Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Beste,

    Ik heb sinds een maand of twee het probleem dat mijn auto niet will straten en als hij start dat hij erg slecht loopt op +/- 200 rpm. Naar maten de moter warm wordt gaan hij steeds beter lopen en loopt hij goed als hij op bedrijfstemperatuur is.

    Na zelf het een en ander te hebben nagekeken van vacuüm lekken tot verschillende sensoren ben ik er achter gekomen dat mijn koude start injector geen signaal krijgt, op het moment dat ik de auto will starten. Op het moment dat ik er een massa naast leg werkt deze injector wel, wat betekend dat hij niet kapot is. Echter loop ik nu wel tegen het probleem aan dat ik niet kan achterhalen is warom de koude start injector geen signaal krijgt.

    Wellicht is er een defect in de ECU of iets anders aan de hand, zelf zit ik nu in het duister te tasten omdat ik niet weet wat ik kan doen om het probleem te achterhalen.

    Met deze reden dan ook naar het forum gegaan om te kijken of er goede tips en tricks zullen komen!

    vriendelijke groenten,

    Casper
    Laatst gewijzigd door ch96; 05-09-18 om 19:22.

  2. #2
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E (Coupe)

    2.3 NG? Voor de NF van de 100 (praktisch hetzelfde blok, alleen andere code) geldt dat je de bekabeling moet doormeten naar de koudstartinjector.
    a4-3173.png
    Met een multimeter moet je op pool 1 de spanning meten, als massa pak je je inlaatspruitstuk. Is deze spanning gelijk aan de accuspanning, doorgaan met meten. Indien niet het geval, kabelonderbreking volgens schema opsporen
    Met een multimeter meet je over pool 2 en het ECU stekker contact (contact 17 van de breedste rij) de draadweerstand. Is deze kleiner of gelijk aan 0,5 Ohm, dan is je ECU gaar, aldus de werkplaatshandleiding.
    Ironisch genoeg had ik deze klachten en het lag niet aan de ECU; mijn lambdasonde bleek brak te zijn. Bij koude start de lambdasonde lostrekken en als je blijvende verbetering ziet daardoor, weet je ook hoe laat het daar is.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 05-09-18 om 18:09.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E (Coupe)

    @RvdG94,

    Dankjewel voor je snelle reactie en vooral nuttige reactie, het gaat om een NG.

    Ik zal morgen kijken of het aan de lambdasonde licht als ik er de tijd voor heb, mocht dat niet de oorzaak zijn zal ik zo snel mogelijk een schema gaan zoeken om het door te kunnen meten. Ik zal je op de hoogte houden van de vorderingen.

    GR,

    Casper

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E (Coupe)

    Lijkt me dat de temperatuursensor voor het motormanagement de koudestartinjector ook aanstuurt, en die wil nog wel eens overlijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E (Coupe)

    Wat Tom zegt kan wel eens kloppen het is nl een temperatuur tijdsschakelaar en zit meestal in een koelkanaal/slang en heeft een stekker met 2 pinnen.
    Deze sensor meet de temperatuur van de koelvloeistof, hoe kouder hoe meer inspuittijd van de koudstartinjector/ventiel.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    beste,
    bij mijn audi 80 quattro 23 NG motor had ik hetzelfde probleem na het vervangen van alle sensors . Wagen heeft 10 jaar stilgestaan.
    Bij houdstart inhouden en slecht in toeren gaan , oude sensor teruggeplaatst probleem opgelost .
    Het was de sensor met 4 pinnen, deze verschillen in kleur een zwarte heeft denk ik een weerstand van 5k ohm en een bruine 2k ohm. Sensor kan je testen demonteren en in warm water dompelen en de weerstand meten.
    Sensor zit in een flens rechts vooraan (als je voor de wagen staat) onderkant de flens ,bovenaan zit een andere sensor .
    De oude sensor had een aansluiting met 4 pinnen de nieuwe sensor heeft 3 pinnen maar dat is geen probleem het werkt.
    GR
    Marc

  7. #7
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcver Bekijk Berichten
    beste,
    bij mijn audi 80 quattro 23 NG motor had ik hetzelfde probleem na het vervangen van alle sensors . Wagen heeft 10 jaar stilgestaan.
    Bij houdstart inhouden en slecht in toeren gaan , oude sensor teruggeplaatst probleem opgelost .
    Het was de sensor met 4 pinnen, deze verschillen in kleur een zwarte heeft denk ik een weerstand van 5k ohm en een bruine 2k ohm. Sensor kan je testen demonteren en in warm water dompelen en de weerstand meten.
    Sensor zit in een flens rechts vooraan (als je voor de wagen staat) onderkant de flens ,bovenaan zit een andere sensor .
    De oude sensor had een aansluiting met 4 pinnen de nieuwe sensor heeft 3 pinnen maar dat is geen probleem het werkt.
    GR
    Marc
    Wat je beschrijft in de sensor voor de temperatuurmeter, temperatuur alarm lampje en een evt airconditioning. De sensor voor de inspuiting zit tegenover de 4 polige aan de bovenkant en die heeft een zwarte 2 polige stekker.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Beste,

    Ik heb vandaag kunnen kijken aar de lambda sonde dit was helaas niet de aanstichter zo is er geen verbetering maar zelfs een kleine verslechtering als ik de stekker er af haal. daarnaast heb ik op advies toch de temperatuursensor vervangen ook dit bracht geen resultaat helaas. Ik heb nog en een keer goed gekeken naar de vacuüm slangen ( carter, onder het spruitstuk en het gedeelte bij de gasklep. Het viel mij wel op dat ik een gesis hoor in het inlaatspruitstuk, rondom de gasklep.

    Zelf baal ik hier nog al van omdat ik toch redelijk afhankelijk ben van mijn auto.

    Wellicht heeft het gesis iets te maken met het probleem, al durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen.

    Ik hoop graag nog meer tips en tricks te krijgen. bijvoorbaat dank !

    GR, Casper

  10. #9
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Ik zou juist zeggen om met mijn meting aan de slag te gaan (wat je wat ik uit jouw bericht kan afleiden nog niet hebt gedaan), aangezien dat nu de meest reële optie lijkt te zijn na alle andere dingen die je nu hebt gedaan. Het gesis rond de gasklep heb ik bij meerdere 5 cilinders gehoord overigens, allen liepen zeer verschillend en geen optimaal, maar ook weer niet te belabberd.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    En ik kan geen scenario bedenken waar valse lucht zou zorgen voor een niet aangestuurde koudestartinjector.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Dat kan ook niet ik weet niet of die persoon al wat metingen heeft uitgevoerd, meten is weten.

    Controleer eens je inspuitventiel demonteer hem start de motor en kijk of hij mooi verneveld.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Ik heb deze meting nog niet gedaan, omdat het nog al een werk is om bij de ECU te komen en ik het door studeren nogal druk heb.

    Ik heb wel de auto uitgelezen met de knipper codes, hieruit kwam dat er geen storingen waren.

    Hoe kan ik de pinnen van de ECU herkenen, ik kan hier niks over op internet vinden.
    zodra ik deze informatie en tijd heb zal ik de ECU gaan doormeten.

    GR,
    Casper

  14. #13
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    De stekker loshalen. Op de stekker zit een kapje vast met kruiskopje, deze kruiskop losdraaien en je kan het kapje los nemen van de rest van de stekker (ofja, aan de kant schuiven), als het goed is staat de pinbenummering op het plastic waar de connectoren inlopen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Koudestartinjector krijgt geen signaal 2.3E NG (Coupe)

    Beste,

    Het bleek inderdaad te gaan om een kapotte ECU, deze is nu vervangen door een andere en de auto start en rijd beter als hij ooit heeft gedaan.
    Allemaal bedank voor de tips en excuses voor de late reactie.

    MVG,

    Casper

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •