Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 186

Onderwerp: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

  1. #161

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    dat zeker, icm. de juiste verlaging.
    my first quattro was a wilkinson

  2. #162
    AUDI COUPE GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    of een ander niet-leren interieur kopen (ik weet nog wel wat..)
    1 op 7,6 is wel vrij veel, ik reed toch altijd zo'n 1 op 10 met een quattro. Wat is je rijstijl?
    Ja maar goed, wat ik origineel kan houden, wil ik natuurlijk ook origineel houden he... En zo'n lederen interieur vind ik eerlijk gezegd geweldig uitzien samen met de kleur van de auto zelf! Maargoed het leer scheurt langzaam verder bij de bestuurders stoel...!=(

    Mijn rijstijl: eerste 10km rustig rijdend, max doortrekken tot 25 (soms 30 maar dan echt niet meer), en na 10km, als die op 'fabriekstemperatuur' is , rij ik tot 35/40. Als ik hem nog verder doortrek, moet die toch echt al goed op temperatuur zijn. Ben er wel voorzichtig mee hoor! haha

    Moet wel zeggen dat ik wel snel op de snelheid zit die ik wil rijden, maargoed het gaspedaal biedt dan ook niet echt veel weerstand... Als je die vergelijkt met de koppeling die je bijna met 2 voeten in moet trappen terwijl de bak eruit is geweest, vet nippel erin, en gaat nog steeds zwaar... Maargoed, ben ondanks de kleine probleempjes, nog steeds blij met mijn audi!

    Denk wel dat die van mij niet goed is afgesteld... Lijkt ook dat die ergens valse lucht krijgt?! Rubberen ringetjes (o-ringen) vervangen van de injectie slangen (weet de naam even niet meer, erg he haha), en als de auto loopt en we spuiten daar wat wd-40 / remreiniger, dan begint de auto hoogtoerig te lopen?! Volgens een audi kenner, worden deze meestal ook afgekit, vanwege dat probleem... Maargoed zo ver ben ik nog niet. Gelijk afkitten is voor mij ook geen optie natuurlijk!

    Weet iemand van jullie dat misschien?

    Gr
    Laatst gewijzigd door AUDI COUPE GT; 11-01-12 om 18:04.
    50% Adrenalin
    50% Technology
    100% AUDI

    1. Audi Coupe GT 2.1 '83



  3. #163

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    gewoon O-ringen van de injectoren eens vervangen dan, baad het niet...
    Afkitten is flauwekul.
    my first quattro was a wilkinson

  4. #164

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Moet wel zeggen dat ik wel snel op de snelheid zit die ik wil rijden, maargoed het gaspedaal biedt dan ook niet echt veel weerstand... Als je die vergelijkt met de koppeling die je bijna met 2 voeten in moet trappen terwijl de bak eruit is geweest, vet nippel erin, en gaat nog steeds zwaar... Maargoed, ben ondanks de kleine probleempjes, nog steeds blij met mijn audi!

    niet gewoon je koppeling aan zijn eind? voordat ik de mijne vervangen heb was het ook een echte kuitentrainer, erna weer soepel
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  5. #165
    AUDI COUPE GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    gewoon O-ringen van de injectoren eens vervangen dan, baad het niet...
    Afkitten is flauwekul.
    Heb ik gedaan! En hij loopt echt slecht... Ik ga denk ik vanmiddag even een filmpje maken ervan!
    50% Adrenalin
    50% Technology
    100% AUDI

    1. Audi Coupe GT 2.1 '83




  6. #166

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    er is weer een urquattro op de nederlandse wegen te zien, en wel in de provincie Overijssel
    ik heb de urquattro in maart 2011 gekocht.
    ik heb veel tijd en energie ingestoken, en heel veel onderdelen vervangen, rekeningen heb ik uiteraard bewaard.
    de urquattro is van 1985 en is zermatt zilver met lederen bekleding.
    de wagen is oorspronkelijk uit het franstalig Zwisterland, vandaar naar Frankrijk, en iemand in Nederland heeft deze wagen voor zo'n 8 jaar geleden daar opgehaald.
    Deze persoon kwam hier niet aan toe om de wagen klaar te maken.
    Het enige wat ik nu er aan laat doen is hem compleet over te laten spuiten, omdat op het dak wat blanke lak eraf is , en heel lichte beschadiging op enkele plekken.
    zodra dit klaar is zal ik foto`s ervan nemen.

    Ook heb ik een coupe gt van 1983 in mijn bezit, hier zitten enkele dingen die ik nog moet fixen.
    Laatst gewijzigd door audi coupe 1973; 22-01-12 om 13:10.

  7. #167
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Ik heb vandaag 1 van de 2 coupés die ik in mn bezit heb even 1 verdieping hoger geplaatst ivm wat tijdelijk ruimtegebrek.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  8. Ad
  9. #168

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Weet een GT staan van '85, KV motor, 2.2GT dus, 185.000km, perfect interieur. Carrosserie heel goed, behalve: roestplek (bekend euvel ...) aan voorruit rechts onder, en enkele steenlagplekjes op motorkap. Nergens doorroest.
    prijs 2.800€ Wat denken jullie?

  10. #169

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Als je de prijzen van tegenwoordig bekijkt is dat niet al teveel geld. maarja er kan zoveel mankeren aan zn auto dat je hem echt goed binnenste buiten moet keren om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  11. #170

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigt2.2 Bekijk Berichten
    Als je de prijzen van tegenwoordig bekijkt is dat niet al teveel geld. maarja er kan zoveel mankeren aan zn auto dat je hem echt goed binnenste buiten moet keren om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
    weet ik, qua carrosserie weet ik: onderaan ruit controleren (hier du wel roest, niet doorgeroest), kofferbak onder bekleding checken, wielkasten.
    Qua techniek: kleppen die al dan niet tikken na koudstrat, 'stevigheid' ophanging (ophangrubbers nog goed?), olielekkage, goed doortrekken,, werking alle functies controleren.

    Nog tips??

  12. #171

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    tips: alles wat maar het woordje slijtageonderdeel met zich meebrengt kan voor een legere portomonnee zorgen. buiten standaard slijtage onderhoud bij nieuwere autos's zoals remmen en banden kom je bij je oudi dingen tegen zoals: wiellagers a €70,- ps of een gare koppeling en een paar op het randje goede koppelingscylinders a plusminus samen een paar honderd, of overlijdende brandstofpompen en lekke spruitstukken. als je niets tot weinig zelf kan moet je je arbeidsloon ook nog meerekenen.

    wat betreft goed doortrekken, de mijne liep las een zonnetje en toch na een paar duizend kmh een lekke koppakking, dus complete koprevisie a €500 ( zelf gedaan dus zonder een paar 100 aan arbeidsloon)

    dus een weigerende elek. buitenspiegel zou mij minder boeien dan bovenstaand

  13. #172

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigt2.2 Bekijk Berichten
    tips: alles wat maar het woordje slijtageonderdeel met zich meebrengt kan voor een legere portomonnee zorgen. buiten standaard slijtage onderhoud bij nieuwere autos's zoals remmen en banden kom je bij je oudi dingen tegen zoals: wiellagers a €70,- ps of een gare koppeling en een paar op het randje goede koppelingscylinders a plusminus samen een paar honderd, of overlijdende brandstofpompen en lekke spruitstukken. als je niets tot weinig zelf kan moet je je arbeidsloon ook nog meerekenen.

    wat betreft goed doortrekken, de mijne liep las een zonnetje en toch na een paar duizend kmh een lekke koppakking, dus complete koprevisie a €500 ( zelf gedaan dus zonder een paar 100 aan arbeidsloon)

    dus een weigerende elek. buitenspiegel zou mij minder boeien dan bovenstaand
    oei, je doet me vooral besluiten : "blijf eraf!!"

  14. #173

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Nee zeker niet! maar ik kan je autokennis niet inschatten, en als je last krijgt van een of meerdere problemen ( wat geheid een keer gaat voorkomen) die ik je aangaf
    en daar vervolgens niet meer aan kan doen dan hem naar een garage brengen, dan kom je met een oudere auto zoals een 85'er gt af en toe te staan.
    kan niet in je portomonnee kijken en ga de betrouwbaarheid van onze liefhebberij niet de kop indrukken maar wou je behoeden voor wat verstoord rijplezier

    Dus check check dubbel check
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  15. #174

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Je hebt gelijk, mijn autokennis is op mechanisch vlak niet groot, ik heb noch de plaats, noch het materiaal of ervaring om er veel zelf aan te doen, da's 't vervelende. Heb al afgeleerd naar de merkdealer te gaan :-) Heb vroeger een 90 quattro gehad, uiteidnelijk toch verkocht, nadat ik er toch wat centen ingestoken had (distributie, groot onderhoud, toen plots rempomp defect, dan, beide koppelingscilinders, toen radiator lek) Allemaal normaal voor een wagen van 20j, maar loopt natuurlijk op.
    Maar ik blijf gek van die 5 cilinder, en de coupe GT als model! En nu staat er weer zo eentje te koop waar ik van watertand :-) De voor mij juiste kleur en velgen, en vooral motor (de 2.2 KV)! Zie fotootjes ...
    Vind de motorruimte eigenlijk overdreven proper (deels herspoten??)

    coupeGT1.jpgBijlage 120829coupeGT1.jpgcoupeGT2.jpg
    Laatst gewijzigd door bartdc; 05-02-12 om 19:58.

  16. #175

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    lijkt mij nog origineel. Wel een heel nette coupe zo te zien!
    my first quattro was a wilkinson

  17. #176

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Verdikkeme!
    Wat een prachtige coupe!

    Die zou ik met mijn ogen dicht nog durven kopen!

    Geloof me. Dit is een erg nette coupe die met gemak 3500 euro op brengt en dan zit je al heel erg laag.

    Direct kopen want je trekt je haren uit je kop als je er over een paar jaar achter komt dat je dit pareltje hebt laten staan.

    Deze auto is zowel onder de kap als aan de buitenkant nog geheel in originele staat. Hij zal zeker binnen hebben gestaan of veel onderhoud hebben gehad te zien aan de staat van de motor, staat van de achterlichten etc. Beide gevallen zouden goed zijn al weet ik zelf nog niet welke beter is want een audi met weinig km's die altijd binnen heeft gestaan tegenover een audi met veel km's die veel gereden heeft en goed onderhouden is. Beiden hebben plussen en minnen.

    En kwa onderhoud zal het allemaal reuze gaan meevallen.

    Wat heeft deze gt trouwens gelopen?

    En herspoten... lijkt me niet. Misschien een revisie wat ik me moeilijk kan voorstellen want ik zie componenten zitten die 80% van de coupebezitters er hier niet meer op hebben zitten en dat zijn nou juist de delen die sneuvelen bij een revisie of om wat voor reden dan ook verwijderd worden.

    Kleppendeksel ziet er wel weer te mooi uit om origineel te zijn maar zoals ik al zei. Ik zie meer dingen die erg goed zijn aan deze auto.
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 09-02-12 om 19:05.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  18. #177

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Verdikkeme!
    Wat een prachtige coupe!

    Die zou ik met mijn ogen dicht nog durven kopen!

    Geloof me. Dit is een erg nette coupe die met gemak 3500 euro op brengt en dan zit je al heel erg laag.

    Direct kopen want je trekt je haren uit je kop als je er over een paar jaar achter komt dat je dit pareltje hebt laten staan.

    Deze auto is zowel onder de kap als aan de buitenkant nog geheel in originele staat. Hij zal zeker binnen hebben gestaan of veel onderhoud hebben gehad te zien aan de staat van de motor, staat van de achterlichten etc. Beide gevallen zouden goed zijn al weet ik zelf nog niet welke beter is want een audi met weinig km's die altijd binnen heeft gestaan tegenover een audi met veel km's die veel gereden heeft en goed onderhouden is. Beiden hebben plussen en minnen.

    En kwa onderhoud zal het allemaal reuze gaan meevallen.

    Wat heeft deze gt trouwens gelopen?

    En herspoten... lijkt me niet. Misschien een revisie wat ik me moeilijk kan voorstellen want ik zie componenten zitten die 80% van de coupebezitters er hier niet meer op hebben zitten en dat zijn nou juist de delen die sneuvelen bij een revisie of om wat voor reden dan ook verwijderd worden.

    Kleppendeksel ziet er wel weer te mooi uit om origineel te zijn maar zoals ik al zei. Ik zie meer dingen die erg goed zijn aan deze auto.
    Auto heeft 190.000km. Heeft wel de bekende roestplek aan voorruit rechtsonder, volgens eigenaar echter niet geperforeerd. Ook motorkap te herspuiten want wat steenslag met roestpuntjes erop. Interieur ziet er ook heel goed uit trouwens.
    Kan intussen ook de audi 100 type 44 '89, 2.2 automaat, ogeveer evenveel kms als de coupe, kopen voor 600e .. natuurlijk ook geen geld ....

  19. #178

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    wat voor componenten bedoel je trouwens die 80% niet meer heeft?

  20. #179

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    Niet interessant die 100 ( ookal is het geen geld ) want het is een automaat ( grote kans op onbetrouwbaarheid ) verbruikt relatief veel en het kost nog een paar jaar belasting. Ook is het geen auto die ooit heel veel geld gaat opbrengen zoals de coupe gt. ( Dit zal vast wel tegen gesproken gaan worden maar toen de coupes nog met bosjes voor nop te koop aangeboden werden riep ik het ook al en kijk nu eens wat het allemaal kost. )

    Componenten: Kijk eens naar die luchtaanzuigbuis in de grill en de kartonnen kappen rond de radiator! Dat zijn bijvoorbeeld delen die de meesten niet meer hebben.

    Zoals ik al zei. Ik zou echt voor die coupe gaan. Mooie deal en zo,n kans ga je niet snel weer krijgen!

    Waar staat hij trouwens?
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 09-02-12 om 20:33.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  21. #180

    Standaard Re: Hoeveel Coupe gt's en Ur Quattro's.

    coupeGT3.jpgheb wat meer info: wagen heeft 10 jaar stilgestaan in een garage, vandaar de goeie staat, maar maakt me wel on,gerust over remmen, pakkingen, banden, ....
    Hier nog een fotootje:

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •