Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: inhouden 2.3

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard inhouden 2.3

    Hallo
    Ik heb een 2.3 H5 cabrio en als je wegrijdt en gas geeft houd de auto in ,pas als je wat hoger in toeren komt loopt hij goed.
    Als je op constant 80km/h zit merk je ook dat de auto een beetje inhoud
    Ook als je de motorolie vuldop op het blok losdraaid gaat hij onregelmatig lopen.
    Ik heb de bougies , olie + oliefilter , luchtfilter en verdeelkap + rotor al vervangen en aankomende week komt er ook een nieuw brandstoffilter in, het oude zit er 35000km in.

    Iemand een ideetje ???

    Gr. Per

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: inhouden 2.3

    ik heb de laatste paar dagen ff de link van Tom (bedankt)doorgespit en veel gelezen over het inhouden en eventuele oorzaken daarvan , dus zowiezo weer wat te doen aan de Audi.
    MAAR ik kan niets vinden over de reden dat de motor onregelmatiger gaat lopen als je de olievuldop eraf haalt.
    werkt de motor op een soort vacuum of heeft de rest van het systeem dit nodig of zit er dan gewoon iets niet goed.
    Wie kan me hier iets meer over vertellen ?

    Gr. Per

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Mijn 200 TQ valt helemaal uit met de olie dop er af.
    Maar waarom is dat belangrijk? (Zo ga je niet rijden lijkt me)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Nee keesie75 zo ga je inderdaad niet rijden maar bij ieder ander merk kan de dop eraf zonder dat dat het lopen van de motor beinvloed.
    Dus nu ben ik benieuwd waarom de Audi hier wel op reageert


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Mijn leraar vertelde dat deze blokken heel gevoelig zijn voor druk verschillen. (Weet niet of het nog uitmaakt of je wel of geen turbo hebt)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Het is weer even geleden dat dit topic gestart is over het inhouden van de cabrio.
    Ik heb verschillende dingen vernieuwd om het stotteren/inhouden tegen te gaan , niets heeft geholpen maar dit wou ik toch even delen.
    Auto bij de garage uit laten lezen , GEEN storingen om gek van te worden dus.
    auto bij de garage laten staan om alles nog eens af te laten stellen maar deze belde de volgende dag op dat het niet aan het afstellen lag maar aan de dynamo.
    aan de Dynamo ? ja ,aan de Dynamo
    De dynamo liep op zijn laatste pootjes ,omdat de auto elke dag gebruikt wordt heb ik dus iedere dag net genoeg stroom om normaal te kunnen starten.
    Tijdens het rijden heb je dan je radio en je verlichting aan staan en dat kon de dynamo net niet meer trekken met als gevolg dat de stroom onder het nivo kwam dat nodig was om alle electronica optimaal te laten werken.
    dynamo revisie laten doen en een nieuwe accu erin en de Cabrio loopt weer als een zonnetje.
    bij deze , Bedankt B&G Auto Service Zevenbergen , wie had dat nou gedacht
    Laatst gewijzigd door Prenter; 05-03-15 om 16:07.

  8. Ad
  9. #8
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Maar......zag je dat dan niet aan je Voltmetertje. Die hoort normaliter rond de 13 a 14 Volt aan te wijzen als de dynamo laadt. Bij jouw moet hij dan lager aangewezen hebben. En ging het acculampje niet zwak branden dan?
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: inhouden 2.3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Maar......zag je dat dan niet aan je Voltmetertje. Die hoort normaliter rond de 13 a 14 Volt aan te wijzen als de dynamo laadt. Bij jouw moet hij dan lager aangewezen hebben. En ging het acculampje niet zwak branden dan?
    Ja het voltmetertje gaf altijd tussen de 10 en 12 volt aan maar ik dacht dat dat was ivm met slecht contact ( zoals je hier wel meer leest).
    ik had ook in de planning staan om de metertjes er een keer uit te halen en alle contacten te reinigen , ook op de sensoren
    het accu lampje heeft nooit zwak gebrand , daarom heb ik ook nooit aan de dynamo of accu gedacht

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: inhouden 2.3

    doordat er een extra drukpomp op het blok zit zal de motor moeten uitvallen als je de oliedop eraf draait.
    Als de motor blijft draaien dan vermoed ik echt een vaccumlek....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •