Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 58 van de 58

Onderwerp: 2.3 Motor loopt niet lekker

  1. #41

    Standaard

    Koelvloeistof zakt niet. het zoetige is echt onverbrand.
    Het kan natuurlijk nooit kwaat om het te testen. alleen kan ik dat pas over 1,5 maand...

    groetjes dave

  2. #42

    Standaard

    Het terug vallen in toeren is opgelost doormiddel van de stationair regelschroef.
    Verder is mij nog iets geks opgevallen. De schroef die volgens mij is voor het Co2 afstelling is weg.
    Zie bijlage. Er zit een soort kauwgum op gepakt en als je deze eraf haalt gaat de motor zeer slecht lopen en daarna zelfs uitvallen.
    Ik hoorde dat de motor daar lucht weg zoog. Kan iemand mij vertellen hoe het wel hoort te zitten? En of er nog van die stelschroefjes zijn?

    Probleem 2 nu start die voor geen meter. Ik moet misschien wel 20 sec starten voordat de motor aanslaat.
    Nu had ik mij zo bedacht dat dit met mijn nieuwe brandstofpomp te maken kan hebben dus ga ik deze het weekend 'even'
    omwisselen. Heeft nog iemand dit probleem meegemaakt? en weet misschien iemand of er verschil zit in drukregeling van deze brandstofpompen? op internet stond dat deze pomp geschikt was voor alle NG motoren


    Als ik deze dingen heb opgelost ben ik er bijna doorheen gelukkig
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #43
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Die "kauwgum" die je bedoelt is niet de locatie waar je CO stelschroef zit, maar waarschijnlijk een afgebroken nippel of ongebruikte aansluiting die met dit spul is afgedekt. De CO stelschroef zit tussen je luchtweger en de spinnekop in, een heel klein gaatje waar je met een lange imbus sleutel een klein schroefje kan bij draaien. Mooi dat het terugvallen van de toeren in middels is opgelost.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem
    2015 Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | tuf tuf

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomvB Bekijk Berichten
    Die "kauwgum" die je bedoelt is niet de locatie waar je CO stelschroef zit, maar waarschijnlijk een afgebroken nippel of ongebruikte aansluiting die met dit spul is afgedekt. De CO stelschroef zit tussen je luchtweger en de spinnekop in, een heel klein gaatje waar je met een lange imbus sleutel een klein schroefje kan bij draaien. Mooi dat het terugvallen van de toeren in middels is opgelost.
    Weet je toevallig de maat van de Imbus?
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  5. #45
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij 3mm maar dat weet ik niet zeker. Gewoon even proberen.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem
    2015 Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | tuf tuf


  6. #46

    Standaard

    De foto wat ik heb gemaakt zit daartusse zit die stelschroef?
    Alweer bedankt voor je hulp!
    Ik ga het donderdag gelijk proberen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #47
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    let wel op!
    zonder de juiste aperatuur niet zomaar aan de Co afstelling gaan draaien.
    ik zou eerst eens gaan zoeken waarom die beschreven opening is afgedopt met die "kauwgom" en/of er ergens anders niet iets lekt qua slang oid.
    bij de oudere wagens zijn lekkende slangetjes ed niet ontdenkbaar en zorgen juist voor dit soort probs.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #48
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Dat is de juiste opening. Nooit gas geven met de imbus sleutel erin, anders kan de luchtweger beschadigt raken! En idd even controleren of er nergens vacuum lekken zijn.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem
    2015 Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | tuf tuf

  10. #49

    Standaard

    Het is mij gelukt om de motor goed stationair aan het lopen te krijgen. !
    Als eerste heb ik vrijdag avond de temperatuursensor vervangen. om er voor te zorgen dat er geen boutjes in het blok afbraken heb ik de pomp van de stuurbekrachtiging losgehaald. (ik moest toch die riem vervangen.) Verder was ik er achter gekomen dat er een los contact zat bij de spinnekop met een sensor. (bij de sloop een stekkertje uit een soortgelijke coupe gehaald gesoldeerd en klaar.
    Vervolgens heb ik de motor warm laten draaien. en ben ik met de inbus aan de slag gegaan met resultaat! Loopt nu zeer netjes zonder terugval of schokkerig.

    Verder heb ik los van dit alles ook de rubber van de aandrijfas vervangen (hele klus) als je dit nog nooit gedaan hebt maar het is me gelukt
    En om het af te maken heb ik de hele onderkant en wielkasten met tectyl behandeld.

    En ik heb nieuwe strips aan de deuren gemaakt (de oude hing op half 7.....)
    Kortom het gaat de goede kant uit!


    Toch zijn er nog een tweetal dingen die nog moeten.

    1 de temperatuur meter in de auto werkt nog steeds niet... Iemand nog een idee?

    2 Het starten is nog steeds slecht. Ik moet eerst met startspree spuiten om het beestje enigszins goed te laten starten.
    Iemand nog een idee waar ik naar moet zoeken?


    Alvast bedankt!

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    De sensor die je klokje aanstuurt is een hele dikke sensor, en idd zit er nog een temp sensor en die is voor je regelapparaat. Dat is een dunne sensor. Ze zitten vlakbij elkaar bij het termostaathuis.
    Een van de 2 sensoren is grijs, de ander is blauw.
    Klopt het dat de blauwe je klokje aanstuurt ?
    Die grijze stuurt dan dus je regelapparaat aan ? als deze sensor niet goed is kan dit er dan voor zorgen dat als je je auto start hij de eerste 10 seconden geen vermogen heeft ???

    Groeten,
    Alex

  12. #51

    Smile Sensoren, wie weet er meer over

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    De sensor die je klokje aanstuurt is een hele dikke sensor, en idd zit er nog een temp sensor en die is voor je regelapparaat. Dat is een dunne sensor. Ze zitten vlakbij elkaar bij het termostaathuis.
    Een van de twee is gijs en de ander is blauw.
    Klopt het dat de blauwe het klokje aanstuurt ?? (de blauwe stekker ziet er kleiner uit, maar de sensor is groter)
    Als de grijze dan inderdaad voor het regelapparaat is en de sensor is niet goed, kan dit dan als gevolg hebben dat mijn auto na het starten 10 seconden inhoud, zo erg dat ik eigenlijk door het gas heen trap ???

    Groeten,
    Alex
    die het probleempje graag op wil lossen voor hij met de auto naar Spanje gaat

  13. #52
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex1978 Bekijk Berichten
    Een van de twee is gijs en de ander is blauw.
    Klopt het dat de blauwe het klokje aanstuurt ?? (de blauwe stekker ziet er kleiner uit, maar de sensor is groter)
    Als de grijze dan inderdaad voor het regelapparaat is en de sensor is niet goed, kan dit dan als gevolg hebben dat mijn auto na het starten 10 seconden inhoud, zo erg dat ik eigenlijk door het gas heen trap ???

    Groeten,
    Alex
    die het probleempje graag op wil lossen voor hij met de auto naar Spanje gaat

    Moet je even proberen kost je de kop niet. Je kunt er misschien toch beter een nieuw topic over aanmaken, mss is het wel iets anders..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  14. #53

    Thumbs up

    Ik sluit dit topic En wil alle mensen die mij geholpen hebben met de problemen heer erg bedanken!
    Voor de laatste 2 problemen begin ik het een nieuw topic

    groetjes dave

  15. #54
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Het is mij gelukt om de motor goed stationair aan het lopen te krijgen. !
    Als eerste heb ik vrijdag avond de temperatuursensor vervangen. om er voor te zorgen dat er geen boutjes in het blok afbraken heb ik de pomp van de stuurbekrachtiging losgehaald. (ik moest toch die riem vervangen.) Verder was ik er achter gekomen dat er een los contact zat bij de spinnekop met een sensor. (bij de sloop een stekkertje uit een soortgelijke coupe gehaald gesoldeerd en klaar.
    Vervolgens heb ik de motor warm laten draaien. en ben ik met de inbus aan de slag gegaan met resultaat! Loopt nu zeer netjes zonder terugval of schokkerig.

    Verder heb ik los van dit alles ook de rubber van de aandrijfas vervangen (hele klus) als je dit nog nooit gedaan hebt maar het is me gelukt
    En om het af te maken heb ik de hele onderkant en wielkasten met tectyl behandeld.

    En ik heb nieuwe strips aan de deuren gemaakt (de oude hing op half 7.....)
    Kortom het gaat de goede kant uit!


    Toch zijn er nog een tweetal dingen die nog moeten.

    1 de temperatuur meter in de auto werkt nog steeds niet... Iemand nog een idee?

    2 Het starten is nog steeds slecht. Ik moet eerst met startspree spuiten om het beestje enigszins goed te laten starten.
    Iemand nog een idee waar ik naar moet zoeken?


    Alvast bedankt!


    Dinsdag gaan ze bij ook het stationair proberen af te stellen nadat ze de uitlaatspruitstuk pakkingen hebben vervangen want ik heb precies dezelfde problemen. Je ruikt de uitlaatgassen ook goed, wat dus duidt op een te hoge CO afstelling. Mijn auto start ook slecht als hij warm is, wanneer ik met starten dan een beetje gas geef springt hij direct aan.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  16. #55

    Standaard

    Hallo,
    Mijn cabrio 2.3 heeft vergekijkbare problemen. En ik wilde eigenlijk de motor als geheel eens een goede onderhoudsbeurt laten geven. Maar dan het liefst door iemand die erg veel verstand heeft van deze motoren en niet de standaard grote beurt die iedere garage geeft. Het gaat mij er niet om om voor een paar centen klaar te zijn maar gewoon een deskundig iemand die alle specifieke dingen van de 2.3 motor kent.
    Voor mijn Ducati heb ik zo iemand gevonden waarvan de hobby uit de hand gelopen is en die nu onderhoud doet van Ducati's met erg veel passie en deskundigheid.
    Zo iemand zoek ik voor de audi eigenlijk ook.
    Weet iemand een persoon of een klein bedrijfje die dat doen?
    groeten, Erik
    Geld moet rollen. En het liefst op 4 wielen

  17. #56
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je even had gezocht had je overal dezelfde aanbevelingen gevonden, Pedro Hartog (Hartog Tuning) of Coen Donkers...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #57

    Standaard

    Ok, die namen had ik wel gevonden maar ik meende dat Coen Donkers vooral onderdelen leverde en geen onderhoud en zo deed. Maar ik zal van beide de internet site eens (wat beter) bekijken.
    bedankt, erik
    Geld moet rollen. En het liefst op 4 wielen

  19. #58

    Standaard

    als de warme start slecht is kun je er vanuit gaan dat de banjobout kapot is van de benzinepomp.
    Ik heb deze een tijdje terug vervangen en nu start die zowel warm als koud zeer goed

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •