Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Zuigers van wr motor plaatsen in kg motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    59
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Quattro

    Standaard Zuigers van wr motor plaatsen in kg motor

    Goedendag,

    Ik ben en urquattro aan het opknappen, de orginele wr motor zijnde lagers en krukas beschadigt door geen oliedruk.
    Nu heb ik nog en kg motor van en 200 turbo liggen, volgens mij is alles het zelfde behalve de zuigers, de zuigers van de wr zijn veel holler aan de bovenzijde.
    Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring, of het verstandig is om de zuigers van de wr in de kg te plaatsen, om zo het extra vermogen te verkrijgen.

    M v g Henri
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuigers van wr motor plaatsen in kg motor

    Zo ver bij mij bekend is de KG hetzelfde als een WR. Op de compressie na. Dus het zou moeten werken.
    Alleen ik zou het nooit doen, zeker bij een UR niet. Lekker origineel houden en het WR blok gewoon opnieuw opbouwen.
    Eventueel met de krukas van de KG.
    Laatst gewijzigd door tom; 04-12-17 om 12:49. Reden: Adverteren tegen betaling in Marktplaats aangeboden

  3. #3
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuigers van wr motor plaatsen in kg motor

    Die Urq's hebben volgensmij standaard 200 pk en de KG 182 pk. De grotere compressieverhouding kan in de WR zorgen voor pingelen waardoor je binnen de kortste keren opnieuw kunt beginnen met het blok op te knappen. Het beste lijkt me om een nieuwe set zuigers te bestellen corresponderend aan het originele Audi nummer van de WR zuigers. Als je toch voor de KG zuigers gaat kun je kijken of er dikkere koppakkingen beschikbaar zijn voor deze motoren. Hiermee neemt de compressie ook af en zo ook het pingelrisico. Of het stromingspatroon van de gassen in je blok dan nog klopt weet ik niet, geen idee hoe nauw dit komt bij deze motoren.

    De OEM nummers voor de krukas van de KG en de WR zijn gelijk, die kun je dus overzetten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •