Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

  1. #1
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    Hallo leden
    ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar geen treffend antwoord gevonden.
    Ik heb een audi coupe 2.3e uit 1993
    afgelopen week viel me op dat de temperatuur meter rare waardes aangeeft van een graad of 0 tot 60
    ik dacht eerst de contacten achter op de tellerset, alles gecleaned etc vorig jaar had ik de 3 poot stroom verdeler achter op de tellerbak al vervangen door een nieuwe omdat de benzine meter en de tempsensor ook niet goed werkten, tot vorige week deed alles goed
    zaterdag duitsland in en ff het gas ingetrapt, hij kwam goed omhoog 110 graden
    de rest van de terugweg in nl rondt de 60 graden,
    de volgende dag ff stukje rijden komt matig omhoog, heb ff aan de draden onder de f76 sensor oftwel de
    Multifuzzi toen kwam de meter weer verder uit de hoek. ik dacht ff de stekker schoonmaken met contact spray, ook geen zichtbare oxidatie en niet teveel gebruikt zodat dat hij erin verzuipt sindsdien doet de meter niks meer..... via een duits forum moeswt ik de stekker uit de 4 polige sensor trekken en punt t doormeten, op contact zetten en daar moest tussen de 9 en 10 volt op staan voor de aansturing temparetuur meter eh er komt practisch geen spanning af, de benzine meter doet het perfect
    ik snap het riedeltje niet meer. dat de sensor kapot zou zijn ok, maar dan moet ik toch spanning op punt t hebben???? ik heb de kabel proberen tevolgen maar dat is een zoekwerk omdat hij in een dikkere kabel samenkomt de constante plus op de stekker
    heb ff een afbeelding bijgevoegd
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    Het verband tussen de benzinemeter en de temperatuurmeter snap ik niet. Je sensor is waarschijnlijk gewoon dood.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    hey tom. standaard audi 80 probleem is als de spanningsregelaar kapot is de temp en de benzine meter niet of onnauwkeruig zijn, dat is dus uitgesloten dat bedoelde ik daarmee tezeggen.
    dan het verhaal van een stroommeting op punt t van de stekker van de sensor als ik de duitsers zo hoor moet daar een spanning op staan, of heb ik het nu verkeerd?
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    Kost die sensor niet iets van een tientje? Ze gaan regelmatig stuk, dus ik zou er gewoon een nieuwe indraaien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    Is het een raar idee als ik zeg dat de thermostaat aan het overlijden is? Ik heb zulke dingen toen ook gezien.


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3, temperatuurmeter geeft verkeerde waarde aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus Bekijk Berichten
    hey tom. standaard audi 80 probleem is als de spanningsregelaar kapot is de temp en de benzine meter niet of onnauwkeruig zijn, dat is dus uitgesloten dat bedoelde ik daarmee tezeggen.
    dan het verhaal van een stroommeting op punt t van de stekker van de sensor als ik de duitsers zo hoor moet daar een spanning op staan, of heb ik het nu verkeerd?
    Op de temperatuurmeter staat spanning (12 volt) en die loopt door het metertje heen naar de sensor op het blok, dus daar moet je idd spanning meten...hou je die draad tegen massa dan moet de meter maximaal uitslaan.
    Laatst gewijzigd door fons716; 29-10-20 om 18:09.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •