Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Tik in motor, 2.3 NG.

  1. #1
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Tik in motor, 2.3 NG.

    Mijn maatje heeft driekwart jaar geleden een Coupe met een 2.3 gekocht. Auto reed schakelt en remt prima, geen rare geluiden. Na de reis naar huis is de wagen geschorst en dus stilgezet. Nu het mooie seizoen er weer is, hebben we de auto een weer tot leven gewekt en opeens zit er een tik in. We hebben het blok een beurt gegeven, maar de tik is nog steeds niet weg.
    Met een schroevendraaier geluisterd aan het oor, maar ik hoor niks vreemds onder het kleppendeksel. En volgens mij is het de beruchte vacuümstift ook niet.

    Het lijkt of dat het geluid meer van voren komt. Wat opviel, is dat er wat koelvloeistof staat in de lage onderste richel van het blok (daar waar de buis van de oliepeilstok eindigt) Er is plm 15 dkm geleden een nieuwe distributie om gegaan (bij de vorige eigenaar). Zou het zomaar kunnen zijn, dat de waterpomp niet vervangen is geweest tijdens de distributiewissel en dat deze nu uit zijn lager loopt en lekt. En ook het tikkende geluid maakt?

    Oliedruk is goed en temperatuur loopt ook niet hoog op.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tik in motor, 2.3 NG.

    Een tikkende waterpomp heb ik nog nooit gehoord, maar het zou kunnen. Janken is het meer gebruikelijke geluid bij een versleten pomp.
    Je zou een kunnen proberen om alleen de pomp te vervangen als de riem nog zo jong is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Tik in motor, 2.3 NG.

    In samenspraak met mijn monteur tot de conclusie gekomen, dat het toch een "leeg gelopen" hydrostoter is. Handelingswijze opgesteld en spoedig laten we het blok even nazien.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tik in motor, 2.3 NG.

    Naast de vacuümpomp inderdaad de voornaamste verdachte.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •