Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    27
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

    Goede avond,

    Pas een mooie Coupe Quattro 2.3NG gekocht met een probleem.

    Wagen start maar loopt heel moeilijk, rond de 400 toeren. Als ik dan vervolgens gas geef valt hij uit.
    Ondertussen al 2 KE JETRONIC systemen geprobeerd en ontsteking gewisseld.

    Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

    *bericht aan Tom beetje onnodig zonder een uitleg van mij een topic te sluiten, niet?
    Ik heb alles wat in die topics staan, geprobeerd maar niks bied de oplossing. En geen probleem is gelijkaardig..
    Laatst gewijzigd door FourRingsFiveCylinders; 19-08-19 om 22:21.
    -1989 Audi Coupé 2017-...
    -1986 Audi 90 2.2 2014-2017 RIP :(
    -1993 Audi 80 1.9TDI |recycling OEM parts| 2013-2014

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

    Brandstofdruk meten.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

    Als je de volgende keer een topic post met een vraag die al tientallen keren is gesteld, zou je dan:
    - een behoorlijke topictitel willen bedenken, beter dan '2.3 NG probleem', zeker als ik het al een keer heb veranderd
    - in elk geval willen aangeven wat je al hebt geprobeerd, zodat het niet overkomt alsof je geen enkele moeite hebt gedaan om op het forum te zoeken. Twee injectiesystemen en twee ontstekingen wisselen klinkt niet als 'ik heb alles al geprobeerd war er wordt gesuggereerd'.

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door tom; 20-08-19 om 00:48.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

    Meer details nodig:

    - Vertoont hij deze problemen alleen maar koud? Of blijft dit doorgaan als hij warm is?
    - WAT heb je van de KE-Jetronic systemen gewisseld? Heb je enkel de luchtweger gewisseld? Heb je de goede luchtwegers teruggeplaatst? Dit laatste is sowieso belangrijk omdat er wel degelijk een verschil zit in de drukcorrector, brandstofverdeelunit en luchtwegerplaat tussen die van een 2.0 en een 2.3. Heb je ook de ECU's gewisseld? En daarmee bedoel ik die van de ontsteking en de injectie want dat zijn twee aparte. Heb je de injectoren gewisseld? Heb je de koudstartinjector gewisseld? Heb je alle sensoren een keer gewisseld?
    - Staat de distributieriem op tijd?
    - Heb je het vacuumwerk op lekken en porositeit gecontroleerd?
    - Heb je de carterontluchting gecontroleerd?

    Als je hier nou iets meer details over post, heb je misschien kans dat mensen hier bereid zijn om te helpen. Anders beginnen we toch weer te schieten met de algemene oplossingen waar jij mogelijk niks aan hebt.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    27
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: 2.3 NG loopt laag stationair en valt uit bij gas geven

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Meer details nodig:

    - Vertoont hij deze problemen alleen maar koud? Of blijft dit doorgaan als hij warm is?
    - WAT heb je van de KE-Jetronic systemen gewisseld? Heb je enkel de luchtweger gewisseld? Heb je de goede luchtwegers teruggeplaatst? Dit laatste is sowieso belangrijk omdat er wel degelijk een verschil zit in de drukcorrector, brandstofverdeelunit en luchtwegerplaat tussen die van een 2.0 en een 2.3. Heb je ook de ECU's gewisseld? En daarmee bedoel ik die van de ontsteking en de injectie want dat zijn twee aparte. Heb je de injectoren gewisseld? Heb je de koudstartinjector gewisseld? Heb je alle sensoren een keer gewisseld?
    - Staat de distributieriem op tijd?
    - Heb je het vacuumwerk op lekken en porositeit gecontroleerd?
    - Heb je de carterontluchting gecontroleerd?

    Als je hier nou iets meer details over post, heb je misschien kans dat mensen hier bereid zijn om te helpen. Anders beginnen we toch weer te schieten met de algemene oplossingen waar jij mogelijk niks aan hebt.
    Probleem is opgelost, de steen van de katalysator was los gekomen en zo verstopt geraakt.
    -1989 Audi Coupé 2017-...
    -1986 Audi 90 2.2 2014-2017 RIP :(
    -1993 Audi 80 1.9TDI |recycling OEM parts| 2013-2014


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •