Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Koppelingspedaal te laag en komt te vroeg op.

  1. #1

    Standaard Koppelingspedaal te laag en komt te vroeg op.

    Hallo allemaal,

    Sinds enkele dagen heb ik een probleem met m'n koppeling. Het pedaal zit lager dan het rempedaal. En ook bij het op laten komen van de koppeling merk ik dat ie veel vroeger opkomt dan normaal. De slag is veel korter.

    Ik kan het pedaal wel in zijn originele stand krijgen maar dit gaat niet vanzelf. Moet het pedaal dan echt omhoog trekken.

    Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand misschien wat ik hieraan zelf kan doen?

    Alvast bedankt!

    Mvg Robert

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    eerst ff ontluchten/olie vervangen.
    waarschijnlijk is hat dan weg.
    anders komt de koppelings master/slave eraan en mag je deze beiden vervangen.
    (ontluchten/vervangen wordt meestal "vergeten" maar daar het de rem vloeistof betreft wel noodzakelijk)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    exact het zelfde probleem gehad, hoofdkoppelingscilinder overleden. koud kunstje om te vervangen. suc6
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    73
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audicoupe20v Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Sinds enkele dagen heb ik een probleem met m'n koppeling. Het pedaal zit lager dan het rempedaal. En ook bij het op laten komen van de koppeling merk ik dat ie veel vroeger opkomt dan normaal. De slag is veel korter.

    Ik kan het pedaal wel in zijn originele stand krijgen maar dit gaat niet vanzelf. Moet het pedaal dan echt omhoog trekken.

    Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand misschien wat ik hieraan zelf kan doen?

    Alvast bedankt!

    Mvg Robert

    bij mij zat de koppelings pedaal helemaal omlaag
    achter het pedaal zat een pompje helemaal aangekoekt
    schoon gemaakt en het was weer goed

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigt2.2 Bekijk Berichten
    exact het zelfde probleem gehad, hoofdkoppelingscilinder overleden. koud kunstje om te vervangen. suc6
    Ik vermoed dat die cilinder onder het pedaal idd kapot is.
    Ik zie die cilinder in de motorruimte zitten met een leiding er naartoe. Hij zit vast met 2 inbusbouten. Hoe ben je te werk gegaan? Eerst alle olie afgetapt (waar precies)? Daarna cilinder eruit en nieuwe erin? Hoeveel werk is dit ongeveer?

    En ontluchten, dat doe je bij de Slave cilinder? Moet je de remmen ook weer ontluchten?

    Bedankt, gr Robert


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whoaa Bekijk Berichten
    bij mij zat de koppelings pedaal helemaal omlaag
    achter het pedaal zat een pompje helemaal aangekoekt
    schoon gemaakt en het was weer goed
    Je bedoelt de master cylinder achter het pedaal? Heb je deze opengemaakt en toen schoongemaakt?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    73
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audicoupe20v Bekijk Berichten
    Je bedoelt de master cylinder achter het pedaal? Heb je deze opengemaakt en toen schoongemaakt?
    ik heb hem niet zelf schoon gemaakt
    maar je ziet de aan gekoekte rommel er wel aan zitten

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audicoupe20v Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat die cilinder onder het pedaal idd kapot is.
    Ik zie die cilinder in de motorruimte zitten met een leiding er naartoe. Hij zit vast met 2 inbusbouten. Hoe ben je te werk gegaan? Eerst alle olie afgetapt (waar precies)? Daarna cilinder eruit en nieuwe erin? Hoeveel werk is dit ongeveer?

    En ontluchten, dat doe je bij de Slave cilinder? Moet je de remmen ook weer ontluchten?

    Bedankt, gr Robert
    weet niet exact hoe het bij jou auto zit, mijne is een coupe gt. maar het principe is hetzelfde

    kwestie van de cylinder aan je schutbord losdraaien en de leiding even afknijpen met een griptang.
    vervolgens kun je onder je pedaal de borging losmaken, volgens mij een visje.
    nu kun je de cylinder er uithalen om vervolgens de leiding weer vast te maken.
    in plaats van de leiding af te knijpen kun je hem ook laten leeglopen. zo kun je verse remvloeistof bijvullen.

    het ontluchten gaat waarschijnlijk met een nippel op je cylinder, maar dat kan misschien wel verschillen per cylinder.
    dus 1 iemand het pedaal een paar keer oppompen en een ander op de cylinder ontluchten, je voelt wel wanneer het pedaal op druk komt. wel op letten dat je het vloeistof reservoir niet leeg pomp want dan zuigt ie weer lucht aan

    suc6
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  10. #9

    Standaard

    ter aanvulling: het heeft niets met je remmerij te maken en als het mee zit kan het in een half uurtje gebeurt zijn.
    o ja: remvloeistof en lak gaat niet samen, dus uitkijken waar je knoeit.
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigt2.2 Bekijk Berichten
    ter aanvulling: het heeft niets met je remmerij te maken en als het mee zit kan het in een half uurtje gebeurt zijn.
    o ja: remvloeistof en lak gaat niet samen, dus uitkijken waar je knoeit.
    Bedankt voor je reaktie. Ik vroeg me af of die cilinder als ie er eenmaal uit is ook uit elkaar is te halen om te repareren. Of is jouw ervaring dat ik 'm beter kan vervangen voor een nieuwe of 2e hands?

    Hoeveel liter olie zit er ongeveer in het systeem?

    Gr Robert

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audicoupe20v Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reaktie. Ik vroeg me af of die cilinder als ie er eenmaal uit is ook uit elkaar is te halen om te repareren. Of is jouw ervaring dat ik 'm beter kan vervangen voor een nieuwe of 2e hands?

    Hoeveel liter olie zit er ongeveer in het systeem?

    Gr Robert
    er zijn reperatie setjes te koop, voor ongeveer 30 euro. een nieuwe kost 3 keer zoveel.
    persoonlijk hou ik niet van die revisie setjes. 60 euro verschil, maar als hij er weer uit moet naar 2 maand koop je alsnog een nieuwe. 2ehands lijkt me niet handig, waarschijnlijk is de jouwe het origineel en kan je met een nieuwe langer rijden dan je auto het overleefd.

    qua olie weet ik het niet precies, niet zo veel litertje ofzo?
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigt2.2 Bekijk Berichten
    er zijn reperatie setjes te koop, voor ongeveer 30 euro. een nieuwe kost 3 keer zoveel.
    persoonlijk hou ik niet van die revisie setjes. 60 euro verschil, maar als hij er weer uit moet naar 2 maand koop je alsnog een nieuwe. 2ehands lijkt me niet handig, waarschijnlijk is de jouwe het origineel en kan je met een nieuwe langer rijden dan je auto het overleefd.

    qua olie weet ik het niet precies, niet zo veel litertje ofzo?
    Heb toch een nieuwe mastercilinder gekocht en gistermiddag gemonteerd, is toch meegevallen moet ik zeggen. Alleen moet ik 'm vandaag vullen en ontluchten. De ontluchtnippel zit wel op een moeilijke plek. Heb nl. geen brug tot mn beschikking

  14. #13
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    zoek ff op ontluchten bij stragenmitsuko, je hebt om het makkelijk te maken een redelijk lange slang nodig.
    dus de plaats hoeft niet echt moeilijk te zijn.
    ik gebruikte de laatste keer een easybleed setje (op luchtdruk en hierbij draai je alleen de nippel open of dicht)
    maar stragenM had er een simpelere oplossing voor.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    zoek ff op ontluchten bij stragenmitsuko, je hebt om het makkelijk te maken een redelijk lange slang nodig.
    dus de plaats hoeft niet echt moeilijk te zijn.
    ik gebruikte de laatste keer een easybleed setje (op luchtdruk en hierbij draai je alleen de nippel open of dicht)
    maar stragenM had er een simpelere oplossing voor.
    Bedankt, gister heb ik ontlucht maar nog niet optimaal, hij koppelt weer wel. Echter er zit nog wel wat lucht in het systeem denk ik aangezien het pedaal nog niet helemaal terug omhoog komt. Ik dacht eigenlijk dat je aan het eind van de pompslag van het pedaal elke keer de nippel weer dicht moest draaien, maar ik las net bij stragenmitsuko dat je 'm de hele tijd gewoon open laat staan en pas nadat alle bellen weg zijn deze weer dichtdraait. Ga weer proberen beter te ontluchten!

  16. #15

    Standaard

    Na paar keer rijden en daarna stilstaan van de auto is de koppeling weer goed. Heb dus na de laatste keer niet meer onlucht. Pedaal komt helemaal weer omhoog en koppelen gaat weer goed. Bedankt voor al jullie reacties!
    Gr Robert

  17. #16

    Standaard Re: Koppelingspedaal te laag en komt te vroeg op.

    hallo, wat wordt er bedoeld met stragenmitsuko? ik heb ook een probleem met mijn koppeling van mijn audi coupe quattro uit 92.
    Groet Peter

  18. #17

    Standaard Re: Koppelingspedaal te laag en komt te vroeg op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Anbeek Bekijk Berichten
    hallo, wat wordt er bedoeld met stragenmitsuko? ik heb ook een probleem met mijn koppeling van mijn audi coupe quattro uit 92.
    Groet Peter
    Hoi,

    Op die naam moet je even zoeken op het forum of via google. Dan vind je een beschrijving van hoe je de koppeling kan ontluchten.

    Gr. Robert

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •