Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 82

Onderwerp: Slechte start 2.3 NG

  1. #21
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Terugslagklep zit bij de benzinepomp. Deze zit aan de uitgang van de pomp geschroefd. De banjo bout zit in deze terugslagklep gedraaid. Deze klep is normaal een onderdeel wat al aan de pomp zit als je de pomp koopt. Ook is deze nodig omdat er anders geen druk op het systeem blijft staan, en dus kans op damp bij een warme motor.

  2. #22
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Maar zou een 044 pomp een oplossing kunnen zijn...?
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  3. #23
    quattro84
    Guest

    Standaard

    @ Al: bedankt voor de uitleg. Ik kon het niet afleiden van dat schema. Leek me nogal logisch dat er een terugslagklep in het systeem zou moeten zitten. Gare tekeningen van Audi...

    @ Fred: ik roep dat omdat ik denk dat mijn pomp hapert, en een 044 pomp eigenlijk overkill is, maar tegenwoordig minder kost dan een nieuwe, kleinere, originele pomp.

  4. #24
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik snap het idd. Ik ben benieuwd of het bij jou helpt. Als dat zo is (want ik ken de prijzen ook), ga ik dat ook doen. Dus please keep me posted
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  5. #25
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Dat ding op het eind is de klep. Deze kun je los schroeven van de pomp. De bovenste pomp is origineel VAG en heeft al zo'n klep.
    Dit is eigenlijk een gedeelte van de banjo bout. Op het eind zit alleen maar een dop geschroefd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #26
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Maar ik HEB korte tijd geleden reeds een nieuwe OEM-Bosch pomp gekocht...(dus zo'n klep heb ik dan ook toch!?)
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  7. #27
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Als het goed is wel ja.

  8. Ad
  9. #28
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik blijf iig benieuwd naar jou vorderingen als je een 044 hebt gemonteerd. Tenminste, ik neem aan dat de OEM pomp die ik heb geen 044 is
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 28-08-09 om 18:51.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  10. #29
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Ik heb momenteel andere prioriteiten en ik heb het beestje niet dagelijks nodig als transportmiddel moet ik erbij zeggen...

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84 Bekijk Berichten
    Volgens tekening zou er geen terugslagklepje in het systeem zitten:

    Maar hij staat wel in de legenda:
    (13) 811906091 fuel pump /
    - PM 893906093 non-return valve

    Mijn verhaal van de injectorrail gaat alleen op voor de 20v's, niet de 10v's. Maar dat terugslagklep-verhaal kan misschien wel kloppen. Zelf heb ik nog niet gekeken of ie er uberhaupt zit.
    Daarnaast zit er in het circuit ook nog een accumulator (1). Misschien dan die blokkeert wanneer hij warm wordt oid.

    De oplossing is om een extra banjobout met daaraan een drukmeter te monteren aan de perszijde van de spinnekop.

    Daarna mogelijk nog de druk meten bij koudstartinjector en de warmloopregelaar.
    Brandstofdrukregelaar moet ook nog gecontroleerd worden. Misschien dat die via via weer een signaal afgeeft aan het motormanagementsysteem dat de pomp niet moet aanslaan oid. Dan kun je nog meten aan de brandstofpomp zelf. Ik heb het idee dat bij mij de pomp geen druk op de leiding zet wanneer ik hem door het contact draai (motor is dan warm). (als er voldoende druk is, hoeft dat dus ook niet. vandaar de druktest).

    Momenteel ben ik dusdanig moe van die NG's dat ik op het punt sta de boel eruit te slopen en in de brand te steken. Dit vooral omdat er 'n 94-er 80 met NG naast staat die in weer en wind wel start.

    Mijn laatste en meest radicale oplossing -als het bovenstaande niets oplevert- is een bosch motorsport 044 brandstofpomp te monteren en de hele boel op 6 bar brandstofdruk te zetten.
    De bedrading naar de pomp gaat opnieuw. Bekrachtiging via een nieuw door contactslot geschakeld relais.
    Het laatste hoop ik niet te hoeven meemaken. Ik heb overigens wel een nieuwe brandstofpomp maar met de vorige pomp starte die ook voor geen meter. Uitlezen met de knippercode is ook geen succes. Lampje gaat niet eens branden als ik met de zekering aan de slag ga en de motor loopt..... Verder heb ik nog iets vreemds als ik de tankdop losdraai komt er lucht uit. Hoe dat kan en waar deze lucht vandaan komt geen idee...... Heb jij dit ook? Overigens is er niets zo vervelend als een auto die niet goed start....

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    aan de diagnose stekker kun je een proeflampje aansluiten (een aantal modellen vanaf 87 hebben deze nooit meegkregen in het dashb vanuit de fabriek) op de aangegeven plaats met 2mm stekkertje's. (gewoon een speakerdraad of 2polige draad met een lampje (al dan niet in een fitting of gesloldeert)
    het schemaatje geeft de 3 diag stekkers weer met kleur die onderaan je dashb hangen.
    dus zoals ze eruitzien is gelijk aan de tekening.
    mocht je wel een lampje daarvoor hebben dan hoef je deze dus niet aan te sluiten, maar alleen de motor laten draaien (start deze gewoon dan kun je hem gewoon laten lopen) start hij niet laat je gewoon de sleutellos en steek je een zekering in de brandstofpomprelay voor 4 sec. hiermee start je de diagnose functie. elke x als je een melding hebt gekregen steek je weer 4sec de zekering erin en dit doe je net zo lang totdat deze aangeeft dat je alles gehad hebt of dat hij aangeeft geen fout melding.

    Dan is dit bij mij dus kapot. Als ik een zekering insteek als de motor loopt gebeurt er niets.
    Ik heb ook het lampje gecontroleerd maar die was niet kapot. Een andere manier is er zeker niet. behalve zelf een kabel maken?

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Terugslagklep zit bij de benzinepomp. Deze zit aan de uitgang van de pomp geschroefd. De banjo bout zit in deze terugslagklep gedraaid. Deze klep is normaal een onderdeel wat al aan de pomp zit als je de pomp koopt. Ook is deze nodig omdat er anders geen druk op het systeem blijft staan, en dus kans op damp bij een warme motor.
    Kijk aan. Dit ding heb ik omgezet van de oude benzinepomp die zoemde en ook niet wilde starten. Denk dat ik dat eens ga proberen. want met een koude motor loopt de benzine ook minder snel terug. Goed plan Bedankt!

  14. #33
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Dan is dit bij mij dus kapot. Als ik een zekering insteek als de motor loopt gebeurt er niets.
    Ik heb ook het lampje gecontroleerd maar die was niet kapot. Een andere manier is er zeker niet. behalve zelf een kabel maken?
    zekering voor 4 sec insteken en daarna er weer uithalen, dan begint de diagnose (het lampje dus) de knipper code door te geven. zekering laten zitten maakt dat alleen de brandstofpomp blijft werken en de diag niet.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    zekering voor 4 sec insteken en daarna er weer uithalen, dan begint de diagnose (het lampje dus) de knipper code door te geven. zekering laten zitten maakt dat alleen de brandstofpomp blijft werken en de diag niet.
    Vandaag nogmaals gedaan maar er gaat geen lampje branden. kan het nu zijn dat de computer kapot is?
    Ik hoor het graag van jullie.

    groetjes dave

  16. #35
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    een comp kapot komt zelden voor en dan werkt de auto echt niet meer mee......
    weet je zekers dat je de draden goed hebt aangesloten?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #36

    Standaard

    Het laatste hoop ik niet te hoeven meemaken. Ik heb overigens wel een nieuwe brandstofpomp maar met de vorige pomp starte die ook voor geen meter. Uitlezen met de knippercode is ook geen succes. Lampje gaat niet eens branden als ik met de zekering aan de slag ga en de motor loopt..... Verder heb ik nog iets vreemds als ik de tankdop losdraai komt er lucht uit. Hoe dat kan en waar deze lucht vandaan komt geen idee...... Heb jij dit ook? Overigens is er niets zo vervelend als een auto die niet goed start....
    Die druk in de tank heb ik ook,
    bij mijn weten kan dit geen kwaad.
    Heb jij dit ook erger bij legere tank dan bij volle tank?
    Mijn coupé start met warme motor ook wat minder,
    maar langer dan 4 sec starten is nooit nodig..
    Wat dat betreft ben ik tevreden

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    een comp kapot komt zelden voor en dan werkt de auto echt niet meer mee......
    weet je zekers dat je de draden goed hebt aangesloten?
    Ik hoef toch alleen maar die zekering in het relai van de benzinepomp te stoppen als de motor loop? (4 sec)
    Laatst gewijzigd door Audi-80-Dave-Vissers; 01-09-09 om 18:31. Reden: meer uitleg

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Dat ding op het eind is de klep. Deze kun je los schroeven van de pomp. De bovenste pomp is origineel VAG en heeft al zo'n klep.
    Dit is eigenlijk een gedeelte van de banjo bout. Op het eind zit alleen maar een dop geschroefd.
    Ik ga zaterdag kijken of deze kapot is. Het terugslagklepje op de oude pomp is zeker kapot, want als je doorheen blaast kan de lucht er zo doorheen.
    Ik heb nog een klepje liggen en daar krijg je voor geen mogelijkheid lucht doorheen. Verer ga ik controleren of alles goed vast gedraait zit. Kwam er namelijk achter dat als het maar net iets te los vastzit het lekt als een mandje. Als dit nu ook in de tank het geval is..... Ik hoop het!

  20. #39
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Ik hoef toch alleen maar die zekering in het relai van de benzinepomp te stoppen als de motor loop? (4 sec)
    ik kan niet zeggen ofdat jou dash een lampje heeft of niet, daarom ga ik er vanuit de lamp zelf direct aan te sluiten op de diag aansluiting.
    Die lamp gaat nl direct aan als je de motor start.
    daarna de zekering ff insteken( 4 sec en verwijderen) en de code tellen met diezelfde lamp aan het diag
    en dit doe je net zo lang totdat deze aangeeft dat je alles gehad hebt of dat hij aangeeft geen fout melding.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  21. #40

    Standaard

    Ik heb de tellers ook losgehad en het lampje gecontroleerd maar die was niet kapot. Maar als het mogelijk is om een stekkertje te maken met een lampje ga ik dat proberen.

    Viermaal nogmaals bedankt voor de hulp!

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •