Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Audi coupe Benzine storing probleem

  1. #1

    Exclamation Audi coupe Benzine storing probleem

    update:

    Beste lezers,

    Na lang nadenken ben ik op een idee gekomen.

    Degene die mij via het forum als eerste de oorzaak kan vertellen van wat mijn probleem is zodat ik het zelf kan oplossen krijgt van mij 50 euro overgemaakt.

    Als je de gok wilt wagen om naar mij toe te komen om het probleem op te lossen geef ik 3 keer het benzinegeld tot een maximum van 100 euro + bovengenoemde 50 euro en alleen ALS je het kunt oplossen.

    Als ik naar jou moet komen en je kunt het probleem ter plekke oplossen krijg enkel 100 euro!

    ================================================== ===========================

    Hallo!

    Ik ben nieuw hier

    Sinds een maand of 4 heb ik een duitse coupe gt 2.2 uit 1985 en tot voor kort reed hij perfect !

    Opeens viel hij midden op de snelweg helemaal uit !
    Ik dacht dat het aan het contactblokje lag omdat de radio soms uitviel, en na aan het contactslot weer wat geprutteld
    te hebben ging die weer aan....

    Dus contactblokje vervangen... Geen effect
    Benzinepomprelai (37 volgens mij ??) vervangen... Geen effect
    Zekering 13 vervangen .... Geen effect

    Een draad getrokken van de accu naar de pomp met een zekering ertussen,
    en een schakelaar, en hij liep weer prima !

    maar nu... LOOPT IE 1 OP 5,5
    in plaats van 1 op 10....

    De pomp wordt nu dus direct aangestuurd via de accu met een schakelaar, en dus
    niet zoals het hoort...

    Wat een doffe ellende....

    Hebben jullie ook weleens zoiets vreemds meegemaakt ?

    Ook zat ik nog eens te twijfelen of ik dit bij motorisch of electronisch moest plaatsen... hopen
    dat dit goed is
    Laatst gewijzigd door gtlover; 31-03-09 om 13:24.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ik neem aan dat je de draadverbindingen tussen de zekeringskast, contact en de brandstofpomp hebt doorgemeten?
    ik weet dat sporadis er wel eens een probleem is ontstaan tussen de ca12v bij de pomp die er normaal hoort te zijn, deze telaag is en de pomp niet meer corect wil werken.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    Hallo viermaal,

    Omdat ik niets snap van het cirquit heb ik dat nog niet gedaan...

    Hoe gaat het precies??
    Van accu naar contactslot naar relai naar zekering naar pomp ?
    Van accu naar contactslot naar zekering naar relai naar pomp ?
    Van accu naar contactslot naar relai naar zekering naar pomp ?
    Of hoe :S...

    Ik weet ook niet welke kleuren ik moet pakken, en of ik die relaikast onder het dashboard zomaar
    mag los halen ( 2 schroefjes ) ? In verband met los trekken van draden ?

    Op het relai komt geen stroom te staan, en op de zekering ook niet.

    Mijn audiocondensator geeft 14, nog wat volt aan op de digitale meter dus dat zal wel goed zitten neem ik aan....

    Heeft iemand toevallig een plaatje of tekening hiervan?
    De zoekf wil niet echt meewerken.....
    Laatst gewijzigd door gtlover; 11-03-09 om 14:46.

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    kleurcodes heb ik niet voorhanden, maarhet relai loopt via
    contactschakelaar klem nr 30 en 15
    koudstart verstuiver via contact klem 50 en thermische tijdschakelaar
    elk brandstofpomp klem 87 damne met de extra luchtschuif
    klem 31 is de massa
    en klem 1 de 12v

    tijdens het starten schakelt het contact de spanning op het stuurrelai, welke inschakeld als de motor loopt, het start toerental zal hiervoor genoeg moeten zijn. als teken hiervoor dienen de pulsen van de bobine en schakeld het stuurrelai aan, bij een koude start regld de thermo schakelaar tezamen met de koudstart verstuiver dan de evt extra brandstof waarbij de extra luchtklep dan weer het nodige af.bij regeld


    There have been cases of the fuel pump relay having problems with the internal contacts that cause intermittent no start conditions, and problems with supplying the correct +12V to the engine solenoids when the engine is cranking/running.

    The fuel pump socket terminals can be tested for the correct voltages after removing the fuel pump relay. The socket terminals are numbered on the fuse box area. With the ignition on, connect a Multimeter across terminals 46 and 50, and then across terminals 48 and 50, approximately +12V should be measured. Connect Multimeter across terminals 46 and 47, then crank over the engine using the starter, you should read at least 9.5 volts. Terminal 47 gets a ground from the ECU pin 21 to allow the fuel pump relay to turn on during cranking and running.

    The fuel pump relay can be removed from the fuse box and a jumper connected across the two large fuse box connectors to bypass the relay operation and turn on the fuel pump for testing the fuel pressure. The fuel pump delivery rate (liters/min) should be checked as well, don't overlook a possible clogged fuel filter as the cause of low flow.
    Laatst gewijzigd door viermaal; 11-03-09 om 19:02. Reden: nieuwe link/test
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard

    Hoi viermaal,
    Dank voor je reactie.

    Heb je toevallig enig idee of er ook iets van een computer aan het kv blok zit ?
    Misschien dat die overstuur is ?
    Kan me herinneren dat het 10vturbo blok ook een blackbox, of module heeft die alles regelt.....


  6. #6
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    als er een connector aan de spinnenkop zit heb je een electronisch systeem.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    als er een connector aan de spinnenkop zit heb je een electronisch systeem.
    Heb je een voorbeeldpic ?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Is er nou werkelijk helemaal niemand op het complete audiforum die weleens precies hetzelfde als ik heb meegemaakt, en die gelijk de vinger erop kan leggen, en zeggen JA dat is je probleem ???
    Laatst gewijzigd door gtlover; 17-03-09 om 13:16.

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gtlover Bekijk Berichten
    Is er nou werkelijk helemaal niemand op het complete audiforum die weleens precies hetzelfde als ik heb meegemaakt, en die gelijk de vinger erop kan leggen, en zeggen JA dat is je probleem ???

    Helaas niet, anders zou je wel een replay krijgen.
    ik weet alleen dat er wel eens probs voorkomen (lees zelden) waarbij de elk bedrading nr de pomp en het brandstofpom relai opspelen. ervaring zelf niks.
    maar welke ervaring er wel bestaad: Meten is Weten.

    wbt een comp die opspeeld is zelden (lees nooit) tezij deze een golf water overzich heeft heen gekregen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10

    Standaard

    [quote=viermaal;744807]Helaas niet, anders zou je wel een replay krijgen.
    ik weet alleen dat er wel eens probs voorkomen (lees zelden) waarbij de elk bedrading nr de pomp en het brandstofpom relai opspelen.quote]

    Zou je hier iets dieper op in willen gaan voor mij en iets meer over willen vertellen.
    Dan weet ik wat me te doen staat.

    En het relai is gecontroleerd en goed... :/
    Zekering ook....
    Pomp ook...

    Kan het zijn dat een retourleiding slecht is en dat ie daardoor meer zuipt?

    Benzinefilter is nog niet vervangen....
    Laatst gewijzigd door gtlover; 17-03-09 om 16:17. Reden: BRANDSTOFPOMPRELAI

  12. #11
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Misschien even terug gaan naar jouw verhaal;
    - motor viel plotseling uit tijdens rijden
    - pomp 'direct' aangesloten, daarna loopt de motor maar met groter verbruik.

    Meer verbruik wil dus zeggen dat er meer benzine verstookt wordt. (of het lekt ergens weg?)

    Hoe heb je pomp gecontroleerd? Je zou de stroom en druk+flow moeten meten om zeker te weten of deze nog goed is.
    Mbt electrisch probleem, zeer waarschijnlijk een kabelbreuk of een slechte massa. Meten is weten.

    Benzine filter zou ik altijd vervangen met een auto waar je de historie niet van kent. Mijn 5E had een filter uit '93 eronder. Reed nog 'ok', maar de drap die eruit kwam...
    Verder zit er zeer waarschijnlijk bij de spinnekop (ding met veel metalen leidingen aan de linker kant van de motor) een banjo bout met een filter element erin. Dit filter zou ook evt verstopt kunnen zijn.

    Prima lopen, ook stationair? Anders zou je b.v. een vacuumlek kunnen hebben.

    Hoe is het met de ontsteking? bougies, kabels, verdeelkap nog ok?

  13. #12

    Standaard

    Dank voor je reaktie!

    bogiekabels zijn net nieuw.
    bogies komen er van het weekend nieuw in, al weet ik BIJ GOD niet welke het beste zijn en dat is de reden waarom
    ik er al die tijd geen nieuwe in heb gedaan... het moeten de beste bogies zijn ter wereld, maar dan ook nog eens
    perfect passend bij het blok.....
    stationair kun je weinig van zeggen... als je heel goed luisterd is ie heel soms onrustig bij het net gestart hebben....

    kabelbreuk snap ik echt niet... ding is van iemand geweest die em compleet origineel wilde houden, en kloten met
    de kabels is echt niet gebeurt... dat lijkt me wel heel sterk :/

    Historie is trouwens wel gewoon bekend

  14. #13
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    kabelbreuk komt niet door geklooi maar door de leeftijd en de schuurende werking bij het rijden, kan dus altijd.
    wbt bougi: Bosch W7DTC/Beru 14-7 DTU/ Champigon N9BYC. maar bij een betere autoshop kunnen ze dit ook nakijken.
    pers heb ik liever Bosch of NGK, beru geen ervaring, Champ nooit meer.

    een slecht moeilijke start Kan ook komen door een defecte temp sensor, die trouwens ook voor een hoger benz verbruik Kan zorgen.
    ik denk dat er hier ook niet veel mensen zullen zijn die een KV blok hebben. maar ik probeer de info die ik heb zo goed mogenlijk door te geven.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #14

    Standaard

    Ik heb ook een KV blok maar de klachten zoals hier omschreven kan ik niet helemaal thuis brengen. Daar is meer onderzoek en meting voor nodig.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  16. #15

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    maar ik probeer de info die ik heb zo goed mogenlijk door te geven.
    Thnx

  18. #17
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gtlover Bekijk Berichten
    Hoe controleer ik of mijn sensor kapot is...

    bedoel je olie of watersensor ?
    nee de sensor die de motortemp meet via het koelmiddel
    ik D8 deze.
    (9)thermo time switch
    35C M14X1,5 2 pin brown / 5-cylinder
    034919369C

    oja die zit (gekeken vanaf de radiateur) rechts achterzijde van de motor
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #18
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    nee de sensor die de motortemp meet via het koelmiddel
    ik D8 deze.
    (9)thermo time switch
    35C M14X1,5 2 pin brown / 5-cylinder
    034919369C

    oja die zit (gekeken vanaf de radiateur) rechts achterzijde van de motor
    fff het plaatje wil wel helpen denk ik.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    als er een connector aan de spinnenkop zit heb je een electronisch systeem.
    Hee bundy was even afwezig...

    Waar bedoel je precies? Naast de automatische shoke zit bij mij een klein rond ding op het rubber gedeelte van de spinnekop. Dus boven die shoke benzine inspuiter!

  21. #20
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Zoek even met google op ke-jetronic. Je vind daar plaatjes genoeg met de componenten van dit systeem.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •