Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Twijfel over bandenmaat Coupe B3 (2.3E)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Twijfel over bandenmaat Coupe B3 (2.3E)

    beste,

    ik heb laatst een set van de originele 6 spaaks speedline velgen gekocht.
    zelf zit ik nu te twijfelen over de banden maat die ik er op ga zetten. zo zit ik te twijfelen tussen 205-60-15 en 215-60-15,
    van de laatste weet ik niet zeker of dit past op het gebeid van aanlopen E.D.
    graag zou ik willen weten of dit past en of er andere ideeën en/of suggesties zijn.

    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Twijfel over bandenmaat Coupe B3 (2.3E)

    Wat ik zie is dat de 205-60-15 de standaardmaat zou moeten zijn aldus Michelin en Vredestein. Een breedte van 215 zou nog moeten kunnen zonder aanlopen, maar ik zou dan wel eerder 215-55-15 erop leggen i.v.m. de snelheidsaangave op je snelheidsmeter. Als je grotere banden monteert, geeft je snelheidsmeter een lagere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt. Liever pak je een iets te kleine band zodat je altijd trager rijdt als je meter aangeeft. Maar ik zou persoonlijk toch gaan voor de 205-60-15 aangezien deze is voorgeschreven en je band misschien wel erg breed wordt voor de velg.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Twijfel over bandenmaat Coupe B3 (2.3E)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    .......maar ik zou dan wel eerder 215-55-15 erop leggen i.v.m. de snelheidsaangave op je snelheidsmeter. Als je grotere banden monteert, geeft je snelheidsmeter een lagere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt. ............
    Mijn ervaring bij een B3 is dat een iets grotere bandenmaat juist heel prettig is. Doordat de snelheidsafwijking (bij 80 km/h) +/- 10% (88 op teller is 80 in werkelijkheid) is wordt dit met de bandenmaat gecompenseerd. Persoonlijk zou ik dan gaan voor een hogere band dan een bredere band, juist ivm aanlopen. Kijk ook even naar de prijzen, banden afwijkend van de standaard maten zijn in de regel duurder.

    Standaard maten:
    195/65/15
    205/55/16
    225/45/17
    225/40/18
    enz.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #4
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Twijfel over bandenmaat Coupe B3 (2.3E)

    Klopt dat die snelheidsafwijking bij de B3 en C3 erg groot is. Echter heb ik me daar al helemaal op aangepast en rij dus volgens mijn klok overal ~10 km te hard. Juist daarom zou ik een even grote band pakken of een bredere band van een iets lagere serie.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 08-01-18 om 18:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •