Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

  1. #1

    Standaard Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Hallo ik heb even rond gekeken maar kon hier weinig tot niks van vinden.
    Ik ben in het bezit van een audi coupe 23-20v quattro 7A moter bj `89
    Sinds een paar dagen weigerd mijn bestuurdsraam om naar beneden te gaan,
    ik heb hem eruit gehaald wat schoongemaakt en toen werkte hij weer maar tot mij verbazing naar een 1dag weer het zelfde resultaat weer niks nu ik bij de daeler ben geweest en geinfomeerdt heb na een nieuwe schok ik toch weer..... zo`n klein rot ding kost al gauw zo`n 155 euro.En 2e hands niet aan te komen of voor belachelijke hoge prijzen
    Is er iemand die weet of je zo`n ding kunt revieseren of met een andere oplossing,want iedere keer alles los en vast maken wordt je ook niet vrolijk van vr gr 20v quattrogek
    ALLEMAAL nog een GOED en GEZOND 2010 toegewenst

  2. #2

    Standaard

    Wat nog wel eens voor wil komen is dat er water in het motortje gelopen is en daardoor de zaak vast gerot is. Je kan de motor van het mechanisme af halen en eens open halen. Een keer goed schoon maken doet vaak wonderen
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3

    Standaard

    In het aftermarket circuit zijn die dingen ook te krijgen.. wellicht een iets lichtere prijs. Verder heb ik alleen ervaring met de mechanieken uit een A5 C5, die zijn ook niet al te best..

  4. #4

    Standaard

    ik had hem eraf en schoongemaakt kwa roest en rottigheid viel het wel mee vandaar, contactjes ook netjes schoongemaakt en weet zeker dan schakelaars en dergelijke heel en goed zijn het is zuiver een probleem met het motertje meganiek zit ook niet vast dus blijft een raadsel maar ja dat is coupe he !!!!
    ik weet niet of er een altenatief te verkijgen is ??????? gr 20v quattrogek

  5. #5

    Smile

    Op de sloop een compleet frame scoren van een jonge cabriolet, even je eigen glas overzetten en dan ben je voor een 10tje of 8 klaar.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #6

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Alleen motortje overzetten geen optie? lijkt me makerlijker zijn er geen andere alternatief dan gr

  7. #7

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Op de sloop een compleet frame scoren van een jonge cabriolet, even je eigen glas overzetten en dan ben je voor een 10tje of 8 klaar.
    Is inderdaad een goede optie.
    Maaaaaaar het overzetten is niet echt 10 min.werk,been there done that.
    Vooral het nastellen is veeeeeel werk.

    suc6
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  8. Ad
  9. #8
    coupe20e's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    184
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Heb het ook gehad, bij mijn coupe b4 van 1997, motortje aan de bestuurderskant was overleden.

    Heb alleen t motortje vervangen, origineel op mp gevonden.

    ongeveer 45 minuten werk (rustig aan geen haastklus van maken, dan is kans groter dat t mis gaat)

    misschien een handigheidje: voordat je het raammechanisme demonteerd even aftekenen hoe hij er orgineel op zit (edding stift, omtrek) (ikzelf hoefde zo niets na te stellen, geen gesuis en lekkages gehad)

    Deurpaneel eraf

    Motortje loshalen van de deur

    Mechanisme demonteren (opletten op eventuele losse vulblokjes/plaatjes) misschien handig om even met z'n 2en te doen

    Plat neerleggen op een tafel of werkbank (kan t raam ook niet zakken)

    Van het "nieuwe" motortje het kapje losschroeven (torx)

    Spoeltje (waar de staaldraden opgedraaid zitten) eruit (let op binnenin zitten 3 losse dingetjes)

    Van het "oude" motortje ook het kapje losschroeven

    Voorzichtig de spoel met de staalkabeltjes optillen (opletten dat je m niet verdraaid) (anders moet je hem opnieuw afstellen)

    Zet m voorzichtig over in de andere motor (motortje in dezelfde stand monteren als je de oude hebt verwijderd) (let op de losse dingetjes in de spoel, die moeten over de punten in t motortje vallen

    Motortje dichtschroeven

    alles weer monteren

    Klaar
    Liever 4 ringen als een ster

    Liever een ster in mijn voorruit als in de grille

  10. #9
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Mooie beschrijving. Moet binnenkort ook een electrisch raam omschroeven (de deur hebben we al gedaan, maar die heeft nu een raamhengsel terwijl ie orgineel electrisch is, dat het niet doet.

  11. #10

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Kun je de motor ook los van de kap halen zeg maar dat de kabels laat zitten in het witte huis of is dit niet mogelijk.. heb aan de spoel getrokken maar hij wil er niet af lijkt of hij vast wordt gehouden.. zit er dan niks anders op !! is een van jullie bekent of je nog op een andere manier aan een nieuw motortje kan komen dan bij de dealer zijn en ook A keus of zo ?? wie heeft een tip en als ik er mee bezig ga zal ik weer wat foto`s plaatsen dat maakt het voor de andere weer wat duidelijker maar eerst effe wachten tot de kou voorbij is brrrr mij te koud nu !!!! gr 20v qattrogek

  12. #11
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Ebay.de, diverse webshops rondzoeken, imitatie zoeken, misschien heeft coen donkers (www.coendonkers.nl) of een sloperij er nog een, misschien eens op meckisforum.de kijken, onderdelenzoeker.nl of www.s2forum.com/ misschien... Dat zijn wel de bronnen waarvan ik tot nu toe alle, tot op de meest zeldzame en gekke onderdelen toe, alles gevonden heb.

  13. #12

    Standaard Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Humm daar kan ik wat mee zal er snel mee aan de slag gaan daarvoor mij dank

  14. #13
    coupe20e's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    184
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Exclamation Re: Elec. ramen coupe B3 weigeren dienst, reviseren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 20v quattrogek Bekijk Berichten
    Kun je de motor ook los van de kap halen zeg maar dat de kabels laat zitten in het witte huis of is dit niet mogelijk.. heb aan de spoel getrokken maar hij wil er niet af lijkt of hij vast wordt gehouden.. zit er dan niks anders op !! is een van jullie bekent of je nog op een andere manier aan een nieuw motortje kan komen dan bij de dealer zijn en ook A keus of zo ?? wie heeft een tip en als ik er mee bezig ga zal ik weer wat foto`s plaatsen dat maakt het voor de andere weer wat duidelijker maar eerst effe wachten tot de kou voorbij is brrrr mij te koud nu !!!! gr 20v qattrogek
    Toen ik de mijne los had kon ik zo het wieltje met daaromheen de kabels uit het motortje tillen gaf heel iets weerstand.
    Liever 4 ringen als een ster

    Liever een ster in mijn voorruit als in de grille

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •