Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 82

Onderwerp: Slechte start 2.3 NG

  1. #41

    Standaard

    Ik heb nog een vraag over de koudstart. Stel dat deze lekt gaat het toerental zweven tussen de 1200 en 800? En gaat het toerental bij koude start richting de 2000 toeren?

  2. #42
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    als idd de koudstart injecteur lekt, verhoogd deze het toerental, daar alle cilinders via de gedeelde luchtinlaat meer brandstof krijgen.
    je kunt de stekker er af laten, maar de injecteur kan dan nog steeds lekken....
    omdat er meer oorzaken kunnen zijn, is het helaas belangrijk om evt foutmeldingen te weten
    het niet goed functioneren van bv de Lambdasonde werkt niet in je voordeel en zou je natuurlijk preventief kunnen vervangen ...........
    het is alleen zonde van je euri als het dat ook bv niet zou zijn.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #43
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Kwam net dit tegen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eef2000 Bekijk Berichten
    Hallo misschien een beetje laat maar ik ben nog niet zo lang lid van dit forum.
    Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn coupe uit 1991, warm rijden, dan stilvallen en even later, na wat afgekoeld te yijn gewoon weer starten en rijden.
    Heb toen ontdekt dat uit de grondplaat van de onsteking 2 dunne draadjes komen en dat bij 1 van de 2 door schuren deels de mantel of isolatie weggesleten was.
    Zodra de motor lekker of temp. was zet natuurlijk alles een beetje uit door de warmte en dan maakte deye draad massa tegen het onstekingshuis.
    Auto viel dan compleet stil en starte na een tijdje afkoelen weer gewoon.
    Stukje krimpkous over de draden gekrompen en nooit geen last meer van gehad.

    Mvg

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    als idd de koudstart injecteur lekt, verhoogd deze het toerental, daar alle cilinders via de gedeelde luchtinlaat meer brandstof krijgen.
    je kunt de stekker er af laten, maar de injecteur kan dan nog steeds lekken....
    omdat er meer oorzaken kunnen zijn, is het helaas belangrijk om evt foutmeldingen te weten
    het niet goed functioneren van bv de Lambdasonde werkt niet in je voordeel en zou je natuurlijk preventief kunnen vervangen ...........
    het is alleen zonde van je euri als het dat ook bv niet zou zijn.
    Naar de Lambdasonde heb ik nog niet gekeken. Ik zag er op marktplaats nog een te koop aangeboden.
    Waar zit deze eigenlijk? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze bij het reviseren van de kop ben tegen gekomen.
    Ik heb wel ergens die stekkertjes zien hangen aan de rechterkant van het blok (in de buurt van de pijlstok.) De stekker is ingestoken en er hangt nog een losse kabel. Waar dient de lambdasonde eigenlijk voor? Als ik deze los haal wat moet de motor dan gaan doen?

    Alvast bedankt voor je reactie!

  5. #45
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Naar de Lambdasonde heb ik nog niet gekeken. Ik zag er op marktplaats nog een te koop aangeboden.
    Waar zit deze eigenlijk? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze bij het reviseren van de kop ben tegen gekomen.
    Ik heb wel ergens die stekkertjes zien hangen aan de rechterkant van het blok (in de buurt van de pijlstok.) De stekker is ingestoken en er hangt nog een losse kabel. Waar dient de lambdasonde eigenlijk voor? Als ik deze los haal wat moet de motor dan gaan doen?

    Alvast bedankt voor je reactie!
    de Lambdasonde is eigenlijk bedoeld als voorbeeld, je mag natuurlijk alles vervangen todat het opgelost zal zijn, maar quanta kosta................

    de sonde zit of in de kat of in het uitlaat stukkie na of in het spruitstuk (dacht bij jou in de kat)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #46

    Standaard

    Klopt daar zit die ook. (kat) Als ik het stekkertje uittrek maakt dit geen verschil. Neem aan dat daar normaal de motor op moet reageren.
    Ben er achter gekomen als ik bij een warme start pompend gas geef (hele kleine beetjes) de motor gelijk blijft lopen.
    Als laatste kan ik natuurlijk altijd nog een afspraak maken bij Coen Donkers. Ik probeer het zelf op te lossen.

  7. #47

  8. Ad
  9. #48
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Normaal zou je daar wel iets van moeten merken ja. Deze dus als eerste vervangen...

  10. #49

    Standaard

    Ik heb nog een keertje gekeken naar de lambdasonde. Als ik deze uittrek onder het stationair lopen duurt het even en dan reageert de motor door iets harder te gaan lopen. Als dit normaal is hoef ik deze niet te vervangen. Als laatste redmiddel ga ik de benzinepomp nog eens losmaken om te kijken of de terugslagklep kapot is. Als dit alles niet helpt ga ik toch een afspraak maken bij donkers om er definitief vanaf te komen. Heeft lang genoeg geduurd nu :P

    Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp!

  11. #50

    Standaard

    Update

    Vandaag heeft Koen gekeken. Er zijn toch een aantal dingen die niet kloppen.
    Een kabel wat iets met de ontsteking te maken had was kapot. heb een nieuwe meegekregen wel moest ik er op letten dat ik het moertje met 25NM moest vastdraaien. De nullast schakelaar wordt niet ingeschakeld.. Dus dit weekend maar eens terug zetten tot deze wel werkt. Het verhaal over de injectoren. even losmaken auto starten. alle injectoren afvegen en laten liggen op een papiertje. Hetzelfde geld voor de koutstart. Ga er vanuit dat hier iets niet klopt. Verder komt er het weekend een originele uitlaat onder. Misschien dat dit ook nog iets verbeterd aan de motorloop. Jullie horen het zaterdag van mij!

    Groetjes Dave

  12. #51
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Update

    Vandaag heeft Koen gekeken. Er zijn toch een aantal dingen die niet kloppen.
    Een kabel wat iets met de ontsteking te maken had was kapot. heb een nieuwe meegekregen wel moest ik er op letten dat ik het moertje met 25NM moest vastdraaien. De nullast schakelaar wordt niet ingeschakeld.. Dus dit weekend maar eens terug zetten tot deze wel werkt. Het verhaal over de injectoren. even losmaken auto starten. alle injectoren afvegen en laten liggen op een papiertje. Hetzelfde geld voor de koutstart. Ga er vanuit dat hier iets niet klopt. Verder komt er het weekend een originele uitlaat onder. Misschien dat dit ook nog iets verbeterd aan de motorloop. Jullie horen het zaterdag van mij!

    Groetjes Dave

    ben erg nieuwschierig naar je resultaten.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #52

    Smile

    Hopelijk word het allemaal opgelost, sukses iig.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #53
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ben ook erg benieuwd!
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  15. #54

    Standaard

    Beetje laat maar toch

    De uitlaat had ik van Ebay 2e hands maar in goede staat. Vandaag de RVS uitlaat eronderuit en de originele eronder. Is het middenstuk te kort.... Oplossing, maak er gewoon nog een stuk aan van 15 cm. Alles passend en dan het stat moment. Wat een rust!!!!! Moet er nu nog aan wennen. Daarna begonnen met de pingelsensor vervangen, van de oude was de kabel van kapot. Als laatste de 0 last sensor.
    Stationair schroefje losgedraaid tot het ding tikte en starten maar... na een beetje gepruttel liep het blokje fijn 800 toeren. Vervolgens nog even het stationair regelaartje schoongemaakt en het loopt vooralsnog als een zonnetje net nog even koud gestart het toerental kwam nog maar tot 1100 in plaatst van 2000 ook een hele voorruitgang. warme start gaat nu ook een stuk beter. Al met al ben ik weer een tevreden mens Voor de zekerheid ga ik toch nog kijken of de injectors niet lekken. Deze week kijk ik het even aan.
    Wat meneer Donkers een mens toch vrolijk kan maken

    Groetjes Dave

  16. #55
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Beetje laat maar toch

    De uitlaat had ik van Ebay 2e hands maar in goede staat. Vandaag de RVS uitlaat eronderuit en de originele eronder. Is het middenstuk te kort.... Oplossing, maak er gewoon nog een stuk aan van 15 cm. Alles passend en dan het stat moment. Wat een rust!!!!! Moet er nu nog aan wennen. Daarna begonnen met de pingelsensor vervangen, van de oude was de kabel van kapot. Als laatste de 0 last sensor.
    Stationair schroefje losgedraaid tot het ding tikte en starten maar... na een beetje gepruttel liep het blokje fijn 800 toeren. Vervolgens nog even het stationair regelaartje schoongemaakt en het loopt vooralsnog als een zonnetje net nog even koud gestart het toerental kwam nog maar tot 1100 in plaatst van 2000 ook een hele voorruitgang. warme start gaat nu ook een stuk beter. Al met al ben ik weer een tevreden mens Voor de zekerheid ga ik toch nog kijken of de injectors niet lekken. Deze week kijk ik het even aan.
    Wat meneer Donkers een mens toch vrolijk kan maken

    Groetjes Dave
    Ik moet hetzelfde gaan doen want ik heb precies dezelfde problemen.
    ISV (stationair regelaar) heb ik ook al schoongemaakt, alle rubbers vervangen i.v.m lekkages, nieuwe bougies, rotor en verdeelkap en nog steeds loopt hij niet lekker en stinkt naar benzine. Koud starten doet hij perfect, warm starten minder.
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 28-09-09 om 12:01.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  17. #56

    Standaard

    jups maar het einde is in zicht. Ben er nu al heel tevreden over. Ik weet niet of jij dat ook hebt maar als de motor stationair loopt hoor je dan ook een sissent geluidje bij de ISV? Ik heb het idee dat die van mij nog ergens valse lucht trekt. Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat jij in Limburg woont klopt dit?

  18. #57
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    jups maar het einde is in zicht. Ben er nu al heel tevreden over. Ik weet niet of jij dat ook hebt maar als de motor stationair loopt hoor je dan ook een sissent geluidje bij de ISV? Ik heb het idee dat die van mij nog ergens valse lucht trekt. Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat jij in Limburg woont klopt dit?
    Klopt, ik woon en Limburg en het klopt ook dat de ISV een sissend geluid maakt, lijkt mij volkomen normaal.
    Je moet alleen controleren of de linker slang waarvan de aansluiting onder het inlaatspruitstuk zit, of deze goed erop zit want daar zit geen klem omheen, tenminste bij mij niet.

    Heb je de ISV trouwens al eens met remreiniger doorgespoten, kan ook een hoop schelen qua stationair lopen.

    BTW, als je op valse lucht wilt controleren, start je de motor en spuit je remreiniger op de plaatsen die je verdenkt, koppelstukken van de slangen bijvoorbeeld of de grote rubber van het gasklephuis.

    Wanneer je ergens spuit en de auto gaat stationair harder lopen dan heb je daar een lek wat valse lucht trekt.
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 30-09-09 om 21:43.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  19. #58

    Standaard

    Als je in Limburg woont kunnen we misschien een keer samen kijken. Ik had gelezen dat jij weer met slangetjes en pakkingen bezig bent geweest. Ik woon in de Buurt van Roermond.

    Ik Ga vanavond je injectoren en de koud start injector loshalen om te kijken of deze nalekken.

    Motor loopt stationair nog steeds niet lekker. Zodra de motor warm is en bij het overschakelen valt het toerental terug tot 500 toeren om daarna weer naar 800 te komen.
    Tevens is het starten nog steeds slecht met een warme motor.

    Gister weer wat mee gemaakt…… Kwam van eindhoven af er zat die ochtend nog een kwart in de tank 550 km gereden. Denk dan tank ik straks wel in België. Ik rij het Haasje voorbij (tankstation) nog geen halve kilometer verder brrrrrrrrr brrrrrrr vluchtstrook gestopt. 70 liter op 550 km dat is wel veeeeeeel. Wat nu… Naar het tankstation gelopen om een kan benzine te halen hadden ze er geen meer. Kwam toevallig de buurman langsrijden en zag mijn auto staan. Hij had ook nog een kan benzine in de auto staan. Ik weer terug gelopen naar de auto stond er al iemand van het wegverkeer met pionnen en zwaailichten op de vluchtstrook. Takelwagen was al onderweg….. MIJN TANK IS LEEEG MENEER. Meer niet. Hij de sleepdienst afgebeld, vervolgens 5 liter benzine getankt en wegwezen. Eens maar nooit meer!
    Achja gelukkig ben ik er nog goed vanaf gekomen, Als je dit in Duitsland gebeurt betaal je €400 voor dit grapje

  20. #59
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Als je in Limburg woont kunnen we misschien een keer samen kijken. Ik had gelezen dat jij weer met slangetjes en pakkingen bezig bent geweest. Ik woon in de Buurt van Roermond.

    Ik Ga vanavond je injectoren en de koud start injector loshalen om te kijken of deze nalekken.

    Motor loopt stationair nog steeds niet lekker. Zodra de motor warm is en bij het overschakelen valt het toerental terug tot 500 toeren om daarna weer naar 800 te komen.
    Tevens is het starten nog steeds slecht met een warme motor.

    Gister weer wat mee gemaakt…… Kwam van eindhoven af er zat die ochtend nog een kwart in de tank 550 km gereden. Denk dan tank ik straks wel in België. Ik rij het Haasje voorbij (tankstation) nog geen halve kilometer verder brrrrrrrrr brrrrrrr vluchtstrook gestopt. 70 liter op 550 km dat is wel veeeeeeel. Wat nu… Naar het tankstation gelopen om een kan benzine te halen hadden ze er geen meer. Kwam toevallig de buurman langsrijden en zag mijn auto staan. Hij had ook nog een kan benzine in de auto staan. Ik weer terug gelopen naar de auto stond er al iemand van het wegverkeer met pionnen en zwaailichten op de vluchtstrook. Takelwagen was al onderweg….. MIJN TANK IS LEEEG MENEER. Meer niet. Hij de sleepdienst afgebeld, vervolgens 5 liter benzine getankt en wegwezen. Eens maar nooit meer!
    Achja gelukkig ben ik er nog goed vanaf gekomen, Als je dit in Duitsland gebeurt betaal je €400 voor dit grapje
    Komt me bekend voor je verhaal, ik heb zelf ook al stil gestaan met een lege tank, ook niet erg goed trouwens. Ik heb precies dezelfde problemen, koud starten gaat perfect, bij warm starten moet ik veel langer doorstarten anders slaat hij niet aan. Naast het slecht stationair lopen stinkt mijn auto ook erg naar onverbrande gassen en benzine. Verder plot hij als je een dot gas geeft en daarna het gas los laat. Er zijn nog wel een aantal dingen die ik moet gaan controleren.Afspreken kunnen we zeker een keer doen, ik woon in Brunssum, is ongeveer een half uurtje rijden. Is misschien ook wel leuk om samen een soortgelijk probleem te zoeken. We kunnen dan ook beiden motoren op lopen en rijden met elkaar vergelijken, wat wel handig is. Sleutelen is ook geen probleem, we hebben twee carporten nasst elkaar achter het huis dus we kunnen ook droog staan als het zou regenen.
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 02-10-09 om 09:47.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  21. #60

    Standaard

    Kijk aan! Dat is zeker handig. Kunnen we samen het probleem oplossen. onverbrande benzinelucht heeft die coupe van mij ook. Eigenlijk hebben we exact hetzelfde probleem. Hetzelfde blok… Het inhouden bij volgas als de motor stationair loopt heeft die van mij ook.
    Net of die heel even net iets te weinig krijgt. En als je onder het rijden een dot gas geeft is er niets aan het handje. Ik ga dit weekend de inlaat losdraaien en de injectoren controleren. Koudstart, en ik ben bang dat die bij ons lekt. Als deze nadat de motor warm is een beetje benzine blijft geven is de motorloop onregelmatig. verder gaat de druk van de leidingen. Heb jij als de motor warm is, en je hem na een paar minuten start ook geen last van? Als de motor 2 uur niet heeft gelopen en ik daarna wil starten springt de motor gelijk aan en slaat weer af. daarna moet ik 10 a 15 sec starten. En na een beetje sputteren en spetteren loopt hij dan weer.
    Als jij dezelfde problemen hebt kan het natuurlijk ook zijn dat het zuigende geluid bij isv niet zo hoort.
    Misschien kunnen volgende week iets plannen in het weekend?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •