Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37

Onderwerp: Spontaan startprobleem

  1. #1

    Standaard Spontaan startprobleem

    Nou , ik heb weer wat! Sinds gisteren, dus na aankoop van m`n nieuwe velgen, wil m`n wagen niet starten. Gisteren nadat ik was terug gereden van de bandenboer had ik `m ff 5 minuten uitgezet en daarna wilde hij bijna niet meer starten. Na een paar keer flink doorstarten en met tussenposes van 5-10 min sloeg hij ineens aan.

    Vanmorgen sloeg hij na 2 starten wel aan. Ik ben er ff een eind mee wezen rijden en ik heb nix raars gemerkt. Hij loopt (alssie loopt) verder prima. Eenmaal thuis wilde ik na een uur of 2 ff wat doen maar hij vertikte het weer. Hij doet nu nog steeds nix.

    De startmotor gaat gewoon rond maar verder gebeurd er nix. Heel afentoe hoor je `m bijna aanslaan maar verder noppes en dan ineens uit het niets slaat hij aan. Totnogtoe is het alleen alssie warm is.

    Ik denk zelf dat er ergens een rotte draad zit die het door klapperen (van de 2 maten grotere wielen) bijna helemaal door is. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt met een Golf.

    Heeft iemand nog (andere) suggesties?
    Zoals bv:

    • hallvoeler
      bobine
      accu
      verdelerkap (zat wat olie in)
      contactslot
      etc


    Alvast bedankt!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #2

    Standaard

    Als de startmoter wel rond gaat en de moter net niet aan wil slaan, zou ik denken aan startonderbreker. Want ik heb weleens me klokkenwinkel eruit gehaald en toen de stekkers niet perfect tereug gedaan en toen hij exact hetzelfde als jij beschreef. Maarja kan veel dingen zijn.. Maby ff bij dealer laten uitlezen. Alle foutcodes worden in de cpu opgeslagen...
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  3. #3

    Standaard

    Mijn startonderbreker schakelt de brandstofpomp uit maar laat wel gewoon de startmotor rond gaan. De brandstofpomp funtioneert gewoon. UItlezen doen ze geeneens meer bij een coupé van `89 (hebben ze de apperatuur niet meer voor, zeggen ze).

    Misschien een relevante vraag: Ik zag bij het starten dat m`n oliedrukmeter met schokjes omhoog kwam. Dit duurde vrij lang en bleef op 1 bar staan.
    Ik heb er eigenlijk niet zo op gelet maar als je de wagen op contact zet, moet je oliepomp dan niet gelijk druk opbouwen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    UItlezen doen ze geeneens meer bij een coupé van `89 (hebben ze de apperatuur niet meer voor, zeggen ze).
    Dit kan je echter zelf oplossen door een simpele schakeling te maken zie http://www.20v.org hiervoor,

    http://www.20v.org/tools.htm#VAG1115
    en
    http://www.20v.org/fault.htm

    misschien dat dit je verder helpt, dit heb ik nl. ook gebruikt bij mijn vorige audi (90 quattro 20v).

    Henry.

  5. #5
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Een slecht kontact makende massa kabel kan ook de veroorzaker zijn.

    mvg, Hans.


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Misschien een relevante vraag: Ik zag bij het starten dat m`n oliedrukmeter met schokjes omhoog kwam. Dit duurde vrij lang en bleef op 1 bar staan.
    Ik heb er eigenlijk niet zo op gelet maar als je de wagen op contact zet, moet je oliepomp dan niet gelijk druk opbouwen?
    De olie pomp kan natuurlijk al bij het draaien van de startmotor druk opbouwen maar gaat pas echt goed draaien als de motor loopt, daarom is het van belang de goeie motorolie te gebruiken vanwegen het achterblijven van een smeerfilm op de draaiende delen.
    Ik heb 2 x meegemaakt dat ze niet wou starten.
    Eerst alles nagelopen doorgemeten nix.
    ANWB gebeld en na ruim 1 uur komen ze langs en jawel starten lopen
    sindsdien nergens geen last meer van gehad.

    maar weet je zeker dat je niet toch ergens een vacuum lek hebt
    dit blijft ook een mogenlijkheid, een maand geleden had ik ook zo'n probleempje
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je vonk? Heb je brandstof?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Duh, net deettie het weer na 2 x starten.

    @ tom: vonk kon ik niet testen, ik was vanmiddag alleen maar ik denk het niet.

    Hoe moet ik trouwens zien of ik brandstof heb?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Aanvoerleidinkje bij de spinnenkop iets losdraaien, als er druk op staat komt het er echt uit spuiten...

    Maar een slechte massa levert inderdaad ook startproblemen op. Bij de 10v zit-ie op het spruitstuk, bij de 20v weet ik niet.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Uh, voor zover ik begrepen had heeft de 20v geen spinnenkop. Kan ik dan een injector eruithalen of een benzineleiding ontkoppelen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 20v.org
    Fuel Lines
    (John Holt)
    Symptoms: Smell of gas outside the car after parking, long cranking times to start (fuel pump must repressurize system).
    The fuel lines under the car sometimes develop leaks as a result of corrosion at the points where they mount to the body. Replacement lines from Audi are expensive and can be difficult to obtain. For an alternative, flexible copper line has been suggested, but there is a real danger of developing cracks, and it's not DOT legal. The safest bet is to splice in some steel lines rated for high pressure fuel using fuel injection hose to mate with the existing lines.
    Dit zou ook nog kunnen??
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Als er een plas benzine onder je auto ligt wel ja.
    Heb dat eens gehad dat de auto naar benzine stonk. Uitgestapt en eronder gekeken....... de benzine klaterde eruit als urine na een zuipfeest :drinking: .
    Oorzaak: drukleiding van de toevoer doorgerot.
    Oplossing: leiding was 8 of 10mm doorsnee (weet ik niet meer precies), en dit was precies de maat van brandstofslang. Slangetje (met RVS mantel) laten persen en ertussen gezet.
    Koekje erbij?

  14. #13

    Standaard

    Oké, thanx. dat is het dus niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Aanvoerleidinkje bij de spinnenkop iets losdraaien, als er druk op staat komt het er echt uit spuiten...

    Maar een slechte massa levert inderdaad ook startproblemen op. Bij de 10v zit-ie op het spruitstuk, bij de 20v weet ik niet.

    Tom
    Uh, voor zover ik begrepen had heeft de 20v geen spinnenkop. Kan ik dan een injector eruithalen of een benzineleiding ontkoppelen?
    Iemand ideeen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Uh, voor zover ik begrepen had heeft de 20v geen spinnenkop. Kan ik dan een injector eruithalen of een benzineleiding ontkoppelen?
    Ehh, ik zei toch dat ik niet veel van de 20v weet? :? Ergens gaat de benzine de motor in, daar een klein beetje loshalen. Niet helemaal en niet te lang de pomp laten lopen... injector eruit wippen en boven een jampotje houden werkt ook.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Bougies al nagekeken? Willen ook wel eens startproblemen veroorzaken...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  17. #16

    Standaard

    Links voor in de motor zit een drukregelaar voor de brandstof. Hierop komt als het goed is een gewapende slag uit (vanaf de brandstofpomp).
    Volgens mij moet je deze losdraaien om te kijken of ie brandstof geeft.
    10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, TACHTIG

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Uh, voor zover ik begrepen had heeft de 20v geen spinnenkop. Kan ik dan een injector eruithalen of een benzineleiding ontkoppelen?
    Ehh, ik zei toch dat ik niet veel van de 20v weet? :? Ergens gaat de benzine de motor in, daar een klein beetje loshalen. Niet helemaal en niet te lang de pomp laten lopen... injector eruit wippen en boven een jampotje houden werkt ook.

    Tom
    Jij weet waarschijnlijk meer dan ik maar anderen mogen ook antwoorden :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  19. #18

    Standaard

    Grmf, vanochtend: 1x tik..Brroem. Ksnap er geen tering meer van
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  20. #19

    Standaard

    Dat is wel een vreemd.
    Probeer toch eens een andere sleutel wie weet.

    Ik had ook zoiets in het begin toen ik die A4 had gekocht, maar de tankontluchting was toen ook niet helemaal oke.
    Nu dat is verholpen loopt en start die 100 %.

    Als die nou weer niet wil starten, draai de tankdop dan eens los.
    En doet hij het alleen met vochtig weer ?

    Groetjes Ronnie

  21. #20

    Standaard

    Nee, dat heb ik al geprobeerd en dat maakt geen ruk uit. Het begon trouwens gisteren en toen was het mooi weer.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •