Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Stoelwangen B3 coupé repareren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Stoelwangen B3 coupé repareren

    Hallo,

    Sinds een paar weken heb ik een coupe B3 2.0E die we graag willen opknappen.
    Met 100.000 km op de teller best interessant. Heeft lange tijd stilgestaan. Toch 2* starten en lopen. Dat was één.
    Vocht lijkt nu een probleem. Interieur stinkt. Maar goed, we moeten ook daar ergens beginnen.

    Kun je de schuimrubberen zittingen of de wangen van de zittingen, los kopen?
    Ik heb alle topics gelezen die met stoelen te maken hebben. Deels een antwoord gevonden.
    Iemand had deze nagemaakt en met Velpon op het oude schuim gelijmd. Handig.
    Is dat de slimste oplossing, of is een beter alternatief een andere stoel vinden en bekleding overzetten?
    Of zijn er andere wegen om de stoelen weer stevigheid te geven? Zo ja, waar/wie?

    Groetjes,
    Marc

  2. #2
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    66
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Stoelwangen B3 coupé repareren

    Je hebt dus al in de gaten dat de bekleding los kan. Zelf vind ik de originele stoel van de B3 niet fijn zitten, alsof je naar voren helt. Ik ga dan zelf bezig met oud schuimrubber en knip en snijdt daar stukken uit de ik dan plaats.
    Bekleding schoon maken? Doe 2 pillen gebitsreiniger in een spuitfles (van bijvoorbeeld glassex) en bespuit na oplossen de bekleding. Dep het schoon met witte handdoek. Werkt als een tierelier.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 30-05-17 om 22:28.
    Audi 80 1.8 1991

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelwangen B3 coupé repareren

    De schuimrubber schalen zijn nog heel lang leverbaar geweest. Een jaar of 2 geleden heb ik ook is gekeken voor mijn toenmalige B3 sport edition, echter kostte één schaal iets van €200,-

    origineel nummers:
    895 881 361 B Sport
    8A0 881 361 B Normaal
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelwangen B3 coupé repareren

    Superdank! Inmiddels een stoffeerder gevonden die de schuimkern namaakt. Ben zelf ook benieuwd hoe dat wordt. Nog genoeg werk over aan de Coupé.

  5. #5
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelwangen B3 coupé repareren

    Heb toentertijd in de Cabrio ook de stoelen laten doen. Voor alleen de wang reparatie op het zitgedeelte was ik toen 100 euro kwijt (stof was intact). Nieuw schuimrubber blok eronder op maat gemaakt. Dat was bij de bijrijdersstoel.

    Ik heb de bestuurdersstoel ook laten doen. Daar was de stof op zitgedeelte en rug gedeelte wel kapot en laten vervangen door de originele stof plus dat ik de hardheid van het schuim "gepersonifieerd" heb (vanwege mijn rug). Daarnaast is toen ook het frame hersteld (was op 1 plek gebroken) en het rug gedeelte kon ook weer naar voren klappen (werkte ook n iet meer). Daar was ik toen 400 aan kwijt, maar de bekleder / hersteller was er toen zowat een complete dag aan bezig.

    De slaphangende bekleding op de portier panelen heb ik zelf gerepareerd met nieuw schuim, stof schoonmaken en weer op nieuw verlijmen.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •