Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Slechte koude start 2.2 KV

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    27
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Slechte koude start 2.2 KV

    Hallo!

    Ik zit al tijdje met een probleem met mijn Coupe B3 2.2 KV (K-jetronic)
    Bij koud start (hoe kouder buiten hoe erger) start hij vrij slecht.
    Slaat wel aan maar valt direct terug stil of sputtert heel hard.
    Bij starten met voet op het gas blijft hij wel lopen, soms ook wel wat sputteren.
    Bij gas geven op koude motor, valt de toeren helemaal weg en gaat vervolgens wel in toeren omhoog zoals je gas geeft.
    Vacuumpotje aan de onsteking ook al vervangen door een nieuwe, membraam was kapot maar dit was het probleem niet.

    Pas startte hij helemaal niet meer, ook geen vonk meer. ECU van de onsteking vervangen door een nieuw exemplaar en dat probleem was verholpen.

    Iemand een idee wat dit kan zijn?
    -1989 Audi Coupé 2017-...
    -1986 Audi 90 2.2 2014-2017 RIP :(
    -1993 Audi 80 1.9TDI |recycling OEM parts| 2013-2014

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte koude start 2.2 KV

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden. Titel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte koude start 2.2 KV

    Het gedrag wat je beschrijft van de motor lijkt op een dode koudstartinjector, niet functionerende warmloopregelaar of een overleden thermotijdschakelaar (grote temperatuursensor achterop de cilinderkop). Die laatste kun je testen door te kijken of je met koude motor een weerstand kunt meten over de cilinderkop en elke afzonderlijke pool. De koudstartinjector en warmloopregelaar weet ik niet precies hoe die te meten. Geen vonk van de ontsteking zou ik zeggen dat je bobine rot is, of de kabel tussen bobine en verdelerkap. Een kapotte rotor en/of verdelerkap horen ook nog tot de opties.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte koude start 2.2 KV

    De koudstartinjector kun je eruit halen en in een jampot hangen. Hij werkt of hij werkt niet, als hij niet werkt wordt hij meestal niet aangestuurd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •