Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

  1. #1
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Hallo,
    Wij zijn sinds vorige week weer in het bezit van een Cabriolet 2.6 V6 van 97 nou zijn er een aantal gebreken aan deze auto waaronder uitgevallen instrumenten.
    De Temperatuurmeter, km teller werkten niet en heb via de zoekfunctie een aantal dingen gevonden zoals de printplaat. Nu heb ik de cockpit uit elkaar gehaald en de printplaat goed bekeken, ik heb niet echt problemen kunnen vinden maar heb wel de printplaat schoongemaakt, sinds dien deed alles het weer maar naar een aantal km te hebben gereden viel de km teller weer uit en heb de cockpit weer losgehaald en weer aangesloten. Nadien is er veel meer uitgevallen zoals alle controle lampen, toerenteller, km teller, de tempmeter en benzine meter zijn nu nog het enige wat werkt. Nu ben ik gaan zoeken naar een ander cockpit en heb er 1 gezien van een S2 en nu is mijn vraag is het mogelijk deze te gebruiken. deze cockpit heeft als extra een boordcomputer en die heb ik origineel niet.
    Wat zijn hiervoor de mogelijkheden?
    Moet ik specifiek een unit hebben van een v6 of is anders ook mogelijk. Of is er iemand die nog een goed werkende cockpit heeft?
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Hallo,

    Cockpit = combi instrument

    In de cabriolet zijn verschillende typen gebruikt van 2 fabricanten: VDO en van UN4. Overige verschillen zijn o.a. een afwijkende schaal (220km/u, 260km/u). Ander lettertype (laatste bouwjaren). Andere waarschuwingslampjes. De 4/5/6 cilinder stand is een jumper setting.

    Het vervelende van het verhaal is dat de printplaten eigenlijk allemaal slecht zijn (je kunt geluk hebben: dan is alleen je spanningsregelaar stuk!). Het zou misschien de moeite lonen om een nieuwe printplaat bij Audi te bestellen (kost € 119 heb ik mij laten vertellen) en alles over te zetten. Ik ben hier zelf nog niet aan toe gekomen... Voordeel is dat de km-stand dan ook behouden blijft. Wil je iets wijzigen aan je wijzerplaten, dan is daar van alles voor te krijgen (witte platen/plasma/gloeilampjes vervangen voor LED).

    De boordcomputer is werkend te maken, echter dit is niet makkelijk. Het bovenste schermpje is namelijk van de 'Autocheck'. Dit systeem houd van alles in de gaten waar jouw auto niet op voorbereid is. Je zult al deze controle sensors dus moeten inbouwen (anders dan wordt je gek van de foutmeldingen in dit schermpje). Natuurlijk kun je ook jouw 'Minicheck' ombouwen naar de boordcomputer. Er is dan echter geen ruimte meer voor de speaker voor de waarschuwingstonen.

    De boordcomputer wordt af fabriek op 2 manieren bedient. Of met een schakelaar op het dashboard (oudere modellen), of met een schakelaar op de bediening van de ruitenwissers. In beide gevallen moet je deze achteraf inbouwen en hier een kabelboompje voor maken/kopen.

    Al het bovenstaande is goed te doen, als je er de tijd voor wilt nemen. Op Duitse web-site's kun je nog weleens handleidingen vinden hoe je het een en ander ombouwt.

  3. #3
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Hallo,

    Cockpit = combi instrument

    In de cabriolet zijn verschillende typen gebruikt van 2 fabricanten: VDO en van UN4. Overige verschillen zijn o.a. een afwijkende schaal (220km/u, 260km/u). Ander lettertype (laatste bouwjaren). Andere waarschuwingslampjes. De 4/5/6 cilinder stand is een jumper setting.

    Het vervelende van het verhaal is dat de printplaten eigenlijk allemaal slecht zijn (je kunt geluk hebben: dan is alleen je spanningsregelaar stuk!). Het zou misschien de moeite lonen om een nieuwe printplaat bij Audi te bestellen (kost € 119 heb ik mij laten vertellen) en alles over te zetten. Ik ben hier zelf nog niet aan toe gekomen... Voordeel is dat de km-stand dan ook behouden blijft. Wil je iets wijzigen aan je wijzerplaten, dan is daar van alles voor te krijgen (witte platen/plasma/gloeilampjes vervangen voor LED).

    De boordcomputer is werkend te maken, echter dit is niet makkelijk. Het bovenste schermpje is namelijk van de 'Autocheck'. Dit systeem houd van alles in de gaten waar jouw auto niet op voorbereid is. Je zult al deze controle sensors dus moeten inbouwen (anders dan wordt je gek van de foutmeldingen in dit schermpje). Natuurlijk kun je ook jouw 'Minicheck' ombouwen naar de boordcomputer. Er is dan echter geen ruimte meer voor de speaker voor de waarschuwingstonen.

    De boordcomputer wordt af fabriek op 2 manieren bedient. Of met een schakelaar op het dashboard (oudere modellen), of met een schakelaar op de bediening van de ruitenwissers. In beide gevallen moet je deze achteraf inbouwen en hier een kabelboompje voor maken/kopen.

    Al het bovenstaande is goed te doen, als je er de tijd voor wilt nemen. Op Duitse web-site's kun je nog weleens handleidingen vinden hoe je het een en ander ombouwt.
    Bedankt voor de informatie, ik had al begrepen dat ik wel 1 van een v6 moest hebben dus die van een s2 valt af. boordcomputer is leuk maar eigenlijk gebruik je het weinig is mijn ervaring. Ik zal eens informeren wat een nieuwe printplaat kost.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    63
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Ik heb vorige week mijn combi instrument naar een electronica reparateur gebracht en die heeft alle contacten gereinigd en de boel doorgesoldeerd. Alles doet het nu weer, en dat voor maar 3 tientjes. Misschien wil dat bij de jouwe ook lukken.

  5. #5
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin L Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week mijn combi instrument naar een electronica reparateur gebracht en die heeft alle contacten gereinigd en de boel doorgesoldeerd. Alles doet het nu weer, en dat voor maar 3 tientjes. Misschien wil dat bij de jouwe ook lukken.
    Dat is ook een optie waar ik nog niet aan had gedacht.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    CASU in Nieuwegein is goed in dergelijke reparaties.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    63
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Cashtek in Krommenie heeft het bij mij gedaan.

  8. Ad
  9. #8
    V6-je's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Is een bekend probleem bij deze printjes.
    Het ligt vaak aan een slecht (gecombineerd) aardkontakt, zodat meerdere functies tegelijkertijd uitvallen.
    Metalen schuursponsje en WD40 lost het op.
    ALLE kontakten even opschuren en WD40 erop en het werkt weer.
    Als je een originele cruisecontrol hebt met zo'n schakelaar links van het stuur, dan even de kapjes eraf halen, een beetje WD40 in het huisje spuiten en de schuifjes en knopjes even vaker achtereen bedienen en het werkt weer. Bij mij werkt het al vier jaar achtereen zonder problemen na zo'n smeeractie in 2010.
    Laatst gewijzigd door V6-je; 26-08-14 om 20:37.
    V8 Rule :::: 1 5 4 8 6 3 7 2

  10. #9
    V6-je's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Lightbulb Re: Cockpit Cabriolet vervangen door exemplaar uit een S2?

    Ik bedoel met metalen schuurponsje natuurlijk gewoon een stukje staalwol...!!

    En met ALLE kontakten dus ook ALLE kopervlakjes waar bijv. de lampjes op staan.
    Deze zijn in meerdere series geschakeld, dus als er één niet goed kontakt maakt, vallen er meerdere lampjes uit.
    Laatst gewijzigd door V6-je; 26-08-14 om 20:33.
    V8 Rule :::: 1 5 4 8 6 3 7 2

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •