijn ervaring). Origineel rijdt de auto het lekkerste.
    En je bedoelt met deze velgen? Die zie je inderdaad niet vaak 2de hands. Je zou ook voor 10 spaaks Speedlines kunnen kiezen. Die staan ook erg mooi onder de cabrio. En Bolero's kosten de hoofdprijs.

    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Bolero's zijn het, die bedoelde ik ipv Ronal.
    Alleen dan nog vinden betaalbaar......

    Verlaging is niet comfortabel en moet eraf, alleen alles in één keer wordt misschien een beetje teveel.....

    Deze bedoelde ik:
    image.jpg

  4. #4
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Als je Bolero's wilt, moet je zowat een gehele auto kopen. Ik zie ze nog wel eens onder cabrio's zitten (onder slecht onderhouden exemplaren zelfs) en dan zou je soms geneigd zijn om de auto te kopen voor de velgen alleen al. Van de Bolero's zijn er ook niet zoveel setjes gemaakt. Je hebt ze in 4 gaats en 5 gaats.

    Bij mijn werk staat er ook een cabrio, die er een redelijk setje onder heeft zitten. Ik heb de eigenaar wel eens aangesproken of hij misschien de velgen niet wegdeed (ruilen met andere setje Speedlines bijvoorbeeld), maar dat had hij geen interesse in. Hij had trouwens geen enkel benul van de waarde van de velgen (en dat heb ik hem ook niet verteld ).

    Ik vind persoonlijk, maar dat is smaak, Speedlines mooier dan Bolero's.

    En over het remmen. Tja, ik heb bij de mijne een totale remrevisie gedaan, nieuwe schijven en blokken, enz, en ja...het remt. Ik vind ook, dat je wat meer pedaaldruk moet uitoefenen om echt redelijk rapidemento stil te staan. Er zit een beetje een "schemergebied" in, waar je de indruk krijg, of dat de auto haast niet remt. Ik vind het wel goed doseerbaar. Maar bijterig remmen is er niet bij. Dat is ook zo bij mijn Avant 2.6. En eigenlijk ervaar ik hetzelfde bij alle 80's die ik gereden heb. Onze A2 remt bijteriger.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Qua Bolero's:
    Zouden deze niet een optie zijn of zoek ik nu de verkeerde?
    http://www.ebay.de/itm/1-Satz-8x17-A...item35d4d057a4

    Remmen zit ik te kijken naar een Girling60 set van een S2, alleen heb te weinig kennis of dit past.


  6. #6
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Die velgen gaan niet passen gezien je 4x108 onder de cabrio heb en de velgen die de link weergeeft hebben 5x112.
    Girling 60 klauwen passen er zo op als je de complete set heb. De schijven moet je ook van de v6 hebben omdat de s2 schijven ook weer 5x112 zijn. Qua remmen verschillen de s2 en v6 alleen van steek.
    Succes met zoeken van de bolero's. Ze zijn te vinden alleen geduld hebben en MP goed in de gaten houden en je komt ze voor een redelijke prijs tegen. zo heb ik ze pas ook gescoord. in aankoop met een setje gerling60 en andere onderdelen.
    '86 coupe quattro zwart
    '91 cabrio 2.3 blauw
    '94 80 competition zwart

  7. #7
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Dat zijn inderdaad Bolero's, maar dit zijn wel 5 gaats. Jij moet de 4 gaats hebben (steek 4 x 108). Dus zoals op de voorbeeld foto, die je bijgesloten hebt.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  8. Ad
  9. #8
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Deze zijn 5x112 en jij hebt 4x108 nodig...

    Ik weet niet of het pas(t) (te maken is), maar zouden er niet gewoon veerpoten van een S2 onder kunnen?
    Dan heb je gelijk 5x112 naven, en kun je hoogstwaarschijnlijk wat eenvoudiger en goedkoper Bolero`s vinden.

    De 100 C4 (met 5x112) hebben ook nog wel eens betaalbare Bolero`s, alleen is de ET dan waarschijnlijk net niet helemaal goed.
    Deze hebben ET40 uit m`n hoofd, maar goed kleine spoorverbreder of een fractie afdraaien zou ook nog kunnen.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 18-04-14 om 12:35.

  10. #9
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Ombouw naar 5x112 is mogelijk maar niet goedkoop en ook niet makkelijk onderdelen te vinden voor de voor as.
    De bolero 5x112 zijn 8jx17" en ET35. Tenminste die ik heb liggen. Volgens mij zijn deze er ook in ET37
    '86 coupe quattro zwart
    '91 cabrio 2.3 blauw
    '94 80 competition zwart

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Ik weet niet of het past enzo maar ik vind dit wel een leuk setje voor betere remmen.

    http://www.ebay.de/itm/HP2-Bremse-Lu...#ht_147wt_1360
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Overheen gekeken, moet 4x108 zijn natuurlijk.
    Dit zou dus wel een optie zijn dan:
    http://www.ebay.de/itm/original-Audi...item3a8f071ece

    Qua remmen is de ombouw naar Girling60 dus 'relatief eenvoudig'.
    Is er ervaring mee van iemand die dit gedaan heeft? Oftewel is het, het waard?

  13. #12
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Deze kunnen heel mooi. Niet veel beschadigingen.

    Ombouw weet ik najaar pas hoeveel het beter werkt. Heel veel werk is het vervangen niet, alleen het ontluchten is even van belang. Maar dan ook maar gelijk even de remolie verversen kan ook geen kwaad.
    '86 coupe quattro zwart
    '91 cabrio 2.3 blauw
    '94 80 competition zwart

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Begrijp inmiddels dat een S2 set grote schijven heeft 300 of 321 die alleen passen in 17" velgen, dus dan kan ik de winterbanden set niet meer gebruiken.
    Geen goed plan dus.

    Wat wel zou moeten kunnen is een Girling 60 set:
    Alleen wat is er dan nodig?
    Deze set: http://www.ebay.de/itm/Audi-Bremssat...item4ad39f3c10
    Plus welke schijven, de standaard Audi schijven?
    Wat mis ik dan nog?

  15. #14

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Originele S2 remmen zijn maar 280mm als ik het goed heb.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  16. #15
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    276 mm om precies te zijn:

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO...41/54/1447974/

    (9) 895615301D
    Brake Disc (vent)
    276X25 5/112 / 3B,ABY,NG
    ,

  17. #16
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    buiten dat is het niet echt een upgrade te noemen, zou me niks verbazen als zulks al op een v6 zit..
    '01 rs4 641 ps

  18. #17
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    De 2.6 heeft (zag ik net op vagcat) de 1-zuiger remklauwen met 256 mm schijven.

    De 2.8 en S2 hebben de 276 mm schijven met de 2-zuiger remklauwen.

    Nieuwe (goede kwaliteit) schijven en blokken in de originele maat geeft vaak ook al een hele verbetering...
    Ik heb goede ervaringen met Zimmermann sport schijven (geperforeerd) met Ferodo DS2500 (of DS Performance) blokken.

  19. #18

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Bollero,s zijn er in 4x108 en 5x112

    Een coupe 2.3 20v en een 2.8 v6 hebben de girling G60 met 4x108
    Een S2 heeft dezelfde klauwen, alleen de schrijven zijn 5x112

    Een complete set zou max 200 euro mogen kosten.
    Alleen de klauwen ongeveer 100 euro.

    Je zou jan los auto,s eens een mail kunnen sturen, die heeft ze vast wel liggen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Ok,
    Heb Jan Los auto's een mail gestuurd met de vraag voor een complete set Girling60 met schijven ( eventueel met Zimmerman schijven als dit zou verbeteren).
    De S2 schijven zijn net een maat groter waardoor de standaard stalen velg met winterbanden niet zou passen begreep ik. En je zit dan met 5x112 zodat je de as/flens moet vernieuwen?

    De achterzijde heeft toch geen zin om te verbeteren denk ik? Is voor zover ik weet 20-30% van het remmen.

    Dank voor alle info!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Remmen upgrade met S2 remmen?

    Ik had een 80 2.8 en heb al veel geprobeerd om het rem gevoel te verbeteren, inclusief revisie. De rem capaciteit was wel volgens de norm alleen ze waren ontzettend zompig. Ja ik heb ze wel goed ontlucht. ik heb nu meer het idee dat rek in de slangen en of leidingen het probleem vormen. ik zou dus niet veel verbetering verwachten van de G60 klauwen. En daarnaast is de standaard rembekrachtiger wel geschikt voor deze remset?
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •