Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi 80 beveiligen

  1. #1
    Bert-Jan
    Guest

    Standaard Audi 80 beveiligen

    Hallo,

    Ik heb een Audi 80 TD van 1990 zonder centrale vergrendeling, alarm of e.d. Nu is er in twee weken tijd twee keer ingebroken met als gevolg dat ik twee radio's kwijt was (de eerste keer een wat oudere maar de tweede keer dus een nieuwe)

    Nu is mijn vraag, is het eenvoudig om het originele c.v. systeem met alarm over te bouwen uit een sloper of kan ik makkelijker bij de autoshop een universeel setje halen. Ik weet al dat de auto niet voorbereid is m.a.w. er lopen keen kabels en zo voor de c.v.

    Graag had ik wat ideën en suggesties.

    M.vr.gr. Bert-Jan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Makkelijk is anders, in beide gevallen... maar omdat het originele systeem met vacuum werkt en je dus slangen door de hele auto moet leggen is aftermarket sneller. De deurpanelen uit- en inbouwen is een crime, dus makkelijk is relatief.

    Jatten ze je autoradio terwijl je het frontje eruit hebt gehaald?

    Tom

  3. #3
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    De deurpanelen uit- en inbouwen is een crime, dus makkelijk is relatief.
    Daar ben je zeker wel even zoet mee

    Ik heb bij me vorige ook CV ingebouwd (aftermarket setje) maar daar was ik even zoet mee :?
    Halverwege had ik er al spijt van dat ik er aan begonnen was :wink:
    Maar C.V. is bij een 4 deurs wel handig, dus heb je er achteraf wel veel plezier van. 8)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  4. #4
    Guest

    Standaard

    De eerste keer zat het frontje er nog op. Ik had die radio al 3 jaar en ik haalde hem er nooit af behalve als ik hem in de stad parkeerde. Nu werd hij 3 weken geleden bijna voor mijn voordeur eruit gesloopt... En dat op zo'n plattelandsdorppje. Ruitje ingetikt, kost ook nog E 100,- maar gelukkig kon ik hem gratis laten monteren. Het was een radio met cassette recorder, wie jat die nu nog tegenwoordig, de wisselaar vonden ze niet interessant, gelukkig. :?

    De tweede keer (1 week later) had ik het frontje in het dashboardkastje gelegd maar dat was niet genoeg. Slot opengepeuterd aan de bestuurderskant en het frontje uit het kastje gehaald inclusief een nieuw ruitensproeierpompje wat ik nog moest monteren

    Dus voorlopig maar even zonder radio totdat ik hem wat beter kan beveiligen. Ik heb het idee dat als ik het frontje eraf haal dat ze hem toch openmaken want ze konden niet weten dat hij in het kastje lag. (of mijn vriendin moet het gedaan hebben :P

    Het waren trouwens JVC radio's dus als die nog aangeboden worden in combinatie met een nieuw, origineel ruitensproeier pompje (maar liefst E 15,-!!!) vertrouw het dan niet!!

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zwaar kl*te.

    Ik heb tegenwoordig zo'n kaart in de auto liggen met in het Nederlands en Engels erop 'deze auto is leeg', als ik ergens parkeer waar ik de buurt niet ken (of juist wel ) dan trek ik ook nog het dashboardkastje open om te laten zien dat daar niks inligt. Heb je natuurlijk nog de kans dat ze de boel openbreken om te kijken of er niks onder de stoelen ligt...

    De kofferdeksel gaat bij mij over de centrale vergendeling, maar ik heb 'm maar apart op slot gedaan. Straks jatten ze m'n startkabels of mijn sleepkabel nog.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Zwaar kl*te.

    Ik heb tegenwoordig zo'n kaart in de auto liggen met in het Nederlands en Engels erop 'deze auto is leeg', als ik ergens parkeer waar ik de buurt niet ken (of juist wel ) dan trek ik ook nog het dashboardkastje open om te laten zien dat daar niks inligt. Heb je natuurlijk nog de kans dat ze de boel openbreken om te kijken of er niks onder de stoelen ligt...

    De kofferdeksel gaat bij mij over de centrale vergendeling, maar ik heb 'm maar apart op slot gedaan. Straks jatten ze m'n startkabels of mijn sleepkabel nog.

    Tom
    Zo hey, waar wonen jullie? Hopelijk breng ik het er beter vanaf
    Heb zo'n radio met slee.. dus die haal ik er ook maar uit, anders slopen ze em open om te zien dat die radio idd oud en waardeloos is.

    Overigens zit in m'n dashboard kastje wat papieren, dus heb ik weinig zin om de boel open te zetten.. neem jij die altijd mee naar binnen ofzo?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  7. #7
    Guest

    Standaard

    Ik woon nu in Rilland (Zeeland, vlak bij Bergen op Zoom) Ik hoorde van de buurman dat ze bij een collega van hem, die ook op het dorp woont, z'n slede eruit hadden gehaald en platgestampt op straat. Ze waren schijnbaar boos dat hij z'n radio mee naar binnen nam...

    Waar gaan we naar toe... :cry:

    Bert-Jan

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •