Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Oliedruklampje brandt na vervangen kabelboom

  1. #21

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK oliedruklampje

    De thermostaat zit onderin de waterpomp. De onderste waterslang komt uit op een flens welke met 2 M6 boutjes vast zit. Als je deze flens verwijdert komt de thermostaat tevoorschijn
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  2. #22

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK oliedruklampje

    Tnx again
    Morgen maar eens gaan kijken en meten.
    - A8 D2 Addict. Origineel rulez. -

  3. #23

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK diverse electronische problemen

    Niet zo veel verder: probleem zit ws. toch in de bakcomputer, alleen kan ik dit niet uitsluiten omdat ik geen andere geschikte heb.
    E-bay natuurlijk wel, maar 200 GBP vind ik iets te gek.
    Maar eens zien of we dat ding kunnen foppen zodat die toch in de "economy" stand blijft staan.
    Schakelt erg laat op en snel terug, maar zou ook nog kunnen komen doordat hij een permanent kickdown-signaal krijgt aangeboden op e.o.a. manier.
    Of de toerental-informatie komt niet/niet goed binnen. Nog wat mogelijkheden om uit te sluiten dus.
    Statisch gemeten lijkt alles OK te zijn aan het ding, driver ICs zijn heel. Relais-sturing ook. Voeding ook.

    Helaas alweer donker dus heb nog niet verder kunnen meten.
    Mits morgen droog, ga ik verder. Anders laat ik het maar even zo.
    Enfin, ik kan straks wél zeggen dat ik redelijk op de hoogte ben met de electronica van een B4........
    Laatst gewijzigd door KT88; 04-12-15 om 16:38.
    - A8 D2 Addict. Origineel rulez. -

  4. #24

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK diverse electronische problemen

    En ook dit laatste probleem behoort tot het verleden.
    Oorzaak: slechte/zwart geworden schuifcontacten van de multistekker aan de bakcomputer.
    Alsof er een te grote stroom heeft gelopen ....... merkwaardig, want de contacten behoren tot de aansluiting naar de toerentalmeting in de bak zelf (tenminste, volgens het schema).
    Minutieus meten van elk contact van en naar deze connector en het grondig schoonmaken heeft het verholpen.

    Zo zie je maar, vele electrische problemen zijn niet de oorzaak van defecte sensoren/computers e.d. maar gewoon van slechte contactovergangen.
    Iets wat ze in garages zelden of nooit nakijken, ze prikken er een nieuwe module aan en door deze handeling wordt het contact weer even schoongemaakt.
    Totdat de volgende storing optreedt.

    Enfin, hopelijk is het nu allemaal weer goed voor een flinke tijd.
    Ik speelde met de gedachte de Coupé maar een schop te geven, maar als alles nu goed blijft (even de winter afwachten) dan mag die blijven.
    Nu alleen die thermostaat nog "even". nu geen zin meer in. Weekend!!!
    Laatst gewijzigd door KT88; 05-12-15 om 12:56.
    - A8 D2 Addict. Origineel rulez. -

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK diverse electronische problemen

    Als jij de onderdelen haalt, vervang ik die thermostaat voor je.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Standaard Re: B4 Coupé '92 ABK diverse electronische problemen

    Tnx Tom, maar gezien je rug zal ik je dat niet aandoen.
    Om gezondheidsredenen kan ik dat ook niet zelf (te diep bukken, teveel kracht zetten) maar ik heb een "mannetje" in de buurt gevonden die het gaat doen voor me.

    Ook Type81 enorm bedankt voor de hulp en de schema's!
    Hoewel die niet helemaal kloppen, waren ze toch een grote hulp bij het opsporen van de laatste fout.
    Achteraf bezien schakelde die bak eigenlijk nooit echt goed, nu pas blijkt dat die zeer soepel en adequaat kan schakelen en reageren.
    - A8 D2 Addict. Origineel rulez. -

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •