Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

  1. #1

    Post Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Hallo,

    Gister gestart met het interieur te verwijderen uit een Coupé Quattro 2.8 en daar tegen wat nare uitdagingen aangelopen. De stoelen verwijderen en opknappen was het idee, maar na het verwijderen van de stoelen voelde ik onder de bodem bekleding kapotte kunststof stukjes.

    Na het compleet verwijderen van de bodem bekleding bleek het een zwembad te zijn.... Alle isolatie aan het rotten en iets ondefinieerbaars van kunststof bovenop deze isolatie in 100 stukken. Wel blij met de verzinkte carrosserie .

    IMG-20150606-WA0009.jpg

    let vooral op de donkere kleur op de bodem in vergelijking met de isolatie die rond de versnellingspook zit...

    Alles wat er zat is verrot en stinkt dus mijn idee is om alles te vervangen, maar waar te zoeken naar deze onderdelen. Interieurs zijn genoeg te vinden, maar niet deze mat en isolatie.

  2. #2
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Een demontagebedrijf waar ze een coupé gaan demonteren zou ideaal zijn. Ik denk dan gelijk aan Coen Donkers in Veghel, maar vorige week had hij geen coupé staan. Je kan altijd even contact opnemen. Ik heb zelf een keer bij Coen een interieur uit een A8 mogen halen net voordat deze gedemonteerd werd, zo kun je alles eruit nemen wat je nodig hebt.

  3. #3
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Bekend fenomeen! De rubberlaag onder het tapijt wordt hard en gaat barsten, waardoor het water er wél door loopt, maar verhinderd wordt om er weer uit te dampen.
    Na verloop van tijd laten alle losse rubber stukjes los van het tapijt waardoor het de bende wordt die jij beschrijft.
    Als het goed is is de isolatie gemaakt van en soort kunststofvezel, dus dat zou niet moeten rotten. Dat het stinkt geloof ik.
    Goed schoonmaken en droog houden. Zelf blaas ik er een paar keer per jaar warme lucht onderdoor en ik hou hem aardig droog op deze manier.

  4. #4

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jim_S Bekijk Berichten
    Een demontagebedrijf waar ze een coupé gaan demonteren zou ideaal zijn. Ik denk dan gelijk aan Coen Donkers in Veghel, maar vorige week had hij geen coupé staan. Je kan altijd even contact opnemen. Ik heb zelf een keer bij Coen een interieur uit een A8 mogen halen net voordat deze gedemonteerd werd, zo kun je alles eruit nemen wat je nodig hebt.
    Bedankt voor de tip, zal eens rond gaan bellen. Veghel ligt voor mij niet geheel naast de deur aangezien ik in Emmen woon

  5. #5

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Iemand ook ervaring met onderstaande site?

    Lijstje met Audi slopers, maar hoe betrouwbaar is het?

    http://www.alleautosloperijen.nl/aud....XPcpztqG.dpbs
    Laatst gewijzigd door wiseguy187; 07-06-15 om 14:23.


  6. #6

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ89 Bekijk Berichten
    Bekend fenomeen! De rubberlaag onder het tapijt wordt hard en gaat barsten, waardoor het water er wél door loopt, maar verhinderd wordt om er weer uit te dampen.
    Na verloop van tijd laten alle losse rubber stukjes los van het tapijt waardoor het de bende wordt die jij beschrijft.
    Als het goed is is de isolatie gemaakt van en soort kunststofvezel, dus dat zou niet moeten rotten. Dat het stinkt geloof ik.
    Goed schoonmaken en droog houden. Zelf blaas ik er een paar keer per jaar warme lucht onderdoor en ik hou hem aardig droog op deze manier.
    Ok en is het handig de rubberlaag te vervangen? Wat ik bedoel is of de rubberlaag nog enig doel heeft behalve het vocht tegen houden wat door de mat heen lekt?

  7. #7
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Ja misschien een beetje demping/ontdreuning. Zelf zou ik de moeite niet nemen, tenzij je nu al gek wordt van de herrie.
    Je kunt ook gewoon op marktplaats kijken. Er zijn zat mensen die auto's in onderdelen te koop aanbieden.
    Laatst gewijzigd door Typ89; 08-06-15 om 21:18.

  8. Ad
  9. #8
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Is die rubber laag geen anti-dreun en isolatie laag ? Dat kun je gewoon per strekkende meter kopen. Vaak ook bij car audio inbouwstations.

    Ik zou me erst maar eens af ga vragen, waar dat water vandaan komt, want dat duidt op lekkage. Wat ik en goede manier vind, om en lekkage op te zoeken is het volgende.

    Ga naar een "fopwinkel" (zo'n toko, waar ze van dike feest artikelen en kledij verkopen) en koop daar in water oplosbare kleurstof pillen. Doe dat in een grote gieter, en besproei je auto. Door het gekleurde water zie je, waar het vandaan komt. Deze kleurstof is gewoon afwasbaar van je lak, dus ongevaarlijk.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 08-06-15 om 21:26.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  10. #9

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Is die rubber laag geen anti-dreun en isolatie laag ? Dat kun je gewoon per strekkende meter kopen. Vaak ook bij car audio inbouwstations.

    Ik zou me erst maar eens af ga vragen, waar dat water vandaan komt, want dat duidt op lekkage. Wat ik en goede manier vind, om en lekkage op te zoeken is het volgende.

    Ga naar een "fopwinkel" (zo'n toko, waar ze van dike feest artikelen en kledij verkopen) en koop daar in water oplosbare kleurstof pillen. Doe dat in een grote gieter, en besproei je auto. Door het gekleurde water zie je, waar het vandaan komt. Deze kleurstof is gewoon afwasbaar van je lak, dus ongevaarlijk.
    Bedankt voor de tips! vooral die over gekleurd water! Het is zeker de bedoeling om eerst het lek te achterhalen voordat er bekleding in de auto gezet gaat worden. Heb nu een vochtvreter in de auto staan en hoop er dit weekend naar te gaan kijken.

  11. #10
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Lek, ja zou kunnen. Maar als je een herfst + winter elke keer met natte of besneeuwde schoenen instapt wordt het na verloop van tijd ook drijfnat.
    Ik heb zo'n schoenendroger met een viertal slangen waar warme lucht uit komt. Werkt perfect als je die af en toe onder het tapijt schuift.

  12. #11

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Voor de dempings materialen kun je terecht bij ADMS Nederland:

    http://www.admsnederland.nl/
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  13. #12

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ89 Bekijk Berichten
    Lek, ja zou kunnen. Maar als je een herfst + winter elke keer met natte of besneeuwde schoenen instapt wordt het na verloop van tijd ook drijfnat.
    Ik heb zo'n schoenendroger met een viertal slangen waar warme lucht uit komt. Werkt perfect als je die af en toe onder het tapijt schuift.
    Ah zo'n schoenendroger heb ik ooit eens meegenomen uit Noorwegen, maar ga binnenkort eens met de tuinslang kijken de auto staat al een tijdje stil dus naar binnen lopen lijkt me in deze situatie niet van toepassing, maar bedankt voor de tips. Eerst op vakantie en dan ga ik er mee aan de slag. Er staat een vochtvreter in en de boel is afgedekt. Kijken hoe het er over een week of 2 uit ziet.

  14. #13
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Je zal misschien nog raar opkijken, waar het vandaan komt !
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  15. #14

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Naast deze coupe heb ik nog een coupé de 2.6 v6 automaat, die moest even klaar voor APK, maar nu weer tijd om het lek te vinden, met een vriend in de auto en ik met de tuinslang hebben we gevonden dat rubbers bij het portier niet meer afsloten.

    Het gaat om de rubbers zoals genoemd in het onderstaande topic op Audi forum
    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...r-rijders.html

    Beetje jammer dat er in het topic gesproken wordt over 7,77 per stuk .... Nu iets duurder...

    Al lang blij dat het nog leverbaar is dus gelijk besteld, hopelijk daarna het vervangende interieur inbouwen.
    Laatst gewijzigd door wiseguy187; 25-07-15 om 09:03.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    148
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Coupé B3 waar een nieuw vloertapijt te vinden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy187 Bekijk Berichten
    Naast deze coupe heb ik nog een coupé de 2.6 v6 automaat, die moest even klaar voor APK, maar nu weer tijd om het lek te vinden, met een vriend in de auto en ik met de tuinslang hebben we gevonden dat rubbers bij het portier niet meer afsloten.

    Het gaat om de rubbers zoals genoemd in het onderstaande topic op Audi forum
    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...r-rijders.html

    Beetje jammer dat er in het topic gesproken wordt over 7,77 per stuk .... Nu iets duurder...

    Al lang blij dat het nog leverbaar is dus gelijk besteld, hopelijk daarna het vervangende interieur inbouwen.
    Heb af en toe ook last van dit probleempje als de wind er volop staat waar heb je ze besteld ? De dealer ?of ergens anders en wat was je ongeveer kwijt anders ga ik ze maar alvast vervangen dit wordt toch alleen erger.
    Nr 1: 80 2.0 16v Quattro Competition 1994 140pk Nr 2: Coupe 2.8 V6 Quattro 1991 174pk Nr 3: A3 1.9TDI 1999 90pk Nr 4: A4 1.9TDI 2003 130pk Nr 5: Cabrio 2.3E 1992 136pk😎 Nr 6: A4 1.8T 2005 163pk Nr 7: A4 2.0 TDI 140 pk ☺ Nr 8: Coupe 2.3E 1992😆

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •