Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Hei,

    Ik woon in Noorwegen en heb o.a. een audi cabrio uit 1992. De winter komt er aan dus kan 'ze' weer wat meer aandacht krijgen in de garage. Eerste project is de achterplaat met reflectie bij het nummerbord, deze is flink gebarsten en ik wil deze dus vervangen. Nou is alles in Noorwegen duur, maar voor de prijs die je hier betaald voor een origineel Audi onderdeel kan je denk ik in Duitsland een hele auto kopen. Tweedehands of imitatie is hier op het moment niet te vinden.

    Ik ben dus wat gaan zoeken op ebay etc, maar kan eigenlijk nergens een exemplaar vinden welke ik in het 'buitenland' kan bestellen. Weet een van jullie wellicht waar ik deze in Nederland kan bestellen/laten opsturen? Of eventueel wat een goede Nederlandse (of Engelse, Duitse) benaming hiervoor is? Ik heb geen idee , zie topictitel.

    Alvast hartelijk dank!


    Groeten uit Noorwegen!

    Cyriel

    DSC_3458.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Hier hetzelfde probleem. €200 ben je zo verder... Ik loop al een tijdje om deze site heen te draaien. http://www.willytiedtke-shop24.de/de...audi-80-cabrio

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Als je in Noorwegen met de kleine USA platen mag rijden, dan zijn USA achterlichten ook wel super (vind ik). Kosten ca. €250 per set op eBay (dus net zo duur als een goede reflector).

    Voorbeeld: http://www.audi-cabrio-club.info/ac/...US_320x110.jpg
    Of deze http://666kb.com/i/ba6z7pzs6vp6ffezp.jpg

    Audi US1.jpgAudi US2.jpg

    Deze achterlichten zijn eigenlijk van de 100/A6 C4. Je kunt dus vrijelijk kiezen uit de beschikbare opties voor die modellen. Helaas mogen wij arme Nederlanders dit niet narusten (de RDW werkt niet mee, ik heb het gevraagd...)

    Oh ja, ook dit behoort tot de mogelijkheden:http://imgbank.cz/images/1712201123.jpg (geen commentaar)
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 12-09-14 om 10:03.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Dank voor het meedenken, toch wel weer geld (komen hier dan nog 25% belasting en verzend- en incidenteel handelingskosten bij). Maar ik ben dus niet de enige, eerlijk gezegd vind ik het niet de beste vinding, ik pak altijd de plaat vast als ik de kofferbak open, jij ook @Thomasio? Best schadegevoelig...

    Wat betreft de Amerikaanse platen ben ik niet 100% zeker, maar er mag hier erg weinig dus dat zal ook hier niet mogen. Daarnaast houd ik de auto liefst helemaal origineel., het is een vrij zeldzame auto in Noorwegen. (Ben hem met het vliegtuig gaan halen ) De Tjechische optie ach ja, over smaak valt te twisten...


  6. #6
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomasio Bekijk Berichten
    Hier hetzelfde probleem. €200 ben je zo verder... Ik loop al een tijdje om deze site heen te draaien. http://www.willytiedtke-shop24.de/de...audi-80-cabrio
    Verzend alleen maar binnen Duitsland.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Is voor mij niet zo n probleem omdat ik kennissen in Elten heb.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyriel Bekijk Berichten
    Dank voor het meedenken, toch wel weer geld (komen hier dan nog 25% belasting en verzend- en incidenteel handelingskosten bij). Maar ik ben dus niet de enige, eerlijk gezegd vind ik het niet de beste vinding, ik pak altijd de plaat vast als ik de kofferbak open, jij ook @Thomasio? Best schadegevoelig...

    Wat betreft de Amerikaanse platen ben ik niet 100% zeker, maar er mag hier erg weinig dus dat zal ook hier niet mogen. Daarnaast houd ik de auto liefst helemaal origineel., het is een vrij zeldzame auto in Noorwegen. (Ben hem met het vliegtuig gaan halen ) De Tjechische optie ach ja, over smaak valt te twisten...
    Ja dat doe ik ook. Ik wacht nog even of er binnenkort nog een cabriolet gedemonteerd wordt.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Verzend alleen maar binnen Duitsland.
    Kan ook Nederland aantikken.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Na veel wikken en wegen toch maar een achterlicht besteld bij Willy Tiedtke. €213 incl verzendkosten. AU! Via Ebay.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    image2.jpgimage1.jpgimage3.jpg

    Tadaa. Zaterdag besteld. Vandaag in huis! Klussen maar! Ik zit er aan te denken om hem in het voorjaar te vervangen. wat vinden jullie?

  13. #12
    Edcar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomasio Bekijk Berichten
    image2.jpgimage1.jpgimage3.jpg

    Tadaa. Zaterdag besteld. Vandaag in huis! Klussen maar! Ik zit er aan te denken om hem in het voorjaar te vervangen. wat vinden jullie?
    Mooi.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Ziet er wel verleidelijk uit moet ik zeggen... Wat betreft het vervangen, weet niet of het je dagelijkse auto is? De winters zijn hier natuurlijk veel strenger, maar ik heb altijd graag voor het einde van oktober mijn (winter) auto geheel op orde. Ik zou als ik het onderdeel al in huis hebt de direct de garage induiken

    Toch denk ik dat ik zelf wel tot het voorjaar wacht, de cabrio blijft tot dan veilig binnen

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Dan zou ik wel opschieten. Ik zag de voorraad in een week snel afnemen dus dat heeft mij doen besluiten. Ik ga hem in november stallen. Maar wil voor die tijd hem winterklaar maken. Bougies, kabels, rotr en verdelerkap moeten nu nog. Suggesties waar ik die het best kan scoren?

  16. #15
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Mr. Auto? Daar bestel ik veel.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  17. #16

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Heb die onstekingsspullen bij auto-onderdelen24.nl gekocht. Goede prijs, wel lang moeten wachten (3 weken ofzo). Maar 50 euro voor een set Bosch bougiekabels is een erg goede prijs en heb ze nergens goedkoper kunnen vinden.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Thanks!! Ga even shoppen!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Vanmiddag de achterlichtplaat vervangen! Het resultaat mag er zijn.
    Het loshalen van de oude kost het meeste tijd. Ik zal eeen korte uitleg geven, schroevendraaiers, breekmes, WD40 en een oude doek om kitresten weg te halen. Schoonmaakmiddel in spuitfles.

    Duur: 1 uur (ik deed kalm aan)
    Benodigde spullen: Ratel met verlengstuk, bit 7,5,

    1. Kentekenplaat verwijderen
    2. Vervolgens boor je alvast de gaatjes van je kentekenplaat voor in de nieuwe.
    3. Klep openen en afdekplaaten verwijderen
    4. verlichting loshalen.
    5. linkerkant 4 schroeven losdraaien
    6. rechterkant eerst 2 schroeven van het kofferslot losdraaien en het kofferslot uit de plaat drukken en vervolgens laten hangen.
    7. linkerkant overige 3 schroeven losdraaien
    8. Aan weerskanten rustig de plaat van de carrosserie met beleid duwen. ( Niet trekken) De plaat komt vanzelf los. ik heb een breekmes gebruikt om de kit door te snijden.
    9. Binnenkant schoonmaken met schoonmaakmiddel.
    10. Kit weghalen met een oud plastic pasje. kitresten inspuiten met WD 40 en wegwrijven met een oude doek. Dit een aantal keer herhalen. De kit was bij mijn auto 22 jaar oud. Als de klep schoon is nog een keer ontvetten met bijvoorbeeld glasreiniger.
    11. Ik heb bij mijn nieuwe achterlichtplaat een rol koudekit besteld. Deze breng ik aan op de unit.
    12. Unit weer terugplaatsen. Let op niet hard duwen! Ik heb om en om een schroef aangedraaid.
    13. Stap 7tot 1 en dat is het

    image1(1).jpgimage2(1).jpgimage3(1).jpgimage4.jpgimage5(1).jpgimage5.jpgimage6(1).jpgimage6.jpg

  20. #19
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Mooi resultaat, hoor !!
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    67
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Achterlicht/reflectieplaat vervangen

    Hallo iedereen, ben momenteel ook op zoek naar een achterlicht reflectie plaat voor cabrio van 1992. Weet iemand waar ik die nu kan bestellen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •