Hallo,
Cockpit = combi instrument
In de cabriolet zijn verschillende typen gebruikt van 2 fabricanten: VDO en van UN4. Overige verschillen zijn o.a. een afwijkende schaal (220km/u, 260km/u). Ander lettertype (laatste bouwjaren). Andere waarschuwingslampjes. De 4/5/6 cilinder stand is een jumper setting.
Het vervelende van het verhaal is dat de printplaten eigenlijk allemaal slecht zijn (je kunt geluk hebben: dan is alleen je spanningsregelaar stuk!). Het zou misschien de moeite lonen om een nieuwe printplaat bij Audi te bestellen (kost € 119 heb ik mij laten vertellen) en alles over te zetten. Ik ben hier zelf nog niet aan toe gekomen... Voordeel is dat de km-stand dan ook behouden blijft. Wil je iets wijzigen aan je wijzerplaten, dan is daar van alles voor te krijgen (witte platen/plasma/gloeilampjes vervangen voor LED).
De boordcomputer is werkend te maken, echter dit is niet makkelijk. Het bovenste schermpje is namelijk van de 'Autocheck'. Dit systeem houd van alles in de gaten waar jouw auto niet op voorbereid is. Je zult al deze controle sensors dus moeten inbouwen (anders dan wordt je gek van de foutmeldingen in dit schermpje). Natuurlijk kun je ook jouw 'Minicheck' ombouwen naar de boordcomputer. Er is dan echter geen ruimte meer voor de speaker voor de waarschuwingstonen.
De boordcomputer wordt af fabriek op 2 manieren bedient. Of met een schakelaar op het dashboard (oudere modellen), of met een schakelaar op de bediening van de ruitenwissers. In beide gevallen moet je deze achteraf inbouwen en hier een kabelboompje voor maken/kopen.
Al het bovenstaande is goed te doen, als je er de tijd voor wilt nemen. Op Duitse web-site's kun je nog weleens handleidingen vinden hoe je het een en ander ombouwt.