Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

  1. #1

    Standaard Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Hi,

    Kent iemand het merk Vegaz voor en einddemper?

    Moet een nieuwe plaatsen om mijn CGT'85 en deze zijn het voordeligst op www.onderdelenstore24.nl


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    tuff...tuff...

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Kwam het merk ook tegen, en ik overweeg om een midden en achterdemper te kopen voor mijn B4 Coupe. Volgens mij gewoon OEM kwaliteit, dus niet minder als Bosal of Walker, die hier de after-market een beetje dicteren. Vind een RVS nog even te duur.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Bosal of Walker zijn voor Audi niet OEM-kwaliteit want van gealuminiseerd blik en niet -grotendeels- edelstaal zoals OEM Audi voor de derde generatie 80/90 enzovoorts. Mijn eerste 80 had na 350.000 km nog zijn hele originele uitlaatsysteem en er was nergens corrosie zichtbaar... Bosal of Walker houden het met veel mazzel 3 jaar vol, dan is het wel over. Moet je auto niet teveel korte ritjes maken en stilstaan, dan ben je er heel snel doorheen (een vriendin heeft 1,5 jaar met haar Bosal-systeem gedaan onder een boodschappenautootje).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Klopt Tom. Met OEM kwaliteit verwees ik eigenlijk naar de andere aftermarket merken. Maar origineel niet meer vindbaar (of duur) Ook sommige aftermarket merken leveren de uitlaat niet meer. Het voorgenoemde merk nog wel. Voor mij is het toch een interim oplossing totdat er weer centjes zijn voor een EPS-je. Van het laatstgenoemde ben ik zo erg tevreden over.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 12-08-16 om 12:39.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #5

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Is eps echt zo goed, want daar kost een midden en einddemper €1000,- voor de CGT. Daar kan ik heel vaak een vegaz voor laten monteren


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    tuff...tuff...


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Je gaat niet alleen voor een demper naar EPS, maar voor een compleet systeem. Dan gaat het langer mee dan de auto, hangt het er perfect onder en klinkt het en ziet het eruit zoals jij wilt. Als je het wilt uitdrukken in dempers van de Kwikfit is het economisch geen goed verhaal maar ik vermoed dat ze ook geen klanten krijgen die op die manier kiezen. Als je de auto wilt houden en 'm helemaal naar je wensen wilt maken dan ga je sparen voor maatwerk. Ik heb er nooit spijt van gehad, in tegendeel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Tja de CGT moet gewoon origineel klinken :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    tuff...tuff...

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Dat kan ook. Overigens heb ik ooit zo'n goedkope einddemper ons mijn Jetta laten hangen, die was stukken luidruchtiger dan de originele (voordat daar de gaten in vielen dan). De EPS-uitlaat heb ik laten maken zodat-ie alleen bij doortrekken wat meer liet horen, bij constante snelheid was hij stiller dan het origineel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Mijn EPS onder de cabrio heeft ook gewoon de originele configuratie. Dus met (sport)kat, midden en einddemper en ook het eindstuk is als het origineel, een ovaal. Alleen de buisdiameter is iets groter, en de achterdemper met weinig demping. Resultaat..een iets donkerder brom, en bij doortrekken komt de 5 pitter roffel mooi naar buiten. Maar nooit storend, want dat wil je als je open rijdt, niet hebben. En een betere doorstroom van de gassen.

    Nadat ik mijn wensen had laten kennen, kon ik verschillende configuraties horen onder de auto en toen die genomen, die ik het beste vond passen bij de auto (vond de monteur ook). Ik wilde absoluut geen brulboel onder de auto hebben en ik wilde ook geen gedonder met de apk qua emissie-eisen.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 15-08-16 om 10:17.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  11. #10

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Wat was je voor dit alles kwijt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    tuff...tuff...

  12. #11
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor- en middendemper CGT van Vegaz?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure Bekijk Berichten
    Wat was je voor dit alles kwijt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1300 in totaal. Maar levenslange garantie, zolang ik de auto in bezit heb. Ze zijn ook wel even met je auto bezig, hoor. Het is niet even pijpje eronder hangen en klaar.
    En het grote voordeel van EPS. ze buigen alle pijpen in de goede radius met een buigmachine. Bij andere fitters, die vaak goedkoper zijn, wordt er veel meer stukjes buis gelast op de goede vorm te krijgen. Dat is veel minder mooi. En volgens mij ook minder deugdelijk.

    Daarnaast hebben ze ook de hitteschilden losgemaakt, en de draadeinden gesmeerd en nieuwe moeren erop gezet.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •