weet je zeker dat het een koelslang is, en geen carterontluchting?
Ik heb een vraagje, aan de rechterkant van het NG blok zit een koelvloeistofslang die al een eeuwigheid droog staat, volgens mij hoort het zo omdat ik het al bij meerdere blokjes heb gezien.
Toch vraag ik me af waar deze slang voor dient, als jullie iig snappen wat ik bedoel?
Tnx,
Roy
Ik ben nu bijna 100% zeker dat de carterontluchting de oorzaak is van het slechte stationair lopen van de motor en ook van de vieze geur die ik ruik in de auto. Heb net eens even fatsoendelijk de zoek functie gebruikt en ik ben een paar draadjes tegengekomen die precies dezelfde problemen hadden als mij, met daarbij ook precies dezelfde symptomen.
Nadat ik de poreuze slang had losgetrokken kwam de zelfde vieze geur uit het carter, dit bevestigd weer mijn vermoedens.
Omdat de lucht bij stilstaan de cabine binnenkomt moet het wel van het motorblok afkomen, helemaal omdat ik de auto van onderen al helemaal heb nageken en geen lekken in de uitlaat heb gevonden.
Waarschijnlijk krijg ik een verassing van vieze "sludge" als ik het luchtfilter openmaak om deze te vervangen.
De poreuze slang zelf zit ook helemaal onder de sludge en is helemaal dichtgeslipt en ligt plat als een tuinslang die 3 dagen in de hete zon heeft gelegen, oftwel luchtdicht, wat dus niet de bedoeling is.
Na langere stukken wat harder rijden loopt de motor een tijdje weer beter, dit natuurlijk omdat de sludge gedeeltelijk uit het blok wordt geblazen, zoals ook in de verschillende draadjes wordt beschreven.
De prijs van de nog geen 30cm lange slang bij de Audi dealer, 45 pleuries...!
Een lekker lopende 5-Cylinder blok... onbetaalbaar...
Nog even over het schoonmaken van de rommel, ik las dat remreiniger een goede optie is om de slangen door te spuiten?
Verder nog dingen die ik schoon moet maken met dit probleem, bijvoorbeeld gasklephuis ofzo?
Vandaag zou de slang binnen zijn bij de Audi dealer.
Deze was ook binnen alleen hebben ze schijnbaar toch geleerd van de fout want het is nu geen rubberen slang meer die slap wordt na een tijd, het is nu een stalen buis met een bocht, alleen horen hier wel weer twee kleine rechte stukjes slang op die de beste directeur van het magazijn vergeten was, dus morgen wordt pas de caterontluchting gemaakt.
Yep, dit is nu gerepareerd en zit erin zoals het hoort, toch nog €75,- betaald om alles compleet te hebben met slangen en klemmen, maarjah het is voor een goed doel.