Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Slecht warm starten 2.3 NG motor

  1. #1
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Hallo mensen sinds paar weken weer in bezit van een leuke b4 coupe met ng motor
    Na hele forum afgestruind tehebben kom ik er nog niet uit bij koude motor start hij top. Loopt stationair OK. Maar uitlaat gassen stinken. Zet hem uit en dan weer starten slaat hij niet aan. Ik dacht eerst de tempratuur sensor op koelwater kanaal bij peilstok. Als ik bij warme motor stekker eruit trek start hij wel maar loopt onregelmatig Heb 2 sensoren van de sloop geregeld. En geprobeerd zelfde effect... dingen op ohm doorgemeten koud warm en reageren goed. Voordat ik de injectors eruit draai las ik ergens als je de pijlstok eruit haald onder het lopen van de motor moet deze uitgaan? Dat doet hij dus niet. Heb de stationair regelaar ook schoongemaakt. Loopt iets beter met koude start. Maar met warme motor zelfde resultaat niet starten. Is dit nu resultaat van vacuum lek?
    Wil zelf niet kloten aan de spinnekop de wagen is altijd dealer onderhouden en ben 2e eigenaar. Maar heeft vanaf 2014 stilgestaan. Maar werdt altijd paar x in de maand gestart hij had lekke stuurbekrachtiging leiding en koppeling hulp cilinder kapot.. Dus alles is nog hartstikke orrigineel.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Ik vermoed gewoon nalekkende injectors.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik vermoed gewoon nalekkende injectors.
    En de actie met oliepeilstok dan Tom? Van mij loopt heerlijk door zonder peilstok.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Gewoon de benzinedruk meten en kijken of de druk blijft of zakt. Dan kan je verder zoeken.

  5. #5
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    Gewoon de benzinedruk meten en kijken of de druk blijft of zakt. Dan kan je verder zoeken.
    Das de volgende stap denk ik. Heb eerst de vacuum gecontroleerd en vond een lek in een slang en heel veel prut in de slangen. Motor zelf vindt dit fijn 2 uur bezig geweest met remreiniger en ontvetter vrouw blij alles zat onder de slug zwaar vervuild. Wat ik me ook bedenk de computer voor de aansturing van de sensoren enz zit rv in de a stijl? Auto was aardig beschimmeld van Binne van het stilstaan en raampje stond 5 cm open dekzijl eroverheen. Mischien slecht contact met die computer cq aanstuurt unit?

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit


  6. #6
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Heeft Iemand De Juiste K. ohm waardes van de 2 polige zwarte temp sensor in koelwater flens?
    VAG nummer: 034906161
    Bosch nummer: 0 280 130 053
    Bij Mij Schommelen De waardes erg
    IK Vermoed dat het niet de goede waardes zijn dat ze bij warme motor veel telaag zijn.
    .
    Heb De 2AGEN Behandeld Met forte injectie reiniger. wagen loopt stuk beter. warme start pakt hij hem sporadisch
    Koude Start Inject krijgt signaal met koude motor. getest met lampje.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Ik denk nog steeds dat de injectors nalekken. Soms helpt ultrasoon reinigen, meestal wordt het gewoon vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik denk nog steeds dat de injectors nalekken. Soms helpt ultrasoon reinigen, meestal wordt het gewoon vervangen.
    Is MOGELIJK Tom. maar zodra motor warm. is en wil niet aanslaan trek ik de 2 polige stekker eraf van de zwarte sensor en hop slaat aan. bij lekkende injectoren zou dat toch niet mogen.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  10. #9
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Dit Is De Waarde met 90 graden motor
    Laat hem nu ff afkoelen. En dan ff weer de waarde meten

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  11. #10
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    En met koude motor....


    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  12. #11
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Misschien heb je hier iets aan https://www.audiforum.nl/forum/model...rt-2-3-ng.html

    die koud start stekker ff loshalen en er een lampje opzetten.
    tijdens het starten Moet het lampje aangaan, voor tenminste 10 sec.
    teminste als de motor Koud is (minder als 20 grC) en korter als het warmer is/wordt-let op maar 1 x per start beurt)
    als het corect is zit er bij jou een 2 polige stekker op het waterleidinghuis aan de kop (die naar de radiateur gaat)
    deze stekker ff loshalen en de sensor doormeten op Ohm (tja het is redelijk warm weer dus ca 20 grC en 1KOhm) bij lager temp word de meting lager en natuurlijk hoger is warmer
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  13. #12
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Meet je hem ook goed? Dus met één stekker op één connectorpin en met één stekker op de massa (tegen de koelwaterflens/buitenbehuizing van de temperatuursensor aan)?
    Zo ja; temperatuursensor wegsmijten en een nieuwe insteken want deze waarden zijn veel te hoog.
    Zo nee; halveer de weerstandswaarden op je meter om op de juiste waarden uit te komen. Koude motor zal nu zo'n 20-25 graden zijn, dus 1500 Ohm koud en 250 Ohm warm. Die 250 mag, de 1500 is echter wat aan de lage kant.

    Maar waarom trek je de injectoren er niet uit? Zitten niet heel ingewikkeld vast, je hoeft alleen het bovenste deel van het spruitstuk eraf te halen en dat is mogelijk wat lastiger, maar met voorzichtig werken zijn de pakkingen gewoon te hergebruiken (tenzij hier een probleem zit). Kun je ook gelijk controleren of de slangen onder het spruitstuk nog lekdicht is. De injectoren zitten er niet ingeschroefd, die zitten in een klemhuls in de zitting geperst, met wat trekken heb je ze zo los en kun je ze in een buisje hangen om te testen op lekken.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  14. #13
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Meet je hem ook goed? Dus met één stekker op één connectorpin en met één stekker op de massa (tegen de koelwaterflens/buitenbehuizing van de temperatuursensor aan)?
    Zo ja; temperatuursensor wegsmijten en een nieuwe insteken want deze waarden zijn veel te hoog.
    Zo nee; halveer de weerstandswaarden op je meter om op de juiste waarden uit te komen. Koude motor zal nu zo'n 20-25 graden zijn, dus 1500 Ohm koud en 250 Ohm warm. Die 250 mag, de 1500 is echter wat aan de lage kant.

    Maar waarom trek je de injectoren er niet uit? Zitten niet heel ingewikkeld vast, je hoeft alleen het bovenste deel van het spruitstuk eraf te halen en dat is mogelijk wat lastiger, maar met voorzichtig werken zijn de pakkingen gewoon te hergebruiken (tenzij hier een probleem zit). Kun je ook gelijk controleren of de slangen onder het spruitstuk nog lekdicht is. De injectoren zitten er niet ingeschroefd, die zitten in een klemhuls in de zitting geperst, met wat trekken heb je ze zo los en kun je ze in een buisje hangen om te testen op lekken.
    Goedemorgen rdv hier kan ik wat van leren thnx haha. had bovengenoemde meting op de polen van de sensor gedaan. Bij deze foto heb ik een pool sensor gepakt en 1 op het water huis met koude motor. Hij geeft deze aan in k ohm. Klopt deze meeting wel of nog verkeerde waardes? De reden dat ik de inlaat er nog niet af heb gehaald is omdat alles nog Maagdelijk vastzit. alles is onverprutst. En dealer onderhouden tot 2014. Toen is hij weggezet.... Met koude motor start hij goed. Warme motor slaat niet aan. Zwarte sensor stekker eraf met warme motor en hij slaat meteen aan. Dat zou met lekkende injectors toch niet zo zijn? Doe straks ff meting met warme motor.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door avus; 09-08-19 om 14:39.
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  15. #14
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    En met 90 graden warme motor nu deze waarde. 1 pin op de fkens en 1 op de sensor pool.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  16. #15
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Die waarden zijn nog conform de handboeken, wel aan de bovengrens, maar de temperatuursensor kan uitgesloten worden.

    Trek nou maar gewoon dat spruitstuk eraf en de injectoren eruit, je bent jezelf het alleen maar onnodig moeilijk aan het maken. Met beleid alles uitbouwen, inbussleutels góéd in in de bouten steken en het liefst een zo lang mogelijke sleutel (evt. verlenging) gebruiken als 'breaker bar', niets loshalen wat niet los hoeft en bijv. bij slangklemmen letten op het ingedrukte patroon hoe je de klem terug moet plaatsen.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  17. #16
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Die waarden zijn nog conform de handboeken, wel aan de bovengrens, maar de temperatuursensor kan uitgesloten worden.

    Trek nou maar gewoon dat spruitstuk eraf en de injectoren eruit, je bent jezelf het alleen maar onnodig moeilijk aan het maken. Met beleid alles uitbouwen, inbussleutels góéd in in de bouten steken en het liefst een zo lang mogelijke sleutel (evt. verlenging) gebruiken als 'breaker bar', niets loshalen wat niet los hoeft en bijv. bij slangklemmen letten op het ingedrukte patroon hoe je de klem terug moet plaatsen.
    Ga ik na de vakantie ff doen. Maar waarom start hij dan wel met warme motor en losgekoppelde sensor rvd?. En dan de injectors na demontage ultrasoon reinigen neem ik aan. En de benzinedruk meten na de pomp.? Of is dat overbodig in dit geval?

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  18. #17
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Benzinedruk meten is ook wel een goede, dampbellen in de leiding door een te lage vasthouddruk kunnen ook tot slecht startgedrag leiden.

    Waarom hij start zonder sensor? Geen idee, die systemen hebben wel de neiging om je radeloos te maken door onlogisch gedrag te vertonen. Sowieso genereert het ontbreken van de temperatuursensor een foutcode en die sensor is erg belangrijk voor het vormen van een mengsel, gegarandeerd dat het systeem in een noodloop schiet waarbij een hoeveelheid benzine wordt ingespoten waarop het systeem altijd zou moeten lopen.

    Het is in mijn ogen echter niet relevant dat hij start zonder de sensor, hij moet gewoon starten mét die sensor en waarom hij dat niet doet kan in de benzinedruk of het na-lekken van de injectoren zitten.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  19. #18
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Met luchtbellen in de leiding start hij altijd heel moeilijk en na heel lang starten, met of zonder sensor maakt dan niets uit.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  20. #19
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Met luchtbellen in de leiding start hij altijd heel moeilijk en na heel lang starten, met of zonder sensor maakt dan niets uit.
    Hmmm dus luchtbellen in de leiding is het dus niet...
    Wat me wel opviel is dat de rotor zware inbrand punten heeft alsmede de verdelerkap. Slim om tevervangen. Beste is bosch dacht ik.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door avus; 13-08-19 om 16:49.
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  21. #20
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht warm starten 2.3 NG motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus Bekijk Berichten
    Hmmm dus luchtbellen in de leiding is het dus niet...
    Wat me wel opviel is dat de rotor zware inbrand punten heeft alsmede de verdelerkap. Slim om tevervangen. Beste is bosch dacht ik.

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Update heb nieuwe rotor en verdeelkap en tempsensor gemonteerd voor de start injector. rotor en verdeler waren versleten.
    Start koud beter. Van de bevriende minteur mocht ik de injectoren niet verwijderen hij wil eerst de ontsteking afstellen en co meten staat wsch terijk. Ook wil hij de benzinedruk meten. Andere bevriende garagehouder met veel audi en nsu zegt dat het de oude benzine is. Heb er namelijk kwaliteit injectie reiniger ingegooid en 20 euro nieuwe benzine. Er zat nog een kwart tank oude benzine in uit 2014. Omdat we bij het ophalen dachten dat de tank leeg was. En later er achter kwamen dat de stroom verdeler kapot was in de tellerset. Daarom veel oude benzine in systeem.


    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •