Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Motortuning coupé 2.3

  1. #1

    Standaard Motortuning coupé 2.3

    Hoi allemaal,

    Ik zou graag wat meer power uit mijn coupé 2.3E halen aangezien hij maar 133pk heeft ( Na al die jaren waarschijnlijk nog minder ).
    Ik ben geen kenner dus ik zou niet weten wat ik allemaal kan vervangen!
    Aangezien er geen turbo op zit lijkt chippen in mijn ogen nogal zinloos.
    Daarom vraag ik jullie hier even welke aanpassingen in €/pk verhouding het interessantste is..

    Grts,
    Lowie
    Audi Coupé 2.3E

  2. #2

    Standaard

    Ombouwen naar 20V of Turbomotor (Audi heeft een aantal pareltjes in het assortiment op 5-cyl. turbogebied). De rest is redelijk zinloos omdat je een K-jet hebt die al je mogelijke grote aanpassingen tegenwerkt. Zo'n blokje hoeft tegenwoordig niet veel meer te kosten, ze worden ouder (S2 ofzo).
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  3. #3

    Standaard

    En wat versta jij onder "niet veel"?
    Audi Coupé 2.3E

  4. #4

    Standaard

    Geen idee, 1000-1500 voor een blok? Als je een 2.3 10v 50pk extra wilt geven zonder turbo ben je meer dan 20k kwijt als je het al haalt (denk het niet).
    Ik zou eens bij CD vragen, of marktplaats checken.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  5. #5
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    20k, nou zoveel toch ook weer niet? Of hebben we het dan over "laten doen", voor dat geld koop je zo wat een RS2
    De vraag is hoe ver wil je gaan? (op de voorwielen).
    Goedkoopste is; auto verkopen, en een 20V of 20VT kopen (ok die laatste zijn wel wat schaars op mp tegenwoordig, en nog steeds prijzig), maar een 20V is wel te doen.
    2e optie is idd motorblok wisselen, maar dit word nogal eens onderschat kwa hoeveelheid werk.
    3e optie; klassieke tuning. Inlaat/kop bewerken etc. op flow-improver.de is wel het een en ander te vinden. Met een programmeerbare-injectie kun je een bescheiden aantal pktjes paken, en je bent van de K-jetIII af.
    last but not least, ga je je huidige wagen ombouwen, moet je ook serieus gaan nadenken over remmerij en dergelijke.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 26-10-09 om 18:02.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een RVS uitlaatsysteem met beter spruitstuk en vrijere dempers helpt wat (vooral onderin) en een zeer uitgebreide servicebeurt ook...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Met een goed RVS uitlaatsysteem zit je ook al snel boven de 1000€ he..
    Maar als ik jullie tips zo ff lees denk ik dat ik beter ff spaar en gelijk een S2 koop Of een 200 20vt, lijkt me ook wel wat..
    Audi Coupé 2.3E

  8. Ad
  9. #8
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    als je 1000 euro veel vind voor tuning moet je er niet aan beginnen...
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lodewijk Bekijk Berichten
    Met een goed RVS uitlaatsysteem zit je ook al snel boven de 1000€ he..
    Maar als ik jullie tips zo ff lees denk ik dat ik beter ff spaar en gelijk een S2 koop Of een 200 20vt, lijkt me ook wel wat..
    Hele slimme conclusie... Het duurde bij veel voorgangers hier met soortgelijke vragen een aantal pagina's langer voordat ze tot dit inzicht kwamen.

    (uitlaatsysteem kan idd een beetje helpen. Mijn 80je had ineens 5 echte pk's meer na een RVS uitlaat met spaghettispruitje. )

  11. #10
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Tja, het blijft een optie... http://link.marktplaats.nl/291165187

  12. #11

    Standaard

    Motorswap is idd ingrijpend, en wellicht onnodig als je diezelfde motor met een auto eromheen vind.

    Toch kán het wel met tuning, hoe het precies met een 2.3 10v zit weet ik niet, zeker die K-Jet zal in de weg zitten, maar bij mijn 2.0 16v is er flink wat gedaan (oa nokkenassen, volledig RVS uitlaatsysteem en Chiptuning) en dat leverde zo'n 25 tot 30pk op...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #12

    Standaard

    En dan heb je 25pk extra?

    Of hoewel koop direct een 20v of een 20vt.

  14. #13

    Smile

    Ik zou de auto lekker origineel laten en doorverkopen aan een liefhebber.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #14

    Standaard

    Als ik het zo ff bekijk laat ik hem beter origineel.
    Buiten de velgen dan want ik wou graag porsche cup 1 velgen!
    Passen die onder de coupé?
    Audi Coupé 2.3E

  16. #15

    Standaard

    Qua model vast iets te vinden, alleen originele Porsche wielen zal niet lukken zonder adaptors of ombouw naven.
    Ga dan toch maar es denken aan een S2tje of wat, die heeft al 5 gaats naven tov van een standaard coupé met 4(gaats naven)x108

  17. #16
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Kwam toevallig op een website uit waar ze beweren de motor te kunnen "tunen" doormiddel van een powerchip?
    Een NG blok zou van 136Pk naar 150PK gaan, daarnaast gaat het koppel van 186nm naar 216nm.
    Is het nu mogelijk of is dit gewoon bull?

    http://www.autotechnics.be/index.php...mid=48&lang=nl

    Als het wel zou werken is het toch wel interessant imo, eerlijk gezegd geloof er niet zo in.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  18. #17
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    eerder bericht van marietje:

    Aankomende maand gaat Pedro mijn auto nog verder fine tunen. Hij is van plan om dan deze software aan Audi-forummers die interesse hiervoor hebben, tegen kostprijs (50 a 60 euro) aan te bieden. Dit gaat dan om type moter 2.3 E (m.k.b. NG). De vermogenswinst hangt af van de staat van de motor, 10 tot 15 PK extra. Het betreft hier dan geen chiptuning op maat, maar een standaard fine getuned programma, de chiptuning op maat van mijn auto dus.
    Feit is gewoon dat er nauwelijks vraag naar chiptuning is met deze oudere wagens, dus dit is een leuke geste voor mede Audi - liefhebbers.
    maar 15pk is dan ook echt de max...
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  19. #18
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    eerder bericht van marietje:



    maar 15pk is dan ook echt de max...
    Dat wist ik niet, erg interessant!Is maar eens het blokje fatsoenlijk laten lopen en dan is dat misschien een leuke optie. Wanneer is dat geweest of moet dat nog komen?
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  20. #19
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    zie: http://www.audiforum.nl/forum/showroom/11135-hallo.html is al een tijdje geleden
    maar je kunt het beste aan pedro zelf vragen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  21. #20
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    zie: http://www.audiforum.nl/forum/showroom/11135-hallo.html is al een tijdje geleden
    maar je kunt het beste aan pedro zelf vragen.
    Och, beter dan zo héél lang geleden.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •