Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

  1. #1

    Standaard 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

    Ik ben in het bezit van een Audi 2,3 20v Quattro. Nu is er een probleem met de lucht/brandstof van de auto ben ik bang. Wanneer de auto stationair loopt. Schommelen de toeren ongeveer 100/50 toeren boven en onder het toerental dat het moet zijn. En wanneer ik gas bij een stilstaande auto vol gas geeft knalt de motor uit het luchtfilter. Wanneer ik langzaam het gas geef gebeurd dat niet. Wanneer je bijvoorbeeld 80 rijd en het toerental constant is is de auto heel direct wanneer je een klein beetje gas geeft gaat de auto meteen harder en wanneer je het gas een beetje los laat direct zachter. Dit was eerder niet en rijd vervelend. Ik heb al geprobeerd de luchtstelschroef te verdraaien maar merk niet echt verschil. Weten jullie wat dit kan zijn ?

    Mvg Mike

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

    Backfires en slecht stationair wijzen op een verkeerd ontstekingstijdstip of een te rijk mengsel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

    Dit kan toch ook door verkeerde afstelling van brandstof lucht komen? Heb je toevallig een tutorial om de stelschroef af te stellen of os dit alleen draaien tot die het goed doet

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

    Wat bedoel je met de lucht schroef? Ik vraag me ook af welke tutorial je gezien hebt. Ik kan het mis hebben maar zo ver ik weet is de 2.3 20V uit gerust met EFI. De verhouding lucht en brandstof is niet zomaar even bij te stellen met een schroef omdat de hoeveelheid brandstof geregeld wordt door de computer aan de hand van de gemeten hoeveelheid lucht.

    Ik zou is beginnen met het checken van de ontsteking:
    - staat van de rotor
    - staat van de verdeelkap
    - staat van de draden
    - bobine
    - timing
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5

    Standaard Re: 2.3 20v loopt slecht stationair en knalt

    https://ibb.co/SK7vFkC

    In een van deze 2 gaatjes zit een stelschroef wanneer je deze uit draait hoor je dat er veel meer lucht aangezogen word als dat je hem in draait. De auto heeft een nieuwe rotor en nieuwe verdeler kap, de ontsteking heb ik op 15 graden voor ontsteking afgesteld, ook zijn er nieuwe bougies ingekomen 3punts van bosch


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •