Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Uitgedroogde/droogstaande koelvloeistof slang NG blok?

  1. #1
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Uitgedroogde/droogstaande koelvloeistof slang NG blok?

    Ik heb een vraagje, aan de rechterkant van het NG blok zit een koelvloeistofslang die al een eeuwigheid droog staat, volgens mij hoort het zo omdat ik het al bij meerdere blokjes heb gezien.

    Toch vraag ik me af waar deze slang voor dient, als jullie iig snappen wat ik bedoel?

    Tnx,
    Roy

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    weet je zeker dat het een koelslang is, en geen carterontluchting?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    weet je zeker dat het een koelslang is, en geen carterontluchting?
    De slang is precies hetzelfde als een koelslang, ook de diameter is hetzefde.
    Ik heb ook al een 20V gezien waar deze slang helemaal niet is aangesloten omdat deze dus waarschijnlijk niet wordt gebruikt?
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 10-09-09 om 14:05.

  4. #4
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb even een foto van het internet geplukt.
    als je de rode pijl langs het blok af zou volgen dan kom je op de aansluiting van de slang uit.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    das de carter onluchting,
    dus geen koelwaterslang.
    en ja deze behoorde droog te zijn (behalve a/d binnen kant......................
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben nu bijna 100% zeker dat de carterontluchting de oorzaak is van het slechte stationair lopen van de motor en ook van de vieze geur die ik ruik in de auto. Heb net eens even fatsoendelijk de zoek functie gebruikt en ik ben een paar draadjes tegengekomen die precies dezelfde problemen hadden als mij, met daarbij ook precies dezelfde symptomen.
    Nadat ik de poreuze slang had losgetrokken kwam de zelfde vieze geur uit het carter, dit bevestigd weer mijn vermoedens.
    Omdat de lucht bij stilstaan de cabine binnenkomt moet het wel van het motorblok afkomen, helemaal omdat ik de auto van onderen al helemaal heb nageken en geen lekken in de uitlaat heb gevonden.


    Waarschijnlijk krijg ik een verassing van vieze "sludge" als ik het luchtfilter openmaak om deze te vervangen.
    De poreuze slang zelf zit ook helemaal onder de sludge en is helemaal dichtgeslipt en ligt plat als een tuinslang die 3 dagen in de hete zon heeft gelegen, oftwel luchtdicht, wat dus niet de bedoeling is.

    Na langere stukken wat harder rijden loopt de motor een tijdje weer beter, dit natuurlijk omdat de sludge gedeeltelijk uit het blok wordt geblazen, zoals ook in de verschillende draadjes wordt beschreven.

    De prijs van de nog geen 30cm lange slang bij de Audi dealer, 45 pleuries...!
    Een lekker lopende 5-Cylinder blok... onbetaalbaar...

    Nog even over het schoonmaken van de rommel, ik las dat remreiniger een goede optie is om de slangen door te spuiten?
    Verder nog dingen die ik schoon moet maken met dit probleem, bijvoorbeeld gasklephuis ofzo?
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 20-09-09 om 01:11.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  7. #7
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag zou de slang binnen zijn bij de Audi dealer.
    Deze was ook binnen alleen hebben ze schijnbaar toch geleerd van de fout want het is nu geen rubberen slang meer die slap wordt na een tijd, het is nu een stalen buis met een bocht, alleen horen hier wel weer twee kleine rechte stukjes slang op die de beste directeur van het magazijn vergeten was, dus morgen wordt pas de caterontluchting gemaakt.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  8. Ad
  9. #8
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Laatst gewijzigd door RoyvW; 21-09-09 om 13:41.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    die metalen leiding is naast de rubberen gebruikt, en je hebt idd dan nog de aansluitingen a/h blok nodig.
    alleen zijn deze niet een geheel, maar div onderdelen die apart besteld behoren te worden.....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Yep, dit is nu gerepareerd en zit erin zoals het hoort, toch nog €75,- betaald om alles compleet te hebben met slangen en klemmen, maarjah het is voor een goed doel.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  12. #11

    Standaard

    En? Loopt de auto nu naar behoren?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  13. #12
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    En? Loopt de auto nu naar behoren?
    Nee helaas niet, de caterontluchting is iig wel nu gemaakt zoals het hoort, er zijn waarschijnlijk nog andere dingen die nagekeken moet worden, zoals de injectors enz.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •