Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 2.3E (NG) Big brake

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.3E (NG) Big brake

    Hallo vraag,

    Ik ben bezig het onderstel van mij audi te herstellen nu was ik aan het rond neuzen over grotere rem schijven en klauwen, iemand enige ervaring mee of weet er iets van? Wat een makkelijke betaalbare optie zou zijn?

    Standaard naar mijn weten is de schijf 257mm met een klauw met 1 pot er in. Standaard steek 4x108.

    Hartelijk dank voor de moeite!
    Groeten,

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    Betere schijven en blokken leveren m.i. voldoende remkracht en minder fading op. Op zich zijn de remmen niet onderbemeten voor 136 pk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    Precies wat Tom zegt. Remmen van een 2.3 zijn zeer adequaat voor normaal gebruik. Mocht je dit dan echt willen upgraden dan zal je naar het sport onderstel moeten gaan. Houdt oa in je steek ombouwen naar 5x112 en dan de dubbele zuiger klauwen erop zetten. Ik heb t heel even kort overwogen voor mijn 100. En hoe langer ik er over nadacht wat er moest gebeuren, hoe sneller ik het idee schrapte.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    de 2.8 heeft wat grotere schijven (en klauwen?) en ook 4x108, voor je NG zou dat al een verbetering zijn. weet niet zeker of t zo over te zetten is.
    (dezelfde remmen als de S2, daar zijn ze echt niet goed genoeg voor, maar die heeft een bak paarder en kilos's extra)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
    Precies wat Tom zegt. Remmen van een 2.3 zijn zeer adequaat voor normaal gebruik. Mocht je dit dan echt willen upgraden dan zal je naar het sport onderstel moeten gaan. Houdt oa in je steek ombouwen naar 5x112 en dan de dubbele zuiger klauwen erop zetten. Ik heb t heel even kort overwogen voor mijn 100. En hoe langer ik er over nadacht wat er moest gebeuren, hoe sneller ik het idee schrapte.
    Je hoeft niet persé naar 5x112 voor de G60 klauwen, maar die spullen zijn volgensmij wel makkelijker aan te komen. De 90 20V is volgensmij ook met de G60 klauwen geleverd en heeft 4x108 steek.

    Specs van de G60 klauwen:
    dubbelpots klauwen; 47 en 40 mm
    remschijfdiameter: 276 mm

    En anders is er inderdaad de remmerij van een S2 die zeker wel voldoende is voor het gewicht van de coupé + de 136 pk van de NG.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Je hoeft niet persé naar 5x112 voor de G60 klauwen, maar die spullen zijn volgensmij wel makkelijker aan te komen. De 90 20V is volgensmij ook met de G60 klauwen geleverd en heeft 4x108 steek.

    Specs van de G60 klauwen:
    dubbelpots klauwen; 47 en 40 mm
    remschijfdiameter: 276 mm

    En anders is er inderdaad de remmerij van een S2 die zeker wel voldoende is voor het gewicht van de coupé + de 136 pk van de NG.
    Ik ben in het bezit van een 90 2.2. en was ook aan het kijken voor G60 klauwen. Ik ben er achtergekomen dat de 2.3 20v inderdaad de 276mm schijven met steek 4x108 heeft. Enkel hebben de schijven van de 90 20v (4gaats) een hoogte van 52mm en de 5gaats 56mm. Het is slechts 4mm, maar vraag het toch liever voor de zekerheid. Met remklauw en remzadel G60 is dit plug and play op mijn 90?

    alvast bedankt.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E (NG) Big brake

    Het zijn allemaal geen extreme afmetingen. Volgens mij moet het binnen in een 15 inch velg wel passen. Dat is bijvoorbeeld standaard voor mijn 1990 Coupe quattro 2.3 20V. En ik meen zelfs dat daarvoor vroeger winterbanden met 14 inch velgen werden aangeraden. Dus dan zou dat moeten passen. De schijven en blokken zijn volgens mij allemaal OEM (Bosch dacht ik) nog goed te krijgen.
    Qua klauw is even de vraag hoe die op de veerpoot gemonteerd is. Het helpt wel als je een Onderhoudshandboek erbij hebt. Al is het maar voor de foto's van de verschillende onderdelen op de diverse modellen.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •