Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: [Coupé 2.3E] Uitlaat + sierstuk vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    43
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard [Coupé 2.3E] Uitlaat + sierstuk vervangen

    Afgelopen weekend heeft mijn Coupé 2.3E uit 1993 besloten om de uitlaat los te laten en er is nu dus werk aan de winkel.

    Uitlaat 3.jpgUitlaat 4.jpgUitlaat 5.jpg

    Momenteel heeft het kontje van mijn Coupé een enkel verchroomd uitlaatsierstuk, maar nu er toch werk verzet moet worden zou ik graag over willen stappen naar een subtiel dubbel verchroomd pijpje. Op onderstaande foto's is de uitlaat te zien zoals hij nu is en heb ik foto's toegevoegd van hoe ik het voor ogen heb.

    $_85 (6).JPGUitlaat 2.jpgUitlaat.jpg

    Ik weet alleen helemaal niets van van dit alles af en ben benieuwd op welke manier ik dit het beste aan kan pakken. Kan ik het beste gewoon een originele uitlaat laten monteren en er dan een sierstuk op plaatsen, of bestaat er ook zoiets als een geschikte uitlaat, inclusief het dubbele pijpje?

    Is het daarnaast nog het overwegen waard om een tweedehands uitlaat op de kop te tikken?

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: [Coupé 2.3E] Uitlaat + sierstuk vervangen

    Ik vind persoonlijk, de eerste optie, dus een enkele ronde of ovale pijp (heb ik onder mijn cabrio liggen, ook een 2.3), het mooist. Dubbele pijpjes horen bij de 6 pitters.

    Nieuw .....Aftermarket zijn er dempers van Walker / Bosal te verkrijgen, maar die halen uiteraard de originele Audi kwaliteit niet. Dat is de goedkoopste optie. Je kunt opteren voor o.a. Remus, Sebring of dat soort merken, dat is qua kosten de middelste optie. Of je kunt een pot laten maken, naar je eigen smaak, bij o.a EPS. En dan kan je het eindstuk kiezen , dat je zelf wil. Dat is wel de duurste optie.

    Uiteraard kun je een 2de hands demper op de kop tikken, De vraag is dan altijd, hoe lang deze dan weer meegaat. Dat zal qua aanschaf de allergoedkoopste oplossing zijn.

    Ik vraag me wel af, hoe de rest van de uitlaat is. Heb het vermoeden, dat er nog de oorspronkelijke uitlaat onderligt. En dan kun je zitten wachten, dat de rest er ook aan komt ter zijner tijd.

    Ik heb plm 1 jaar geleden gewoon een complete nieuwe laten maken bij EPS in dezelfde configuratie als het origineel. Want toen de auto op de brug stond, was het wel duidelijk dat de uitlaat in z'n geheel zijn beste tijd had gehad. Maar dat mag ook wel na 20+ jaren. En nu gaat de uitlaat mij (en waarschijnlijk ook de auto) overleven. Een investering, dat wel, maar de uitlaat aftermarket helemaal vervangen (incl. kat), wat ook een behoorlijke kostenpost.

    Het ligt er ook allemaal maar aan, wat je plannen met de auto zijn. Wil je de auto nog jaren houden, dan is het de investering waard. Wil je hem over een jaartje of zo weer wegdoen, dan zou ik voor de goedkoopste optie kiezen. Ik had toen al besloten, dat mijn Cabriolet en ik nog heel lang samen willen zijn, dus ik vond het de investering waard.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 07-08-15 om 07:53.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: [Coupé 2.3E] Uitlaat + sierstuk vervangen

    Ik heb er zelf dit uitlaatsysteem onder zitten van Simons:



    Ziet er subtiel uit, klinkt goed en niet te duur.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem
    2015 Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | tuf tuf

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •