Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.3 - 20V 7a blok in een VW LT Brandweerbus

  1. #1

    Standaard 2.3 - 20V 7a blok in een VW LT Brandweerbus

    Ruime tijd geleden ben ik gestart met het ombouwen van mijn VW LT brandweerbus naar een vlot rijdende camper. Wat is er dan mooier dan een 2.3 20V blok in de bus bouwen? Doet blok past op de versnellingsbak dus waarom ook niet. Na diverse aanpassingen zoals motorsteunen maken, carterpan van 6 cilinder inkorten en passend maken voor 5 cilinder zodat het blok netjes schuin staat, dynamo naar andere zijde, andere brandstofpomp, en nog wat meer puntjes.

    Het blok komt uit een Audi 90 Quattro coupe uit 1990 die niet meer te redden was. Al met al een hoop opgelost, nu loop ik tegen een probleem aan waar dit mooie Forum mij misschien verder kan helpen. De kabelboom en ECU is overgezet in de bus, echter krijg ik geen vonk… De gehele kabelboom doorgemeten, geen draadbreuk. ECU staat aan, plussen en minnen goed op accu met zekeringenkastje er tussen. Bedrading naar goede sensor, vliegwiel van S2 welke passend is op blok dus hall sensor zou goed moeten gaan.

    Nu ben ik op zoek naar iemand die het elektrische systeem kan doormeten om te ontdekken waarom de motor niet vonkt. Kent iemand een liefhebber die dit kan en wil (tegen betaling uiteraard). De bus staat in de buurt van Breda. Andere optie is om een geheel nieuw motormanagement systeem aan te sluiten op de motor, dan zit ik goed naar de toekomst toe en kan ik eea inlezen en afstellen. Hebben jullie ervaring met bedrijven die dit doen en kunnen?

    Hopelijk krijg ik met wat hulp dit mooie blok aan de praat, dank alvast voor het meedenken.
    Groet Rick

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.3 - 20V 7a blok in een VW LT Brandweerbus

    Je zou eerst zeker moeten weten of je signaal krijgt van die hall sensor, met een uitlees unit of een scope.

    Alternatief is deze.
    https://www.efignition.nl/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •