Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Spontaan startprobleem

  1. #21

    Standaard

    Kzou toch eens kijken of de massaverbinding van het blok naar je chassis goed is. Heb ooit dezelfde problemen gehad en dat bleek een heel slecht contact van de massakabel te zijn. Als de motor warm is, wordt de weerstand in die kabel groter. Als de aansluiting slecht is en de weerstand neemt toe door de warmte dan klinkt het alsof je met een bijna lege accu start.
    Ik heb er zelfs een extra massakabel bijgeplaatst.

    En een lambdasonde wil toch ook wel zorgen voor problemen met koude of juiste warme moter?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  2. #22

    Standaard

    Toen ik eens bij de dealer was, om de computer te laten uitlezen vertelde deze de temp sensor deze problemen ook wel eens wil veroorzaken.

    Hij vertelde dat de temp sensor zei ik ben koud en een ander ding zei nee je bent warm, deze beiden hadden dus een conflict. Zoiets was het, het lijkt XP wel.

    Heb ik ook maar vervangen, omdat deze toen ook een storing veroorzaakt had.
    Dat schoot me net te binnen, die sensor heb het over een 1.8 20 V koste € 26.00. ( niet bij de dealer )



    Nou ja, zo blijf je toch mooi met je hobby bezig.

    Ronnie

  3. #23
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    AL je wilt testen of je massa van je motor niet goed is kun je bij het starten even een startkabel tussen je blok en de massa pool van je accu plaatsen.
    Als hij beter start heeft het zin om dit verder te onderzoeken.

    Ik had een soortgelijk probleem met mijn GTI...soms wel soms niet starten.

    Marco
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  4. #24

    Standaard

    Hey TenS3 is het probleem al verholpen ???

    Ronnie

  5. #25

    Standaard

    Verholpen is een groot woord, hij start sinds maandag als voorheen (dus niet van harte maar doet het wel).
    Ik heb er vandaag 2 flessen Bardahl-injectiereiniger in gegooid en ben net een terug van een flinke cruisetocht. Ik heb het gevoel dat hij al wat strakker loopt maar verder kan ik nog weinig zeggen. We zullen zien.

    Ik ga nog wel ff REVSRACER`s tip uitproberen om te zien of hij wat makkelijker wil aanslaan.
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Afgelopen weekend mijn alledaagse bak even uitgelaten in Duitsland na een sleutelsessie, dat levert zeker twee dagen een veel prettiger rijgedrag op... mooier rondlopende motor, prettiger oppakken enzo. Helaas, vanmiddag twee uur bezig geweest met rijden van Nieuwegein naar Bunschoten, en nou rijdt-ie weer even hakkelig...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard

    probleem lijkt een beetje op wat ik met mijn 200 5T nu heb, alstie koud is, en een dag heeft stil gestaan, (of langer) dan startie gelijk, istie warm, dan startie niet, ben er achter gekomen bij mij dat het een brandstof probleem is, hij krijgt te veel brandstof,hij draait dus wel rond, en af en toe hoor je iets alsof hiji wil gaan lopen, maar lopen ho maar, wat iik gedaan had, is de voeding v/d brandstof pomp los gehaald, en dan gaan starten, dan looptie, op het moment alstie loopt weer de brandstofpomp mee laten lopen, en dan gaat het goed..... erg vaag, ben er nog niet achter wat ik daar zelf nou voor permanente oplossing voor moet gaan verzinnen, maar misschien helpt dit jou
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Hmm, dat klinkt idd bekend. Ik had van het weekend ook in eerste instantie het gevoel dattie verzopen was. Misschien dat het met de startonderbreker te maken heeft, die schakelt nl de brandstofpomp uit.

    Het is ook zo als dat de motor direct na het starten ff langzaam staat te zagen. Hij schommelt dan 3-5x tussen de 500 en 1400rpm en de eerste keer moet ik ff wat gas geven anders slaattie af. Is dat hetzelfde probleem of iets anders?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Is dat niet een permanent lopende koudestartinjector, Maarten? Dan verzuip je 'm als-ie warm is.

    Ik zat ook nog te denken aan een slechte soldeerverbinding in het brandstofpomprelais, Janco. Die dingen worden nogal heet en dan wil er wel eens een contactje wat minder worden. Als-ie dan koud is, ben je daar weer vanaf.
    Als je dit relais vervangt, dan alleen door een relais van een vijfcilinder want anders heb je een gratis toerenbegrenzer op 4850 t/min...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Standaard

    hehehe, ik had nog een stukje toegevoegd maar je bent weer zo snel :wink:


    Brandstofrelais zal toch ook niet het einde van de wereld kosten? Het is iig een goeie tip, thanx!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #31
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    brandstof relais: (plaats 10 zekering kast)
    motor code KX 321 906 059F 56,00
    DZ 443 907 385G 71.71
    JN ,, ,, 385H 71.71
    J ,, ,, 385F 71,71

    regelaperaat relais stationer toerental (onderdasb plaats 8)
    811 905 343 57,86
    Relais lambdasonde
    431 951 253H
    141 951 253B (OOK ALS RELAIS VOLLASTVERRIJKING)
    bijden 19,00
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Is dat niet een permanent lopende koudestartinjector, Maarten? Dan verzuip je 'm als-ie warm is.
    Waar vind ik dat ding

    Kan dat ook de oorzaak zijn dat er zo'n enorm witte/grijze rook uitkomt als ik hogere toeren met dat ding maak? (brandstof overschot) Ik dacht eerst aan lekke koppakking, maar het blok ziet er goed uit, geen mayo onder oliedekseltje, geen bubbeltjes in koelvloeistof, hartstikke helder, en hij verliest ook niets...
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  14. #33
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    koudstart verstuiver zit in het gegoten luchtbuiskromming, aan de binnen zijde aan de dikke kant.
    hiervandaan loopt een benzineleiding dus deze ff volgen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #34

    Standaard

    Hmmmm... maar eens gaan zoeken morgen tijdens mijn klusdag
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  16. #35

    Standaard

    Ik had van de week ongeveer hetzelfde. Als de auto een dag had gestaan startte die niet. Afgelopen maandag ANWB gebeld. Motorkap open, ik starten en de motor liep gelijk. Balen voor die monteur. Gisteren hetzelfde probleem, weer ANWB gebeld, nu startte de wagen gelukkig niet. Wat bleek, een of andere naald in het injectiehuis plakt als het ware vast aan de bodem waardoor er geen benzine wordt ingespoten. Het is dus gewoon een kwestie van vervuiling. Kwam wel vaker voor bij VW/Audi zij die monteur. Dit verklaart ook het feit dat er bij het starten geen benzinedampen werden waargenomen. Dit verklaard ook het feit dat ie na het starten inderdaad wel eens moeizaam oppakt, begint met 200 toeren oid. Bij gasgeven gaat ie dan naar stationair.
    Remedie, 2 flesjes injectiereiniger in de tank volgens de monteur, of anders ultrasoon laten reinigen(weet alleen niet waar ?)
    Misschien heb je hier wat aan ?

    gr. Johan

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    66
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard re: Spontaan startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten Bekijk Berichten
    probleem lijkt een beetje op wat ik met mijn 200 5T nu heb, alstie koud is, en een dag heeft stil gestaan, (of langer) dan startie gelijk, istie warm, dan startie niet, ben er achter gekomen bij mij dat het een brandstof probleem is, hij krijgt te veel brandstof,hij draait dus wel rond, en af en toe hoor je iets alsof hiji wil gaan lopen, maar lopen ho maar, wat iik gedaan had, is de voeding v/d brandstof pomp los gehaald, en dan gaan starten, dan looptie, op het moment alstie loopt weer de brandstofpomp mee laten lopen, en dan gaat het goed..... erg vaag, ben er nog niet achter wat ik daar zelf nou voor permanente oplossing voor moet gaan verzinnen, maar misschien helpt dit jou
    Lijkt een probleem te zijn met de timer/temperatuur sensor, als die niet meer de juiste motortemperatuur leest dan geeft hij de koudestart injector de opdracht om extra brandstof in te spuiten, met als gevolg dat hij verzuipt. Groet, Andre.

  18. #37
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Spontaan startprobleem

    TS is al jaren niet meer gesignaleerd en het probleem stamt uit 2004. Vermoedelijk is het wel opgelost.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •