Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    hallo, ik heb een probleem met het stationar lopen van mijn coupe quattro, kv motor. na het starten blijft deze niet stationair lopen. mechanisch doe ik alles aan de auto, alleen het elektrische is niet mijn sterkste punt. van de ene op de andere dag blijft de auto niet stationair meer lopen na het starten. een aantal dingen heb ik al geprobeerd. zekeringen nagekeken, de "sigaar" schoongemaakt en ook vervangen voor een andere. stekkers gecontroleerd en massapunten schoongemaakt op het casco. helaas geen succes. als noodoplossing heb ik de luchtschroef op de gasklep opengedraaid om de auto toch nog enigzins rijbaar te krijgen. fijn vindt ik dit niet (koud 400-450 toeren, warm 800-850). heeft iemand een tip voor me wat nog te controleren?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Verplaatst naar het Coupé/Urquattro-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Loopt hij verder wel 'ok' hoger in de toeren en onder belasting?
    Heb je de stationair schroef op de gasklep of de CO stelschroef bij de luchtweger verdraaid?

    Mijn eerste gok zou een vacuumlek zijn. De inlaat rubber tussen gasklep en luchtweger kan een scheur hebben zonder dat je dat goed kunt zien. Even eraf halen en goed inspecteren.
    Anders een lekke vacuum slang.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    het lopen onder belasting en hoger in toeren is verder in orde. de stelschroef op de gasklep heb ik alleen verdraaid om de auto aan de praat te houden. de co-schroef op de luchtweger heb ik niet verdraaid. de auto is op 30 april apk gekeurd en had een co-waarde van 1,2 %. vacuumslangen zijn allemaal nieuw. ook de inlaatslang van de luchtweger naar het inlaatspruitstuk is netjes en heb ik gecontroleerd op scheurtjes. het vreemde is, dat de auto nu na een aantal dagen steeds beter stationair gaat lopen. ook slaat deze niet meer af. de luchtschroef op de gasklep nu verder dichtgedraaid ivm het hoge toerental (1400 toeren). verder niets veranderd sinds het probleem zich voordeed. erg vreemd allemaal.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Ik zou gewoon even je co laten meten is je hc te hoog dan moet je gaan zoeken naar lekkage.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    dank je voor je antwoord, maar lees even mijn verhaal. 1,2% co en alle vacuumdelen al gecontroleerd op lekkage en defecte/lekke delen vervangen.

  7. #7
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Dan ligt het waarschijnlijk aan de brandstoftoevoer. Pomp lijkt mij onwaarschijnlijk, dan komt ie juist niet op toeren (ivm brandstofdruk / opbrengst).
    Ik zou de injectors er eens uittrekken en allemaal in een aparte fles hangen, brandstof relais overbruggen en kijken wat er gebeurt. In rust mogen de injectoren niet druppelen. Wanneer je de weegschaal omhoog trekt moet er benzine uit spuiten. Kijk naar het vernevel patroon en ook de hoeveelheid (bv 10sec de weegschaal op een vaste positie open houden en dan het benzine verschil bepalen in de afzonderlijke flesjes).
    Op het internet kun je verschillende plaatjes zien van kjet injectoren en het vernevel patroon.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Beweegt de luchtweger soepel en sluit deze goed af?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    dank je voor de uitleg. de brandstofpomp(oude was echt op) en filters zijn nieuw. heb de injectoren laten testen bij een revisiebedrijf voor oldtimers. de luchtweger gaat soepel op en neer en de brandstof komt gelijkmatig uit de injectoren. brandstofrelais vervangen uit het onderdelenmagazijn van gesloopte coupes. toch bleef het probleem. tank helemaal leeggereden en octaan 102 getankt. de auto liep na een dag ineens met 1400 toeren stationair. het geheel weer in de beginstand gezet en het probleem lijkt verholpen. stationair 800-850 toeren en blijft goed lopen de laatste 2 weken. ondanks dat ik de auto altijd op winterstalling zet met volle tank ivm verdampen/vergommen tijdens het stilstaan, denk ik dat de brandstofkwaliteit van vandaag de dag niet meer zo goed is voor de oldies als ze langer stilstaan.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.2 KV-motor blijft niet stationair lopen

    Voor elke auto, maar een moderne motor heeft meer mogelijkheden om te compenseren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •