Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Het is weer een tik probleem...

  1. #21
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    dat stekkertje is de aansluiting van je Hall gever.
    deze is wel erg belangrijk, als deze kaduuk is doet je motor het niet meer.....
    probeer ff nogmaals een bogie kabel los te halen en met een bougi erin te starten, kijk dan naar een mooie vonk (of niet)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #22

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    Zal vanavond eerst de stift terugplaatsen. Is de auto weer zoals hij was en toen had die nooit een probleem. Verder dan dat weet ik er niks vanaf en zie ik het ook niet zitten om ermee bezig te gaan.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  3. #23
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    hier nog ff een hele leuke link voor de liefhebbers van de 2.3 NG.
    http://www.blank-martin.de/seite9.htm
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #24

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    Het startprobleem is over, de audi loopt weer. Helaas bleek het tikken nu toch niet aan de vacuumpomp te liggen. Het is namelijk terug en de stift is eruit! Denken zelf aan ergens een lager en het is niet te localiseren, je hoord het boven, onder, links en rechts. Het is momenteel een twijfel wat er zal gaan gebeuren. Ben er niet helemaal over uit maar rijden doe ik er niet meer mee.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  5. #25

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    hoe heb je het nu opgelost ?
    '03 Audi S4 avant H6


  6. #26

    Standaard Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    Bleek een zekering, zat onder een rood kapje (2 zekeringen, rood en blauw). Had die er eerder ookal uit gehad maar was nog in het donker en leek alles goed. Vandaag een dubbelcheck nadat we wisten dat hij wel brandstof kreeg en vonkte. Best lullig maarja, helaas is de tik terug.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  7. #27

    Smile Re: Startprobleem Audi Coupe 2.3 NG Quattro

    Misschien een rare vraag, maar die AKF ventielen kunnen toch ook zo tikken of niet?, ik weet nog dat mijn NG toen ook altijd begon te tikken bij stationair draaien.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem......

    Vandaag de motor even laten warmdraaien en rustig aan begon het tikken wat zachter te worden tot het verdwenen was. Toen nog ff een stukje gereden en geen tik meer gehoord.

    Nu denk ik zelf aan de klepstoters maar miss nog meer ideeen?
    En wat is aan de klepstoters te doen. Zou dunnere olie helpen zoja welke?
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  10. #29
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem......

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swobbes Bekijk Berichten
    Vandaag de motor even laten warmdraaien en rustig aan begon het tikken wat zachter te worden tot het verdwenen was. Toen nog ff een stukje gereden en geen tik meer gehoord.

    Nu denk ik zelf aan de klepstoters maar miss nog meer ideeen?
    En wat is aan de klepstoters te doen. Zou dunnere olie helpen zoja welke?
    Mijn NG tikte in het begin ook, dat is nu helemaal weg. Misschien toch maar eens andere olie gebruiken. Zelf gebruik ik 10W40 MPM Higher Mileage, kost wat extra maar je krijgt er veel voor terug. Als ik de oliedop in het begin eraf draaide kon je bruine aanslag zien overal. Nadat ik met deze olie begonnen ben is dat als sneeuw voor de zon verdwenen, het metaal glimt weer als een spiegel, motor loopt erg soepel en verbruikt haast geen olie.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  11. #30

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Denk dat 10w40 de normale olie is? Ik hoopte het op de lossen met iets dunner maar weet niet 5w30 of 5w40 ook kan?
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  12. #31
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swobbes Bekijk Berichten
    Denk dat 10w40 de normale olie is? Ik hoopte het op de lossen met iets dunner maar weet niet 5w30 of 5w40 ook kan?
    waarom dunnere olie?
    dat getik is ff vervelend om te horen, maar als het verdwijnt dan zit het wel snor.
    vaker komt het door een verkeerd oliefilter (el cheapo fram oid) welke geen terugslag veer hebben en dus de oliedruk verdwijnt na stilstand. of het druk ventieltje is aan vervanging toen. over bijde is al het een en ander beschreven in het forum
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #32

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Heb ik op internet gevonden, wil wel eens minder worden na een motorflush en daarna iets dunnere olie. Heb het tikken ook wel eens gehad met een hete motor. Maar wat dan te proberen nu kwa olie? Ga morgen nieuwe halen om het zaterdag te verversen, laatste keer dat het is gedaan is ook onbekend.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  14. #33
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    gewoon de juiste olie 10W40 of 10W30 van een goed merk ism het juiste oliefilter (Mann orgi audi/vw ed).
    je hebt geen nw motor en een dunnere is niet voorgeschreven, risico's worden den zelfs groter zoals ook het olie verbruik zal toenemen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #34

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Zal dus normaal 10w40 worden denk ik, olieverbuik heefd de audi bijna niet. 10W60 kreeg ik ook te horen, moet ook kunnen helpen.. Snap er niks meer van ondertussen. Nu wou ik alleen nog weten half of vol synthetisch?
    Ook een voorkeur kwa merk? Zal het bij brezan halen morgen.
    Laatst gewijzigd door swobbes; 25-02-10 om 20:45.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  16. #35
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    normaal of halvol, geen synth. heeft op een oudere motor totaal geen extra bestaansreden behalve voor de verkoper.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #36

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Vandaag nogmaals getest door de audi warm te laten draaien. Zolang de auto rustig warmdraait stopt het tikken na zo'n 3min. Dus vandaag nieuwe olie gehaald + oliefilter. Tegerlijk nog wat flesjes gehaald, oa motorlfush en iets speciaal voor de hydrolische klepstoters. Hoop dat dit werkt.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  18. #37

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Ik rijd al jaren lang op halfords 10w40 en heb de specs die op de ton staan al meerdere malen laten controleren door wat andere liefhebbers die zeggen dat de kwaliteit ( zeker in vergelijking met olies van vroeger ) byzonder hoog is.

    20 euro voor een 4 of 5 liter tonnetje.

    Echt een aanrader dus....

    Verder een origineel oliefilter zoals hier al wordt aangegeven !

    Heb ooit besloten dit te kopen omdat mijn ( oude en huidige ) audi's altijd wel een slokje olie lusten. ( 1 tot 1,5 liter op 1000 km even ruim geschat ) En nooit meer vanaf gestapt

    Wanneer het oliepijl volledig bovenaan zit zou die iets minder kunnen tikken als het de klepstoters zijn. Verder altijd zo vol mogelijk houden ivm tikken is mijn ervaring.
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 26-02-10 om 12:20.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  19. #38

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    oeeh flush vind ik altijd eng...

    Wat voor merk spullen heb je gehaald ?

    Toch geen Wynss hoop ik he ?? anders kun je het beter terugbrengen
    Als het klopt wat ik er van gehoord heb maakt het meer kapot dan goed aan je blok.....

    De dealer heeft naar mijn menig altijd wel goede en betrouwbare additieven voor het blok.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  20. #39

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    De olie zelf is Castrol Edge Sport de rest weet ik zo ff niet zit allemaal in de coupe wachtend tot morgen dan zal ik alles vervangen. Hopen dat alles goed gaat. En de tik bij koude motor ook weg blijft. Het alleen het idee dat ik dat morgen bijna niet zal merken omdat het blok nog warm is dan. Dus zondag de echte test.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  21. #40

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    De verse olie zit erin, motor flush gehad. Zitten nu 2 busjes in voor bescherming waarvan 1 dus speciaal voor de hydrolische klepstoters is. Blokje daarna nog even goed warm gedraait en nu afwachten of het iets heefd geholpen.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •