Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 7A ontsteking en vacuumslangen

  1. #1

    Post 7A ontsteking en vacuumslangen

    Hallo, mijn audi 7A motor heeft een probleem met stationair lopen. met rijden is er geen probleem alleen met stationair lopen krijgt de motor veel te veel benzine en loopt hierdoor onregelmatig. als eerste wil ik controleren of de ontsteking goed staat. alleen bij hoeveel toeren per minuut moet je de ontsteking bijstellen of controleren. ten tweede wil ik controleren of het vacuum gedeelte goed aangesloten zit. is er iemand die een goed schema heeft van hoe alles aangesloten moet zitten en waar? verder kan het ook een electronisch probleem zijn alleen weet ik niet zo goed van welke componenten dit afhangt en hoe ik deze componenten kan testen en uitsluiten.

    ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen,

    met vriendelijke groet,

    Mike Mul

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 7A ontsteking en vacuumslangen

    Je hebt volgens je vorige topics over ditzelfde probleem een aftermarket tank en pomp. Er is je al verteld dat die pomp waarschijnlijk een te hoge opbrengst of druk levert. Vervang eerst de pomp eens door een exemplaar met originele specs.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 7A ontsteking en vacuumslangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Je hebt volgens je vorige topics over ditzelfde probleem een aftermarket tank en pomp. Er is je al verteld dat die pomp waarschijnlijk een te hoge opbrengst of druk levert. Vervang eerst de pomp eens door een exemplaar met originele specs.
    hallo, de nieuwe pomp is identiek aan de originele pomp en ook qua opbrengst. De brandstof die teveel word geleverd bij stationair word terug gepompt via de retourleiding.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 7A ontsteking en vacuumslangen

    Als je 'Audi 7A troubleshooting' in google intikt krijg je veel hits waar ook dergelijke problemen tussen staan. Ik kan je aanraden om een Bentley-handboek te kopen, dat is eigenlijk onmisbaar bij deze motor. Wel in het Engels en niet erg goedkoop, maar hopelijk vind je op ebay een gebruikt exemplaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 7A ontsteking en vacuumslangen

    Is jouw 7A nog helemaal origineel? Belangrijk om te weten bij het helpen met de oplossing...

    Er zijn inderdaad heel veel mogelijke problemen en bijbehorende oplossingen. Het eerste wat ik je aan zou raden: gooi eens een flesje brandstofreiniger door de volgende tankvulling. Baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik heb hier goede ervaringen mee! Koop je voor €10,00 bij elke degelijke benzinepomp.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 7A ontsteking en vacuumslangen

    Kan inderdaad van alles zijn:
    Ik heb 10 jaar geleden de Hitachi injectoren vervangen door Bosch exemplaren die korter zijn en daarom een verloopstukje nodig hebben. Als je zelf kunt draaien, zie http://www.20v-sauger-tuning.de voor meer info (Duits, maar gratis ;-))ook voor bouwtekeningen.
    Je kunt de hele set onder andere bestellen bij 034 motorsport die voor de i5 motoren van Audi een aparte lijst met goodies hebben. Zitten in Californië, maar leveren wel snel (ik had mijn bestelling met drie dagen in huis) Daar heb ik mijn set dus besteld (inclusief aangepaste bedrading), gek genoeg was dat voordeliger dan bij de Brezan om de hoek of zo. Houd wel rekening met invoerrecht/BTW. Overigens loopt de 7A er wel beter mee: ongeveer 10% zuiniger en pakt beter op.

    Maar zoals de andere schrijvers al melden: het kan van alles zijn. Vacuüm is een dingetje na deze tijd: rubber is na 30 jaar vaak wel aan het einde van de levensduur.
    De stappenmotor kan vast zitten (stationair regeling die bij het luchtfilter zit) en een nieuwe is lastig te krijgen. Brandstofdruk kan een probleem zijn. Kan zijn dat de drukregelaar kapot is? Maar dit zijn motoren met best veel techniek, maar weinig diagnose mogelijkheden. Dus het is en blijft een kwestie van veel doormeten en proberen.
    Laatst gewijzigd door Marinus; 03-08-20 om 15:50.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •